• et

8 põhjust, miks ma alustasin oma ettevõttega

8 põhjust, miks ma alustasin oma ettevõttega

Palju õnne! Persoonibrändi Agentuur sai 8!

Esmaspäeval, 11. veebruaril 2011 registreerisin oma firma Persoonibrändi Agentuur OÜ. Täna on minu ettevõtja karjäärist möödunud seega 8 aastat. See on olnud väga kummaline, üles-alla sõit, emotsionaalne, frustreeriv, vabastav ja mis kõige olulisem, 100% minu vastutusel olev töö. Enne oma firma asutamist polnud mul absoluutselt mingit kogemust ettevõtluses. Olin ise olnud tööealiseks saamisest peamiselt mittetulundusühingus tegevliige ja juht, olin töötanud avalikus sektoris, kuid ei mina, ega minu perekonnast polnud keegi suur ettevõtja olnud (kuigi suguvõsas on ettevõtjaid).
Seega, kui 2010. aastal oktoobris lahkumisavalduse lauale panin, ei teadnud, mis saama hakkab. Sellel hetkel ma isegi ei mõelnud ettevõtte asutamisele. Läks kolm kuud, mille käigus tundus ainuke lahendus oma ettevõte asutada. Miks siis ja miks ma absoluutselt, vaatamata raskustele, ei kahetse oma otsust. Selle sünnipäeva puhul jagan sinuga oma mõtteid, miks ma tollal iseenda tööandjaks hakkasin ja miks ma siiani eelistan ettevõtjaks olemist.

Praktiseeri, mida jutlustad. Olen elustiili ettevõtja ja see meeldib mulle. Kui enam ei meeldi, muudan oma tegevust. See on minu vabadus iseenda tööandjana.

1. Vabadus.

KÕIGE olulisem osa. Ma võiks kõik 8 põhjust panna vabaduse. Vabadus teha, mida tahan ja kuidas tahan on olnud minus alati. Minu esimene blogi oli “Elu kui puhkus”, mis seisis igaühe õiguse eest kujundada oma elu nii, et tööd naudid ja puhata saad täiega. Vabadus tähendab minu jaoks nii oma aja planeerimist, oma väärtuste järgi tegutsemist ja ka vabadust kaasa rääkida asjade muutumises. Vabadus olla aus ja näha, et see mõjutab tulemusi.

Sain jätkata oma ettevõttega ka Ibizal, kus põhifookus oli kõndimisel, puhkamisel ja enda fotograafia ja toiduhuvi väljendamisel

2. Missioon.

Juba 2011. aastaks oli selge, et minust saab nõustaja ja keerulistes situatsioonides olevate inimeste ja organisatsioonide “tugiisik”. Mul on komme leida üleminekul olevaid inimesi (palgatööst ettevõtjaks, valdkonnavahetus, tasemevahetus) ja asutusi ja aidata neil teha otsus ja pööre kardinaalselt parema elu/tegevuse poole. Aidata neil toime tulla seotud keeruliste küsimustega, uute oskuste, uute harjumuste ja strateegiate omandamisega ja seda oluliselt kiiremini. Näha visiooni ja seada süsteemseid strateegiaid. Õppida uhkust tundma oma töö ja toote üle. Tegin seda tööd juba enne, kui oskasin seda sõnastada ja nüüd oli selge, et see on minu missioon.

Minu missiooniks on persoonibrändi meetodiga inimesi võimustada, sealhulgas naisjuhte nagu ma ise.

3. Oma unikaalse lahenduse loomine ja juurutamine nullist.

Minu peas oli juba osaliselt koorunud sobiv meetod, kuidas saan oma isiku ja oskustega maailma “paremaks” muuta. Selleks oli persoonibrändi meetod, mida 2011. aastal veel enda jaoks lahti mõtestasin. Olgem ausad, sel ajal polnud mul õrna aimugi, kuidas seda teha, kuid ma nägin, et see on viis, mis aitab inimestel ja asutustel tulla tagasi kõige olulisema juurde: SISU juurde ja kasutada oma visiooni ja unistusi motiveeritud esitluseks. Sel ajal oli kaalukauss tugevalt tööandjate käes, influencerid polnud “a thing” ja brändisaadikutest väga ei räägitud. See oli minu jaoks põnev väljakutse: luua uus mõtteviis, julgustada inimesi ja muuta kogu vestlust karjääri ja tööturul ja ka personalijuhtimises. Minu panus on vilja kandnud ja pean persoonibrändi mõtteviisi juurutamist oma 10. aasta pikkuseks mainekujundusprojektiks.

4. Iseenda bossiks olemine.

Olin ettevõtte loomise ajaks veidi väsinud juhtidest ja keskkondadest, kus läks kas liiga palju aega muudatuste elluviimiseks või kus ekspertide arvamusi tuli meeletult tõestada inimestele, kes valdkonda ei tundud, ega osanud näha suurt pilti või kes olid suure kontrollivajadusega. Ma mõistsin neid nende seisukohast, kuid olin väsinud võitlemast tuuleveskitega ilma nägemata enda jaoks suuremat visiooni ja potentsiaali realiseerimisvõimalust. Tiik jäi väikeseks ja seisvaks teistele töötades. Tahtsin näha, kas ise suudan paremini asja teha. Jury is still out :), kuna Agentuuri osa Persoonibrändi Agentuurist on veel loomisel.

5. Oma tööga tähenduse loomine ja väärtuse pakkumine ühiskonnale.

Tundsin, et läbi oma tegevuse suudan otse, sihtgrupile viia kasulikku materjali ja nii kaasa tuua muutust, läbimata kulukat (rahas ja ajas) projektiprotsessi, hierarhiaid ja mõttetuid koosolekuid, kus tegelesime ebaoluliste asjadega. Puhtalt juba enda blogimisega ja kaasaegsete karjääri, juhtimist ja persoonibrändi kujundamise materjalidega olen kümnete tuhandete inimesteni jõudnud palju kiiremini. Jah, see pole ehk nii suurelt nähtav, sest seda on palju, aga ma tean, et materjali kasutatakse nö tavainimestest Töötukassa konsultantide, coachide ja ettevõtjateni. Minu tööl on väärtus, mis on suurem kui tiitel ja raha.

Üks oluline karjäärivaldkonda ergutav projekt oli “TERVE KARJÄÄR” üle-eestiline karjäärpäev. Kindlasti üks projekt, mille üle olen väga uhke, sest tegime koostööd väga paljude karjäärinõustajatega ja oluliste tööga ja karjääriga seotud asutuste vahel.

6. Tasakaal töö ja eraelu vahel.

Minu jaoks on töö alati olnud kutsumus. Tööl on minu jaoks positiivne tähendus, mistõttu kohati on mul raske mõista, miks inimesed tööd näevad halva asjana. Ma teen seda alati kirega, sest ma VALIN, mida ma teen oma huvide, soovide, unistuste järgi ning kus ma näen, et saan ise kõige rohkem areneda ja ka panustada maksimaalselt. Nii on töö põnev väljakutse. Selline suunitlus aga tähendab, et on kerge jääda 24/7 tööle, eriti kommunikatsioonijuhi ametikohta pidades. Oma ettevõttega otsustasin (peale toredat läbipõlemist), et ma plaanin oma töö lähtudes oma vajadustest tasakaalu järgi. Ma arvestan ajaga, mil olen kõige rohkem ärkvel, arvestan, et mul on vaja auru välja lasta, arvestan, et mul on vaja uusi kogemusi saada ja õppida, et olla kogu aeg terav, näha ette tulevikku oma valdkonnas ning olla oma oskustega tippvormis ja oma vaimus puhanud.

Üks suurima mõjuga mainekujundusprojekt: Scheeli restoran koostöös Katrin Aabiga

7. Vinged kliendid ja koostööpartnerid.

Ah! See on jumalik. Töötada koos inimestega, kes oma kires, ekspertsuses, teadmiste ja mõtteviisidega õpetavad iga kord ka mind. Kes panevad mind proovile ja panevad mind pingutama, et nende vajadustele vastata. Kes annavad ka tagasisidet ja väärtustavad minu töö panust. Kes reaalselt võtavad samme oma elu muutmiseks. Kes annavad mulle ideid, mille vastu maailmas veel huvi tunda (kunstist, IT, keele, teaduse, raamatupidamiseni). Inimesed, kes muutuvad persoonibrändi kujundamises minust veel paremaks ja kes on fantastilised, sisukad ja neitavad oma tegevusega, et igaühel on võimalus oma reegleid oma (töö)elus luua, kui sellega vaeva näha.

8. Efektiivselt kasutatud aeg ja kiirus.

Ei mingit 8 või 4 tunnist nädalat, küsimusi, kas vaatan Facebooki või olen fokusseeritud, kas olen avatud kontoris ja kas saan tasuta kohukesi. Kuna kõik on minu vastutusel, minu kulul on minu asi ka efektiivselt tööd teha. Oma tulemustest näen kohe, kas ja kus pean parandusi tegema, kas saan lubada endale kohukese või kaks. Kas panustan oma puhkusele või otsustan veel müügitööd teha, et saada kliente. Mina naudin oma vastutust, kuigi see on tihtipeale ka raske. Loomulikult olen mõelnud, et kergem oleks ju lasta kellegi teisel muretseda kõige selle eest, et ma saaks väikseks mutriks olla. Kuid siis ma meenutan kõiki eelnevaid 7 põhjust ja ma tean, et olen valinud õige tee.

BOONUS-PÕHJUS: Mitmekülgsus.

Mäletan, kui ostsin esimese peegelkaamera, sest ma ei olnud rahul, et asutuse ürituse pildid jõudsid minu kätte liiga hilja, et neist korralikku Facebooki staatuse uuendust teha või meediasse saata. Fotograafid naljatasid, et võtan neilt töö ära. Ma olen ääretult kiire õppija (teatud tasemeni, loomulikult) ja oma ettevõttes, väga erinevate klientidega saan seda rakendada. Avastada endas peituvaid oskusi, arendada neid, lisada oma teenusesse uusi nüansse nt vaimne treening) mida on väga raske (kuid mitte võimatu!) ühe tööandja puhul teha. Mitmekülgsus ettevõtja puhul tähendab kindlasti ka lisaks oma ekspert-valdkonda kuuluvate asjade tegemisele ka juhtimisoskust, turundusoskust, finantsarvestust ja palju muud. Kõik seegi on tegelikult huvitav, kui tead, mille nimel tegutsed.

Ettevõtja mõtteviis vaatamata töövormile

Üks asi, mida ettevõtjaks olemine on mulle veel õpetanud on, et tegelikult pole vahet, mis vormis sa tööd teed. SISU ja kuidas sa oma töösse suhtud on olulisem. Sel puhul kaovad piirid ära, su enesekindlus tõuseb ja sa tead, mida endale nõuda, et saaksid oma tööd maksimaalselt teha. Tead, millises keskkonnas sa saad end realiseerida ja millises meeskonnas on mõttetu suurte ideedega minna. Tead, millal asi lõpetada ja tead, millist hinda küsida. Kõik see on üks suur avastusprotsess, mida tuleb iga mõne aja tagant uuesti teha.
Kui otsustad, et ettevõtlus vormina pole sinu teema, mis on minu arust ka väga ok, siis julgustan sind vähemalt mõtlema ettevõtjana. Siis näed maailma teistmoodi, mõistad oma arengu väärtust oma töö kvaliteedis ja seda, kuidas iseendale bossiks olemine, mistahes vormis, tagab pikaajalise tööturvalisuse selle kõige paremas tähenduses.

Kas oled ka ettevõtlusele mõelnud? Mis takistab sellega alustamist või mis on innustanud juba sammude astmist? Mida naudid sina ettevõtluses kõige rohkem? Jaga minuga oma mõtteid siin kommentaariumis, Facebookis või Instagramis @persoonibrand või saada kiri liisi@persoonibrand.ee.

Isegi kui kohe ei ole kõik tingimused loodud, siis piisava tahtmise, pingutuse ja kindla eesmärgiga on kõik võimalik. Ka ettevõtjaks hakkamine vastu kõiki ootusi.
Pildil: Paljaste säärtega Norras Trolltungale lume sees sumpamas. Muidu oli suvi :).

Kui soovid ise oma ettevõtet alustada või tunned huvi, kuidas luua endale sobiv elustiil, siis tule, räägime! Võta ühendust.
Loe ka:
Kuidas turvaliselt palgatöötajast ettevõtjaks hakata?
Mis on elustiili ja asukohavaba ettevõtlus?
Sina oled oma brändi juht.

Jäta oma kommentaar