Soovin hakata blogima. Kust alustada?
“Olen Mari ja soovin hakata blogi pidama. Soovin kirjutada [treeningutest, koolitustest, õpetada – lisa siia mõni oma soov], et oma valdkonda lahti selgitada, teisi aidata ja uusi kliente/koostööprojekte leida. Soovin, et aitaksid mul mõista, millega peaksin blogi tehes arvestama (turvalisus, aeg, raha, kujundus, kust alustada, millist lehte valida”
Nii pöörduvad tihtipeale kliendid, kes on oma valdkonnas tegijad, kel on kogemusi, teadmisi ja oskusi, mida näidata, kuid kel puudub varasem kokkupuude blogimise ja sisuturundusega.
Blogimine aitab olla nähtav
Olen ise pikaajaliselt pidanud kahte blogi, seda sama persoonibrand.ee/blogi ja isiklikku, liisitoom.com blogi. Lisaks tegelenud sisuturundusega nii sündmuste turundamiseks kui ka organisatsiooni pikaajaliseks mainekujunduseks (Eesti Rahva Muuseumi sotsiaalmeediasse toomise eest on isegi auhind saadud). Sisuturundust laiemalt ja blogimist kitsamalt pean üheks kättesaadavaimaks ja parimaks turundustegevuseks neile, kes soovivad tasa ja targu oma nimega õigele sihtgrupile nähtavaks saada. Minuni on nii jõudnud nii Ibizal elades matkajuhi tellimused, läbi persoonibrändi blogi nõustamise ja esinemise päringud, tuhanded inimesed saavad olla kursis sinu pakkumistega.
Blogipidamise juures on kõige olulisem teadlikult seatud eesmärk, regulaarne ja järjepidev sisu loomine, mis on lugejale väärtuslik.
Miks alustada blogimisega?
Põhjuseid, miks blogida, on palju. Igast eesmärgist lähtuvalt saad valida sobiva platvormi, stiili, blogimise tiheduse, sisu.
- lihtsalt endale, päeviku pidamiseks, eneserefleksiooniks.
- endale ja lähimale ringkonnale. Kui oled kodust eemal ja soovid suuremale hulgale teada anda, kuidas sul läheb, mida teed ja koged.
- teistele oma valdkonna esindajatele – kogemuste jagamiseks, arvamuse väljaütlemiseks ja diskussiooni algatamiseks.
- portfoolio loomiseks. Nii kaardistad, säilitad ja analüüsid oma tehtud töid, töö protsessi ja tulemusi.
- oma oskuste, teadmiste ja teenuse tutvustamiseks, eneseesitluseks- ja turunduseks. Strateegiline tegevus, et saada konkreetseid kliente ja (töö)pakkumisi.
- või segu erinevatest põhjustest.
Mis sisu blogis pakkuda?
- Kogemuslood – lood sellest, kuidas ise oled midagi rakendanud, teinud, katsetanud, kuidas see mõjus, millised tulemused olid. See võib olla ka avalik eesmärgiseadmine ja selle elluviimise jälgimine.
- Nõuanded – ehk “10 viisi, kuidas …”. See võib olla alates enda treenimisest, toitumisest, kuidas heegeldada salli kiiremini, kuidas ehitada linnumaja, kuni kuidas investeerida kinnisvarasse, kuidas valida mööblit, jne., jne. Rahvas otsib vastuseid asjadele, mida nad ise teha ei oska või kus vajavad professionaali juhendamist.
- Analüüsid – poliitikast, ühiskonnast, konkreetsest valdkonnast. Põhjalikumad, sisukamad postitused koos graafikute, viidete ja arvamustega.
- Inspiratsioon – mõtteterad, ka kogemusest tulenevad hea tuju tekitavad postitused.
Üks blogi võib sisaldada kõiki neid postituste tüüpe, kuid tihti on üks valdav. Nt persoonibrändi blogi on peamiselt nõuandev blogi, minu isiklik blogi pigem kogemuslugusid täis.
Blogiga alustades mõtle neile 10-le küsimusele
- Miks sa soovid blogima hakata?
- Kes on sinu sihtgrupp? Kellele kirjutad?
- Kas oskad ise blogi üles seada?
- Kas kirjutad postitusi üksi, kaasad kaas- ja külaliskirjutajaid või ka varikirjutajaid (ghostwriters)?
- Kas blogi tuleb kindlale domeeninimele või sobib ka tasuta minublogi.wordpress.com variant?
- Kas soovid unikaalset kujundust ja oma visuaalset identiteeti, mis annab blogile professionaalsema väljanägemise?
- Kui mitu korda nädalas saad kirjutada ja avaldada uut postitust (palju aega sul kirjutamiseks on)?
- Kuidas tead, et oled oma eesmärgi saavutanud? Esimene tellimus, 1000 lugejat päevas, mis on sinu eesmärk?
- Mis on eesmärgi saavutamise tähtaeg?
- Kas ma oskan juba praegu kirjutada 10l teemal, mis on mulle oluline ja huvitab sihtgruppi?
Lae alla blogimise 10 küsimust (PNG)
Mis on sinu blogi eesmärk?
Kuna eesmärk on igasuguse planeerimise ja tulemuste saavutamise üks olulisemaid osasid, seda kidnlasti ka sisuturunduse puhul, siis räägin veidi sellest rohkem.
“Ma soovin oma blogiga motiveerida ennast tegelema treeningutega, olla motivaatoriks ka teistele, kel sarnased probleemid. Püüan oma blogis samm-sammult proovida ja näidata kuidas ja mis moodi on võimalik”
See on küll ilus ja hea põhjus blogi loomiseks, kuid planeerimaks head ja tulemuslikku blogi kui oma persoonibrändi kujundamise vahendit, ei piisa sellest. Konkreetse kliendiga edasi rääkides selgus, et selle taga on lisaks enese distsiplineerimisele ja teiste sarnaste probleemide ees olevate inimestele nõu andmisele soov luua endast tasapisi jälg kui konkreetse valdkonna esindaja, kelleni võiksid jõuda konkreetsed pakkumised ja kliendid.
Blogi eesmärgi areng ja muutus ajas
Kindlasti võib alustada ühe eesmärgiga ja alles hiljem keskenduda blogile kui portfoolio ja eneseturundusvahendile. Kui aga sa juba praegu tead, et blogil on selgelt töö ja persoonibrändi kujundamisega seotud eesmärk, siis mida rutem alustad teadlikult blogi sisu kujundamist, seda kiiremini eesmärgile jõuad. Ja kiiremini ei tähenda nädalaid vaid ikka ca 6 kuud kõva blogimistööd. Sellepärast ongi mõistlik alguses veidi sisuturundusspetsialistiga nõu ja plaani pidada ning enne uue blogi avaldamist olla ise kindel, mida sa teed, miks ja kas ja kuidas blogimine sind sellel teel aitab.
Mida blogimise planeerimine aitab?
Lisasolevalt skeemilt näed, mis on blogimise teadliku planeerimise kasud.
- Selge eneseesitlus.
- Eesmärgist lähtuvalt suunad enda sisu lugema õiged lugejad, kes vajavad just sinu teadmisi ja loodavat sisu.
- Kindlaks määratud blogi teemad.
- Kui oled seadnud blogile teema, säästab see sinu aega järgmise postituse sisu valimisel (järjepidevus).
- Aitab sul mõõta tulemusi.
- Aitab kindlate otsisõnadega otsimootorites leitav olla.
- Hoiab kokku sinu aega ja puudub vajadus väga tihti blogi sisu totaalselt muuta.
- Hoiab kokku sinu raha (nt valesti valitud domeeninimi, tehtud kujundused blogi omapäraseks tegemisel).
- Tead juba enne blogi alustamist, kui palju aega sa oled valmis kirjutamisele kulutama, kuipalju sa kirjutamist sisse ostad.
- Distsiplineerib sind, sest mõistad, mida tehes ja mida mitte tehes eesmärgini jõuad või sellest eemaldud.
Küsimus sulle: Mis teemadel sooviksid sina kirjutada? Mida huvitavat on sul jagada oma sihtgrupile? Millised on seni olnud takistused? Kui ideid ei ole, siis siin sulle 7 blogipostituste ideed.
Kui oled mõelnud blogimisele, siis julgustan sind tulema blogimise nõustamisele, et saaksid kindlustundega ja oluliselt vähema närvi-, aja- ja rahakuluga jõuda sind rõõmustavate tulemusteni. Hea meelega aitame sind ka nii kujundusega ja blogi ülesseadmisega, sisustrateegia ja eneseturundusega.
Persoonibrändi ja kommunikatioonijuhtimise nõustaja, ettevõtja, elustiili blogija ja soorituscoach. Minu fookuses on toetada neid, kes plaanivad tuua enda elus ja maailmas positiivseid muutusi, luua oma elu oma tingimustel. Teen seda läbi tervikliku persoonibrändi, mõjujõu avastamise ja vaimse treeningu coachingu ja koolituste. Vabal ajal joon liiga palju kohvi, katsetan taimsete toitudega ja käin Emajõel aerutamas.