• et

Uudised, mis panevad lugema

Mis teeb uudised loetavaks?

Kui varasemalt piisas, et sinu uudis oli parimas asukohas, siis täna klikimaailmas ja uue generatsiooni kasvuga, asukoht enam ei mõjuta nii palju sinu uudise loetavust. Pressiteadete kirjutajad kasutavad neid ka oma sõnumi lihvimisel. Uued sotsiaalsest meedia arengutest lähtuvad kriteeriumid, mille Metroxpress Taanist välja on pakkunud, põhinevad “vanadel” uudiskriteeriumitel. Ilmselt oled nendega kursis, kui ei, siis need on:

  1. Värskus
  2. Geograafiline/emotsionaalne lähedus
  3. Prominentsus
  4. Päevakajalisus
  5. Erakordsus.
  6. Konfliktsus
  7. Mõjukus

Kui kirjutad oma pressiteateid või tegeled sisuturundusega, siis tuleks neid kindlasti arvestada.

Uued sotsiaalsed kriteeriumid

Viis kriteerumit hea sõnumi koostamiseks

Viis kriteerumit hea sõnumi koostamiseks

Metroxpres Taanis koondas nüüd ajakirjanikele ja PR-i tegelastele uued kriteeriumid sotsiaalmeedia maailmas ellujäämiseks ja tähelepanu saamiseks. Nõuanded sobivad ka sulle, kes sa oma sisu soovid sihtgrupini viia. Traditsiooniliste uudisväärtuse kriteeriumitele põhinedes on need järgnevad viis kriteeriumit abiks sisuturunduses.

  1. Mina. See on minust.
  2. WTF (What The F***), eestikeeli “Mida asja?!?!?”
  3. See äratas minus ‘feelingu”. Tekitab emotsiooni
  4. See tekitab minus soovi osaleda.
  5. See kütkestab mind.

Vaadates Facebookis, Twitteris ja LinkedInis tähelepanu ja jagamisi saavaid “uudiseid”, siis tõepoolest, need kriteeriumid paistavad paika pidavat. Mis on kurb on see, et kahjuks online ajalehti vaadates, ainult pealkirjadele keskendutaksegi ja SISU on sisuturundusest kadunud. Mina usun jätkuvalt, et kui keskenduda sisule, pakkuda midagi väärtuslikku lugejale ja teha seda omal moel, on võimalik, aega nõudvalt, aga võimalik pakkuda oma klientidele lisaväärtust ja seeläbi saada ka endale õigeid kliente. Ning levitada oma sõnumit ja ellu viia oma missiooni.