Sotsiaalmeedia 5 kõige kuumemat trendi 2018. aastal
Kuidas kasutada sotsiaalmeediat, et luua selge persoonibränd?
Soovid oma ettevõtmistega, oskustega, teenustega ka 2018. aastal pildis püsida? Sul on plaan lanseerida oma ettevõte või tulla oma isikubrändil põhineva tootega-teenusega? Tahad ettevõtte Facebook page’le juurde saada potentsiaalseid kliente, kes huvituks päris sisust? Tahad teada, mida teha, et sotsiaalmeedia toimiks ja oleks sinule igas mõttes tulutoov aastal 2018? Siis vii end kõige uuemate sotsiaalmeedia trendidega kurssi ja hakka neid efektiivselt kasutama!
Sotsiaalmeedia kasutamine tundub täna lausa kohustusena. Lihtsalt konto loomisest Twitteris, Facebookis, Instagramis, Snapchatis või mujal ei ole aga mõttekas, kui sa ei tea, millele keskenduda. Iga aasta trendid ja viisid, mis toimivad, muutuvad. 2018. aastal on joonistunud välja väga kindlad trendid, mida soovitavad paljud reklaamiagentuurid, sotsiaalmeediagurud ja digitaalsete meediumitega tegelevad portaalid. Siin postituses leiadki kõige olulisemad 5 trendi ja soovitust, mida oma eneseturunduses, ettevõtte turunduses, brändi lanseerimises või sotsiaalmeedia strateegias arvesse võtta. Strateegiline turundus on eriti oluline sulle kui kasvavale väikeettevõtjale, sinule kui kõneisikule ja “influencerile”, et oma sõnumit selgelt ja järjepidevalt inimesteni viia. Mis kõige olulisem, järjest olulisem on enda esitlemises olla autentne, järjest suurem on sinu võimalus kasutada põnevaid lahendusi oma teenuse pakkumiseks ning tugevdada oma persoonibrändi kasutades just sulle sobivaid meediume. Isikubrändid on aastal 2018 kindlasti keskmes – leia oma nišš, leia oma eesmärk, mida soovitad saavutada ja kasuta julgelt sotsiaalmeedias eneseturundust oma elustiili, oma unistuste saavutamiseks!
1. Live Streaming ehk online otseülekanne saab aina hoogu juurde!
Kui sa veel pole ühtegi Live-videot Facebookis või Instagramis teinud, siis nüüd on selleks kõige kuumem aeg. Live-videote tegijaid tuleb hoogsalt juurde just seetõttu, et otseülekanded lihtsalt toimivad. Alustada on lihtne, vaata mõnda maailma tasemel ettevõtte live streamingut ja tee järgi! Ole loomulik, siiras ja aus ning õpi parimatelt. Live-videod toimivad nii eneseturunduse kui tooteturunduse juures, nii et alusta kohe!
2. Sõnumiplatvormid nagu Whatsap ja Snapchat muudavad ettevõtte kättesaadavamaks.
WhatsApp, Viber, WeChat, SnapChat, Facebook messenger, Instagram – võimalusi sõnumeid saata on tohutult! Kui algselt tundus, et sõnumiplatvormid on ainult eraisikute vaheliseks suhtluseks, mis omakorda aitasid kaasa enesetururndusel, siis nüüdseks on see mugav ja kättesaadav suhtlusvahend kõigile ettevõtetele.
Vali ettevõttele sobiv tekstisaatmisäpp ja muudad äri tarbijale palju kättesaadavamaks. Lisades juurde ka chatbot’i ehk robotid, muudad enda ettevõtte klienditeeninduse tunduvalt kiiremaks ning robot on 24/7 olemas.
3. Instagrami Stories domineerib jätkuvalt!
Instagram Stories on turul olnud vaid aasta, ent igapäevaste storyde vaatajaid kui ka tegijaid tuleb järjest juurde. Eneseturunduseks on Instagram Storie’de tegemine äärmiselt hea eneseesitlusviis.
Kui veel eelmise aasta alguses tundus, et ettevõtted peaksid ka SnapChatis esindatud olema, siis nüüd seda trendi on vaibumas. Vaid ühe aastaga suutis Instagram Stories enda igapäevaste vaatajate arvu SnapChatist üle trumbata ning kasvunumber ei näita ühtegi vähenemismärki.
Tuleb veel lisada, et sotsiaalmeedia videoplatvormidega võrreldes on Instagrami mõõdikud väga hästi ja koheselt jälgitavad.
4. Influencerite (mõjutajate) kaasamine sotsiaalmeedia turunduses kasvab.
Influencerid ehk mõjutajad omavad suurepärast kogukonda, kes neid igapäevaselt jälgivad ning nede arvamust hindavad. Tõeline win-win äri nii sotsiaalmeedia influencerile kui ka ettevõttele. Mõjutajad on suurepärased eneseturundajad online-kanalites. Noorem põlvkond ehk Z-generatsioon on just alustamas oma karjääri ning nende ostujõud järjest kasvab. Antud põlvkond on ühtlasi ka suurimad sotsiaalmeedia platvormide kasutajad: nii sisu tarbides kui ka ise uut sisu luues. Ligi 81% Z-generatsioonist (sündinud 1995. ja hiljem) tarbib iga päev vähemalt ühe tunni online-videosid selgub AdWeek’i uuringust.
Analüütikafirma Annalect uuringu tulemustest selgus, et 40% meediaplatvormide kasutajatest on sooritanud online ostu influenceri soovituse tulemusena.
Pea meeles! Tänu mõjutajatele jõuad kiiresti ja orgaaniliselt õige sihtgrupini. Kui koostöö mõjutajaga läbi saab, tuleb endasi sisu toota piisavalt atraktiivselt, et orgaaniliselt tulnud õiged kliendid ka lojaalseteks muutuksid.
Kui oled ise influencer või soovid selleks saada, siis tea, et sul on suur mõjuvõim. Küsimus on kuidas sa seda ära kasutad. Ära influencerina unusta loomast oma strateegiat, mis tagaks pikaajalise edu ja siira persoonibrändi, mida inimesed positiivsete emotsioonidega meenutavad.
Loe ka: Aasta 2008 turundustrendi ennustus oli persoonibrändi kujundamine kui sinu edu tööriist. Vahendiks? Sotsiaalmeedia!!
5. Kasuta oma (sotsiaalmeedia) eneseturunduses spetsialiste
Nii sisu tootmiseks oma sotsiaalmeedia kanalites, kui oma turunduse strateegiliseks ja efektiivseks planeerimiseks on sul vaja palju spetsialiste. Kõik sotsiaalmeediakanalid on läinud nii spetsiifiliseks, muudatusi süsteemides toimub igapäevaselt, et spetsialisti, juhi ja ettevõtjana ei ole sul mõistlik kõike selgeks õppida. Nii ei saaks sa oma tööd teha. Selleks on mõistlik oma aega säästa, kaasata sisuloomes oma kolleege ja töötajaid, kaasautoreid, spetsialiste, kes teavad, mida teevad ja oskavad sulle aega kokku hoida. Persoonibrändi Agentuuri klientide arv kasvab iga-aastaselt mitmekordselt ja see aasta on näha sellegi trendi tõusmist, sest nähakse isikliku suhtekorraldaja ja turundaja kaasamise kasulikkust. Järjest rohkem väärtustatakse oma aega ja soovitakse nautida oma töö tegemist, oma potentsiaali rakendamist, jättes turunduse professionaalidele. Win-win on ka siin selgelt näha.
2018 on turunduses influencerite aasta
Ükskõik, milline on sinu turundusplaan ja mille jaoks turundust teed, olgu see toode, värbamine, tööandjabränd, suurettevõte, isiklik mainekujundus või muu, isikud, keda kasutad on kõige olulisemad. Just inimesed on need, kes kannavad edasi väärtusi, emotsioone ja identiteeti, millega sihtgrupp kas soovib suhestuda või mitte. Seega kindlasti enda brändi luues mõtesta läbi see, kes sa oled ja mida pakud ja vali hoolega, kellega koostööd teed, milliseid influencereid ja enda brändi saadikuid kasutad. Pea meeles, et järjest rohkem on nö tavainimesel võimalus olla mõjutaja. Me ei räägi enam ainult poliitikutest, näitlejatest, suurettevõtte juhtidest ega superstaaridest.
Sotsiaalmeedia trendid 2018 postituse koostamisel on kasutatud Agentuuri enda kogemusi ja allolevaid allikaid
http://www.stillabunt.ee/3-suurimat-sotsiaalmeedia-trendi-aastal-2018
La Ecwador: Millised turundustrendid valitsevad aastat 2018?
https://www.forbes.com/sites/jaysondemers/2017/12/27/7-social-media-trends-that-will-dominate-2018/#26eefbd125fb
Persoonibrändi ja kommunikatioonijuhtimise nõustaja, ettevõtja, elustiili blogija ja soorituscoach. Minu fookuses on toetada neid, kes plaanivad tuua enda elus ja maailmas positiivseid muutusi, luua oma elu oma tingimustel. Teen seda läbi tervikliku persoonibrändi, mõjujõu avastamise ja vaimse treeningu coachingu ja koolituste. Vabal ajal joon liiga palju kohvi, katsetan taimsete toitudega ja käin Emajõel aerutamas.