Juhi isik, persoonibränd ja juhtimiskvaliteet. Intervjuu Liisi Toomiga
Juhtimise kvaliteet on tugevalt seotud juhi kvaliteediga
Juht loob oma ettevõtte kultuuri enda isiku järgi
Mõned kuud tagasi kutsus juhtimiskvaliteediga tegelev Veiko Valkiainen mind oma taskuhäälingus “Juhtimiskvaliteet on konkurentsieelis” persoonibrändi ja eneseturunduse tagamaadest rääkima ning kuidas see loob kvaliteedi ja tulemused ettevõttele ja sellega seotud isikutele.
Minu poolt käsitletuna on persoonibrändi ning seda toetava eneseturunduse taga alati tähenduslikkus ja sisu, eneseteadlikkus ja suurem visioon. Bränd on võimalus luua autentsust ja olla nähtav, kus vaja, neile, kellele see oluline on.
Juhid ja nende kvaliteet on alati laval näha
Juhid on automaatselt nähtavamad isikud ning nende otsustest ja valikutest sõltub palju nii ettevõtte tulemustest, ettevõtte mainekuvandist, heade töötajatele atraktiivne olemisest ning hea firma kultuuri loomine, kus inimesed tahavad olla ja oma eneseteostust ellu viia. See, kui hea juht on väljendub üsna selgelt suheldes ükskõik millise ettevõttes töötava inimesega. Kui juht pole tugevaid väärtusi juurutanud, ei tee seda enamasti ka töötajad, kui juht ei näita omalt poolt ka head eeskuju, ei tee tihti seda ka valitud töötajad. Seega kui juhi persoonibränd on juba negatiivne, on ilmselt seal tõepõhi all. Tänapäevases töömaailmas, kus ka juhipositsioonid on liikuvad ning meedia jälgib pingsalt iga vähegi mõjukama isiku tegevusi, on igal juhil oluline küsida endalt raskeid küsimusi (millest persoonibrändi kujundamine koosnebki) ning mõista, milline juht ta tegelikult soovib olla (ja milliseid tulemusi tegelikult saavutada läbi milliste vahendite)?
Eneseturundus on kõigest protsess
On hea meel näha, et viimase kümne aastaga, mil olen persoonibrändi ideed Eestis juurutanud, on Eesti ühiskonnas toimunud suur muutus. Varasemast “enesemüümisest” on saanud eneseteostus läbi persoonibrändi kujundamise. Jah, me vaatame suurte tootebrändide juhtimise poole, kuid kui päriselt neid vaadata, siis mõistad, et tootebrändid omistavad endale isikute omadusi. Seega on ju firmade brändijuhid tegelikult õppinud tooteid turundama luues neile identiteedi (tavaliselt omane inimestele), karakteri (taas: inimesele omane) ja nö tüüpilise kasutajapersona, kellega soovib olla seotud (omane inimestele). Nii võime öelda, et esimene bränd on loodudki inimestele (kui sind huvitab, võin ka jagada teadusartiklit selle kohta). Nii on ka eneseturundus protsess ja tööriist oma endale teadaolevaid oskusi tööturul rakendamiseks, soovitud eesmärkide saavutamiseks. Selleks, et sa ei peaks konkureerima, vaid saaksid tegutseda oma sisemise kutse järgi.
Aga, et ma ei satuks uude kirglikku vestlusesse, sinuga, hea lugeja, kutsun sind kuulama minu intervjuud juhtimiskvaliteedist ja persoonibrändist ning kindlasti saada mulle pärast kiri, mis mõtted sul tekkisid, millega nõustud ja millega mitte (ikka liisi@persoonibrand.ee). Julgustan sind ka seda postitust jagama oma sõprade juhtide ja ettevõtjatega ning oma kolleegide ja ülemusega. Intervjuukasti all leiad ka mõned lisaviited juhtimise, persoonibrändi ja eneseturunduse kohta.
– Eneseturundus ja millal seda mitte teha.
– Persoonibränd: juht on alati enda brändijuht
– Kas alandlik juht saab olla edukas?
– Talenti väärtustav juht suudab oma töötajaid hoida.

Persoonibrändi Agentuuri asutaja, persoonibrändi ja kommunikatioonijuhtimise nõustaja, ettevõtja, elustiili blogija. Minu fookuses on toetada neid, kes plaanivad tuua enda elus ja maailmas positiivseid muutusi, luua oma elu oma tingimustel. Teen seda läbi tervikliku persoonibrändi, mõjujõu avastamise ja vaimse treeninguga. Vabal ajal joon liiga palju kohvi, katsetan taimsete toitudega, päästan kasse ja tegelen raja-aerutamisega.