• et

Uusaastalubaduse asemel tee hoopis läbi see populaarne analüüs

Uusaastalubadused ei toimi

Juba mitu aastat olen hoidunud uusaastalubaduste andmisest. Sel lihtsal põhjusel, et olen avastanud, et kui ma ei suuda endale antud lubadust pidada suvalisel hetkel aasta sees, siis ei ole mõtet lisada veel pinget tehes see veel oluliseks – justku uue aasta 1. jaanuar toob maagiliselt kaasa uue jõu. Jõud, soov, otsus oma eesmärki ellu viia tuleb ikka iseendast. Oma otsuse kindlusest ja targalt tehtud valikust. Nii võib “aastalubadus” alata ka 2. oktoobril, 10. juunil või misiganes ajahetkel. Kohe praegu. Et siiski kasutada märgilist aega, kus kõik toetab tehtule ja plaanitule pikemalt, rahulikumalt otsa vaadata, erinevaid kaardistusmaterjale, et saada selgus oma senises teekonnas. Selguse loomine annab mulle enesekindlust – olen päris paljuga hakkama saanud – ning ka ausat tagasisidet – siin ja seal on asjad läinud teisiti või ma pole oma lubadust endale täitnud. Olen iseendale nö juhiks ja coachiks, nagu olen aasta läbi oma klientidele, kes oma äri, karjääri, elustiili või brändi loomises fookust vajavad.

Minu aastalõpu kingitus sulle

Nii on muutunud tavaks, et loon aasta lõpus sulle, blogi lugeja, erinevaid kasulikke töölehti. Näiteks prioriteetide töölehte ja ka eneseturundusplaani juhendit, samuti “tehtud” kontseptsiooni, kuidas vähendada eesmärke. Sellel aastal soovin taas pakkuda midagi uut ja samas vana, midagi väga praktilist, mida saad ise enda kasuks rakendada. Midagi, mis pole minu loodud, kuid millele andsin oma twisti, et tuua see sinu isiklikku arengukavasse ühe võimaliku tööriistana. Leiad selle inspireeriva, sisuka ja julgustava tööriista allalaetavana koos minu lisaküsimustega postituse lõpust, prindi see alla ja täida ära.

SWOT analüüs aitab luua selgust endast

SWOT analüüs on tuntud tööriist ettevõtete strateegilisele tegevusplaanile eelnev analüüsimeetod, mis võimaldab kaardistada kas ettevõtet tervikuna või mõnda osa sellest (personal, kvaliteet, turundus, jm.). Selle lühendi sisuks on ettevõtte (aga ka sinu enda – mida mina soovitan teha) tugevaid külgi (i. k. strengths), nõrku külgi (i. k. weaknesses), võimalusi (i. k. opportunities) ja ohte (i. k.threats). Need neli külge aitavad määratleda sinu eesmärki, põhinedes ausal enda tugevuste-nõrkuste kaardistusel. SWOT analüüsi loojaks on peetud Albert Humphreyd, kes lõi SWOT analüüsimeetodi  uurides Fortune nimekirjast võetud 500 ettevõtte andmeid.

Võta aeg enda avastamiseks

SWOT on väga lihtsakoeline mudel enda avastamiseks ja seda mitte ainult headest külgedest ja suurepärastest võimalustest, millele me tahaksime mõelda, vaid ka annab võimaluse karmilt otsa vaadata nõrkustele ja ohtudele, mis võivad olla takistuseks. Eriti juhul, kui me neid eirame. Muidugi eestlastena on meil pigem kalduvus keskendudagi ohtudele ja nõrkustele ja seetõttu otsustada mitte teha ja mitte oma unistuste nimel riskeerida enne, kui oleme sunnitud. Seetõttu võib see hoopis olla vabastav üleskutse enda kiitmiseks, enda enesekindluse turgutamiseks ja enesekriitika taga peitu pugenud võimaluste nägemiseks.

SWOT aitab luua realistlikud eesmärgid ja strateegia

Olgu sul plaanis karjääri kannapööre, suurem nähtavus oma brändiga, uue toote turuletoomine või ettevõtte alustamine, sa ei saa eneseturundust alustada enne iseennast tundmata ega sind mõjutavate väliste tegurite analüüsi. Persoonibrändi mudelis olen alati rõhutanud kahe esimese osa: Kes ma olen? ja Mida ma oskan? tähtsust. Mingis mõttes aitab ka SWOT analüüs just neid kahte koos töö- või ettevõtlusturu analüüsiga planeerida äristrateegiat, brändi väärtuspakkumist ja eneseturundustaktikaid.

Lae alla SWOT analüüs + boonusmaterjaliga

Leia see aeg täna, homme, aeg-ajalt aasta sees, et teha ära SWOT analüüs. Kas enda, ettevõtte või mõne muu teemaga – ole loominguline. Endale ausalt otsavaatamine on igatahes parem taktika uusi eesmärke ja lubadusi andes, kui lihtsalt ilma analüüsita eesmärgi seadmine. Ükski sportlane ei määra oma treeningeesmärke nö tühjalt kohalt. Milline on sinu jaoks just piisavalt väljakutsuv ja samas tehtav eesmärk, selle avastamise esimene etapp on kindlasti SWOT analüüs. Edasi võid kasutada mitmeid eesmärgi seadmise lahendusi või ka tulla minu juurde küsima nõu, kuidas seada ja hoida oma eesmärke ning luua toimivaid strateegiaid.

Allalaaditav SWOT analüüs (kliki siia)

Peale faili allalaadimist saadan sulle veel mõned kirjad, et julgustada sind unistuste poole samme astuma.
Mida avastasid oma kaardistuses? Jaga oma tagasisidet ja anna teada, kuidas kaardistus läks.

Soovitan juhend välja printida ja oma “persoonibrändi” kausta panna. Esileht on kujundatud nii, et saaksid selle endale inspiratsiooniks nähtavale kohale riputada!

Eesmärkide seadmine ja unistuste elustiili elamine: Lisalugemist ja juhendmaterjale

Kui SWOT täidetud, avasta persoonibrändi portaalis järgmised töölehed, juhendid ja ideed, kuidas luua unistuste elu, seada eesmärke ja neid hoida.