• et

Tehes missioonid nähtavaks: Kommunikatsioon ja sotsiaalmeediaturundus vabaühendustes

Vabaühendustes on kommunikatsioon ja nähtavus eriti oluline

Mürarikkas maailmas, kus tarbimine on peamiseks fookuses, on oluline, et vabaühenduste sõnumid jõuaks võimalikult paljudeni. Olgu see kohalikku elu arendav ühisettevõtmine, loomade kaitsmisega seotud kampaania, vaimse tervise teemal rahva harimine või muu ühiskonna heaks tegutsev missioon (Loe: Kuidas kirjutada isiklikku missiooni). Just nendel mittetulundusühingutel, nende juhtidel ja liikmetel on oluline õppida tundma mõjuisikute kujunemisreegleid ning kommunikatsioonivõtteid, mis aitaks eristuda, silma paista, mõjutada ja tegutsema panna masse ühise hea nimel. Olgem ausad, vabaühenduste edukus sõltub tihti sellest, kuivõrd suur mõju on juhil ja tema liikmetel.

Liisi Toom webinari andmas: Kommunikatsioon ja sotsiaalmeediaturundus vabaühendustele

Persoonibrändi Agentuur panustab sellesse läbi 10 aastat peetud brändingu, juhtimise ja turunduse blogiga, kust leiab ohtralt nõuandeid ja juhendeid. Samuti on Liisi Toom viinud Hea Kodanik digilahenduste koolitussarja palvel läbi vabaühendustele suunatud kommunikatsiooni ja sotsiaalmeedia koolituse. Liisi Toom on ise olnud tegev mitmes MTÜs, olnud juht erivajadustega laste ja peredega tegelevas organisatsioonis juba 15ndast eluaastast, panustanud Noortekojas rahvusvaheliste konverentside korraldamisse ja noorte ettevõtlikkuse propageerimisse, toetanud Kassid Koju tegevust ning olnud üks peamistest Eesti Karjäärinõustajate Ühingu “Terve Karjäär” karjääripäeva sisu ja brändikontseptsiooni korraldajatest. Seega on tema koolitus kaasanud endasse nii vabaühenduste missioonipõhiseid kogemusi kui ka ettevõtluses toimivaid taktikaid. Sellest kõigest järgnevas digitöötoas kuuledki.

Kommunikatsioon ja sotsiaalmeediaturundus vabaühendustes. Digilahendused

Kommunikatsioonifookusega töötoa esimeses pooles uuriti, miks ja mil viisil peab vabaühendus tänapäeval oma tegevustega online-is nähtaval olema, kuidas see erineb traditsioonilisest kommunikatsioonist ning kas kõik see, mis infona me ümber, on ikka autentne ja usaldusväärne. Kiikasime kodulehe, selle olemuse ja veebiliikluse analüütika (Google Analytics) telgitagustesse ning saime teada, kuidas kasutada blogimist oma missiooni elluviimiseks. Samuti vaatasime üle, miks on digiturunduses olulisim termin SEO.

Töötoa teises pooles uudistasime erinevaid sotsiaalturunduse kanaleid (Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Snapchat), mil viisil sisu luua, mida jagades tähele panna (visuaalide andmebaasid, SEO) ja kuidas mitmes kanalis korraga jagada (Hootsuite), kuidas sotsiaalmeedias tulemusi seada ja lugeda – kui mitu Like-i on piisav, kui üldse? Vaatlesime ka, mis peab organisatsioonis strateegiliselt paigas olema enne, kui sotsiaalmeedia kasutusele võtame ja kuidas kõikide võimaluste seast õige valik teha ja seda siis eesmärki silmas pidades kasutada (sotsiaalmeedia tegevuste kalender).
Vaata koolituse kokkuvõtet postitusena: Digitaalse kommunikatsiooni eripäead, mida digimaailmas arvestada. Rohkem infot Hea Kodaniku digivõimekuse koolituste kohta: https://heakodanik.ee/digivoimekus/

Loe veel, kuidas vabaühenduse juhina oma mõju suurendada?

Soovid jagada oma missiooni-lugu? Tule kaasautoriks.