• et

Kuidas tõsta oma veebilehe väärtust? (Spoiler alert: sisuturundusel on siin oma osa)

Väärtuslikkus, koduleht ja sisu

Tänapäeval on veebileht iga eduka äri lahutamatu osa. Samamoodi on ka sisuturundus, minu enda üks lemmik turundussuundasid, üsnagi lahutamatu osa, kui soovid tekitada usaldust, selgitada oma unikaalse teenuse ja olemuse eripärasid ning aidata teha klientidel (loe ka: tööandjal, koostööpartneril) teadlik ja selge otsus sinu kasuks. Olen varem siin persoonibrändi blogis rääkinud nii kodulehe tegemise protsessist, aga ka sisuturndusest ja toonud paar põnevat kliendilugu, kes on blogit kasutanud eneseturunduse olulise vahendina (Kersti lugu, Laura lugu).

Kõik kodulehed pole aga internetiavarustes ühest mastist. Mõned jäävad oma sisemise loogika poolest vanamoeliseks ja ei ole kasutajate silmis piisavat väärtust pakkuvad.

Sisuturunduse teemasid lahti mõtestav raamat “Valuable Content Marketing” pakub veebilehe väärtuse tõstmiseks mitmeid häid lahendusi. Selles postituses uurime lähemalt, mida oskavad eksperdid välja pakkuda kodulehtede uutesse kõrgustesse paiskamiseks.

Sisu 80:20 reegel

Veebileht võib olla nii staatiline, aga enamasti sisaldab ta siiski blogi või mingit pidevalt uueneva sisuga osa. Ideaalis võiks olla 80% veebilehe sisust pühendatud klientide jaoks kasulikule informatsioonile ja ainult ülejäänud 20% koosneda tavaliselt müügiga seotud teabest. See suhtearv on tähtis. Nimelt, kui suurema osa veebilehest võtab enda alla müügijutt, siis muutuvad kliendid umbusklikumaks ja ei pruugi isegi olemasolevat väärtuslikku infot meeletult tõsiselt võtta (ja tänapäeval on rahval hea nina *BS-i peale – kui müük on justkui “peidetud”, aga nii nähtav, siis see ei ole atraktiivne, kui aga müük on aus ja omal kohal, siis pole inimestel midagi selle vastu.
Samas, kui müügiteave puudub täielikult, siis võivad külastajad hakata veebilehte võtma kui infoportaali. Niiviisi ei pruugita selle pealegi tulla, et saadaval on erinevaid teenuseid. See on sarnane sinu enda enesetutvustusele, mida olen palju aidanud inimestel koostada: kui sa räägid lihtsalt juttu, kui tore ja hea kõik on või vastupidi, räägid kõigest muust kui sellest, mida sa tegelikult otsid hetkel (koostööpartnerit, klienti, tööd), siis pole kuidagi võimalik teada, et sind on võimalik kuhugi kaasata. Nii ka veebilehe puhul: kui see on vaid puhas sisu ja kuskilt ei tule välja, et sa pakud teenuseid või tooteid, siis läheb lugeja mujale otsima, kust ta seda teenust saab.

Paku (väärtuslikku) sisu igal müügi etapil

Mõnikord unustavad ettevõtjad ära, et väärtuslikku sisu peaks pakkuma igal müügi etapil, mitte ainult mõnel neist. Vajalik on toota sisu, kui:

  1. klient alles teeb taustauuringut;
  2. teadlikkus kasvab huviks;
  3. hinnang sinu teenuse-toote suhtes on osutunud positiivseks;
  4. klient tahab enne ostmist sinu toodet-teenust proovida;
  5. inimene muutub ostukogemuse tõttu õnnelikuks kliendiks;
  6. kliendist saab tulihingeline sinu ettevõtte toetaja.

Kõikide nende etappide jaoks on võimalik eraldiseisvat sisu luua (Loe veel: Mis on ja kuidas kasutada sisuturundust), näiteks teadlikkuse huvi kasvatamisel aitavad kaasa põnevad blogipostitused, kaasahaaravad videod ja üllatavad infograafikud. Selleks saad luua lihtsa ja endale sobiva sisuturunduse strateegia, arvestades oma valdkonda, oma tehnilisi oskusi ja meediume, mis aitavad sõnumit edasi viia. Muide, see on üks minu lemmikuid tegevusi, seega küsi julgelt abi oma sisuturunduse planeerimisest heade blogipostituste kirjutamiseni.

 

“Mind kõnetas see, mida ja kuidas sa oma veebilehel selle teenuse kohta kirjutasid ja seetõttu soovin sinu juurde nõustamisele tulla” – sellist tagasisidet saan tihti oma klientidelt, mis on mulle kinnitus, et minu koduleht oma tekstide, kujunduse ja visuaalide poolest on tehtud õigeid kliente juurdetõmbavaks, neile usaldusväärseks ja neid kõnetavaks. – Liisi Toom

Loogika ja emotsioon – mõlemad omal kohal

Kodulehtedele sisu luues keskendu mõlemale, sest otsuseid tehes ja neid põhjendades kasutavad inimesed mõlemat. Seega, kui kirjutad tekste või lood videosid, siis ära keskendu ainult ratsionaalsetele argumentidele (näiteks uuringud) või emotsionaalsetele (näiteks oodatud rõõm). Proovi leida nende kahe pealtnäha vastandliku lähenemise vahel tasakaal, nii et kumbki ei ületaks teineteist. Sellisel moel oled turunduslikult efektiivsem ja inimestel endalgi on kergem kodulehe sisuga suhestuda.

Traditsiooniline või väärtuslik veebileht?

 

Eelnevalt mainitud raamat “Valuable Content Marketing” jagab firmade veebilehed kaheks. Ühed on traditsioonilised ja teised uuemad, väärtust pakkuvad veebilehed. Mis nende vahe ikkagi on?

  • Väärtuslik veebileht on üles ehitatud potentsiaalse kliendi huvisid silmas pidades, aga traditsiooniline keskendub lihtsalt sellele, mida firmal pakkuda on.
  • Väärtusliku veebilehe keskpunktiks on selge kliendile suunatud sõnum, näiteks “Pane oma raha kasvama!”. Seevastu traditsioonilisel veebilehel on pigem midagi anonüümset nagu “Tere tulemast!”.
  • Väärtuslikul veebilehel on hulgaliselt külastajale vajalikku infot, mille olemasolu ja tarbimine aitab arendada usalduslikku suhet ettevõtte ja kliendi vahel. Traditsioonilisel kodulehel on pigem konkreetse fookuseta enesemüümine, mis ei aita sugugi usalduse tekkimisele kaasa.
  • Väärtuslikul veebilehel on pidevalt täienev blogi ja funktsionaalne otsisüsteem, mida on kerge kasutada. Traditsioonilisel veebilehel ei pruugi olla mitte kumbagi.
  • Väärtusliku veebilehe tekstid keskenduvad kliendile ja kirjeldavad olukordi viimase huvidest ning vajadustest lähtuvalt. Traditsiooniline veebileht räägib läbi ettevõtte, jättes seejuures kliendi kaasamata.

Kodulehe kaks olulist disainilahendust

Ühe eduka ja väärtusliku veebilehe kaks olulist disainilahendust on järgnevad:

  • LOE VEEL & sõbrad

Teiste sõnadega on oluline juba lehe külastajat huvitava sisu juurde pookida viiteid teistele blogipostitustele, graafikutele, videodele ja muule paeluvale sisule. Kui kasutad levinumaid sisuhaldusplatvorme, siis on võimalik selliseid disainilahendusi mugavalt kodulehe keskkonda integreerida. Üks levinumaid viise on panna LOE VEEL kastike iga blogipostituse lõppu, kus on pildikestega viited sarnastele sissekannete, mis võiksid klienti huvitada. (LOE VEEL: Kuidas saan aidata sul sisuturundusega alustada)

  • Üleskutsed erinevatele tegevustele

Väärtuslikel veebilehtedel on nutikad üleskutsed erisugustele tegevustele, näiteks e-maili aadressi vajalike e-raamatute vastu vahetamiseks või kasuliku uudiskirjaga liitumiseks. Samuti võib veebilehel olla üleskutse erinevate küsimuste ja probleemide korral ühendust võtmiseks. Näiteks on mul sulle üleskutse peale selle postituse lugemist broneerida aeg minu juures oma veebilehe sisu tekstide ja sisuturunduse teemal nõu saamiseks. Hoiad palju aega ja raha nii kokku ja saad alustada kiiremini.

Veebileht on sinu virtuaalne visiitkaart

Üha enam kliente jõuab firmadeni interneti kaudu, mis muudab paratamatult veebilehe firma juures võtmetähtsusega osaks. Kui oled esitlemas oma oskusi eksperdina, loomas veebilehte portfooliona või kasutamas veebi kui oma teenuste ja toodete tutvustamiskohana, siis igal juhul on vaja seda teha läbimõeldult. Lihtsalt niisama pole mõtet oma aega ja raha veebi tegemise alla panna. Seega, tee olulised muudatused, et saavutada tõeliselt väärtuslik veebileht, mis esindab sind ja sinu kvaliteeti ning kõnetab nii tekstides kui visuaalides just sinu klienti!

Kui sisu ja teksti pool veebist on vaadatud, uuri ka visuaalse identiteedi olulisuse kohta.

Jäta oma kommentaar