• et

Raamat “Brand You 50”: Aegumatud soovitused hinnatud juhtimisgurult

Tom Peters “The Brand You 50” nägi ette tuleviku töökorraldust

brand you 50 book

Tom Petersi raamat “The Brand You 50” avaldati ligikaudu seitseteist aastat tagasi. Raamat, kus iga lause – alates sisukorrast – on täis inspiratsiooni, mõtteteri, soovitusi ja nõuandeid, on üks olulisemaid antud valdkonnas. Minuni jõudis see 2009. aastal ja sai minu ja minu persoonibrändi ettevõtmise mitte-ametlikuks piibliks. Sest paremat raamatut persoonibrändi kohta lihtsalt ei ole olemas. Seetõttu on aeg tutvustada veidi Tom Petersit ja tema nägemust persoonibrändi alustaladest, mis on ka minu nõustamise ja juhtide PR-tegevuse vundament.

Mees, kes puhus elu sisse terminile  “personal branding” 

1997.aastal kirjutas Tom Peters legendaarse “The Brand Called You” artikli Inc.com`i. Sellest paar aastat hiljem avaldas ta raamatu “Persoonibrändi 50 reeglit”, milles peitus oma aja kohta vägagi uus mõtlemine USAs, rääkimata meil, Eestis. Tom on juhtimisguru, mitte selgeltnägija, aga raamatut kirjutades ei vedanud meest sisetunne sugugi alt. Vaieldamatult on kätte jõudnud ajastu, kus ainuüksi punkt-punktilt töökogemustega täidetud CV karjääriõnne ei too (kui sa just ise Tom Peters pole, tal läheks ikka läbi). Kaasaegsel tööturul toob edu arusaam isiklikest oskustest, teadlik eneseturunduse strateegia ja autentse persoonibrändi loomine. Eestis hakkasin “persoonibrändist” rääkima 2009.aastal ja tänaseks on ka siin, Eestis juba tekkinud arusaam, et läbi enesearengu, oma huvide rakendamise ja selge esitlemise (ja tõesti-tõesti, enese oskuste müümise) on võimalik elada oma soovitud elustiili, tehes töid, mida ise on valitud ja kellele ise soovid. Ehk siis rahuldustpakkuv töö on enda teha.

Bränd Sina 50 – juhtnöörid autentse isikliku brändi vormimiseks

“The Brand You 50” aitab kaasa iseenda tajumisele kui tööturul eluterves konkurentsis tegutsevale brändile. Järgnevalt toon välja osa kaalukamaid mõtted Petersi raamatust, mis annavad rohkesti mõtteainet enda isikliku brändi vormimiseks.

Sinu bränd on sinu väärtused

Jah, sinu bränd koosneb sellest, kes sa oled ja mida sa väärtustad. Miks peaks ainult ettevõtetel olema sõnastatud missioon? Või alusväärtused? Täpselt samamoodi võivad (ja lausa peaksid) need ka sinul olema. Brändi eesmärk on teistest eristuda. Kindlate baasväärtuste loomine on selleks kindel tee.

Müü!

Miks on ikka veel müügitööl kummaline kõla juures? Peters rõhutab korduvalt, et isiklikku brändi on vaja turundada ja müüa. See ei tähenda kaubanduskeskuses möödujatele õlale patsutamist, vaid müügitegevus võib võtta vägagi erinevaid vorme. Tegelikult sa müüd ennast tööintervjuul, organisatsioonis uut projekti taodeldes, uusi kliente otsides, e-kirja kirjutades, … Müügitöö on asi, mida peab tegema valehäbita. Kunagi ei tea, millal peab end uuesti liftikõne vormis kokku võtma. PS: On sul liftikõne koostatud ja “Minust” ehk enesetutvustuse leht veebil toimiv?

Sa oled disainer

Disain pole ainult moeajakirjad ja hõbedaselt läikivate läpakate taga askeldavad logomeistrid. Disain on midagi sootuks enamat ja igapäevast, sest me kõik teeme pidevalt disainiga seotud otsuseid. Persoonibrändi luues on oluline disaini osas teha teadlikke valikuid ja tulemuste eest vastutust võtta. Seda nii visuaalse poole pealt, aga ka oma tööelu ja ettevõtete = Bränd nimega sina elustiili kujundades. (Nippe oma professionaalse elustiili ja kuvandi kujundamiseks saad minu viimasest videost)

VAU!

Ära lepi vähemaga. Sinu töö võiks tuua naeratuse huulile ja paisata õhku vaimustushüüde. Seda ilma naljata. Kui see mõte tekitab sinus ebamugavust, siis järelikult oled leppinud, et töö peab olema midagi, mis tuleb ära kannatada. Aga ei, selle asemel otsi üles tööd ja tegevused, mis panevad hõiskama: “Vau!” Sest kui see ongi nii, siis teed oma tööd paremini ja see omakorda toob uusi kliente, tunnustust ja uusi just sulle meeldivaid ja sinu oskustele vastavaid tööotsi.

BUU! asemel VAU!

Kui asi tundub kontrolli alt väljas, siis võta ohjad enda kätte. Pea kõigest on võimalik vormida VAU-projekt (ka mõttetust administratiivsest ülesandest või sinu jaoks ebameeldivast tegevusest). See nõuab lihtsalt avatud meelega lähenemist ja kiiret kalkulatsiooni. Peters soovitab võtta ette ülesannete nimekirja ja juurida sealt võimaluse korral välja kõik asjad, mis ei tekita vau-tunnet (sinus endas). Eemalda need nimekirjast. Ja kui tõesti pole võimalik listist asju eemaldada, siis tuleb mõelda, kuidas on olemasolevaid tegevusi võimalik sellisel viisil teha, et need ikkagi tooksid siirast vaimustust.

Iseenda juhiks olemine tähendab tegusid

Kas persoonibrändi loomiseks piisabki ainult väärtustest, disainist, müügist ja vau-momentide otsimisest? Kaugeltki mitte, aga Peters pani nende (ja veel paljude) mõtetega aluse aina kasvavale arusaamale, kuidas tänapäeva tööturul iseenda brändi boss olla. Eelkõige aga kutsub ta üles tegudele, enda oskusi ja huve raknedama, järgima oma kutsumust ja katsetama, katsetama, katsetama, pidevalt arenema.
Raamat on täis pikitud paljusid nõuandeid, iga lause võiks olla ilus ja inspireeriv tsitaat, kuid kõik head tsitaadid ei ole väärt midagi, kui sa neid ei rakenda. Alusta ülalmainitutest ja kui need põhimõtted on sinu varustuses, siis osta raamat, telli minu DVD tööelu kujundamise kohta, kust saad veel nõuandeid või kui soovid veel kiiremalt professionaalses tegevuses uuele tasemele oma jõuda, siis tule nõustamisele.

 

Kui sa tunned, et Petersi mõtetest saadud energialaengut võiks isiklike plaanide, mõtete ja unistustega kokku viia ja aeg on nii kaugel, et soovid astuda esimest sammu, olen hea meelega sinu isiklikuks PR-juhiks, et luua sinu bränd. Broneerides aeg liisi@persoonibrand.ee, 52 70 534

Jäta oma kommentaar