Visuaalne identiteet on kvaliteedikompass kliendile ja ettevõtjale endale
Visuaalne identiteet loob äratundmisefekti ja samastumistunde
Identiteet on väga mitmekülgne mõiste, tähistades nii poliitilist vahendit kui üksikisiku enesetunnetust. Samamoodi on igal ettevõttel oma identiteet, mis esindab töötajate väärtusi ja eesmärke, mida siis igapäevase töö ja teenuste kaudu saavutada proovitakse. Olgu identiteedi määrajaks välised osapooled või selle kujundajaks persoon ise, igal juhul on oluline, et tekiks teatud äratundmise efekt ja samastumistunne, seda nii tarbijate kui tegijate poolelt. Viimane on ettevõtte visuaalse identiteedi kujundamise juures eriti oluline, sest samastumata oma visuaalse kuvandiga võib tekkida tõrge seda esitada, viies ühtlasi alla kogu ettevõtte usaldusväärsuse. Isikliku kuvandi loomisel on muutunud visuaalne identiteet tavapäraseks nähtuseks, mis on omandanud olulise koha brändi kujundamisel.
Visuaalne identiteet on nagu nimigi ütleb – identiteedi ehk nende samade väärtuste ja eesmärkide, visuaalne väljendus. Klientidele on ettevõtte visuaal (alates töötajate riietusvalikust ja kontorisisutusest, lõpetades logo, firmameenete ja sotsiaalmeedia kujundustega) visiitkaardiks, mis tutvustab ettevõtte standardeid veel enne kui jõutakse teenusega sisuliselt kokku puutuda.
Ligi 70% kogu informatsioonist omandab inimene nägemismeele kaudu ja tänapäeva ühiskond toimibki suures osas sümbolite ja ikoonide tasandil. Alustades kultuuriliselt sisseõpitud kujundite tähendustega kuni värvipsühholoogiani välja, suudab igasugune visuaal meid kindlal moel kõnetada.
Reageerimine visuaalsetele sümbolitele on esiteks universaalsem ja teiseks kiirem kui näiteks verbaalne tutvustus. Kuigi kehva toodet või teenust ei päästa ka viisakas visuaal, on õige esitus tihti just see, mis üldse tooteni jõuda aitab, tekitades uudishimu, usaldustunnet ja äratundmisrõõmu. Samas vale esitus võib ka hea teenuse juurest kliendid minema tõrjuda. Seega on oma ettevõtet kujundades kindlasti mõistlik ka visuaalsesse esitlusse investeerida.
Visuaalne identiteet on visiitkaart
Klientidele on firma visuaalne identiteet visiitkaardiks, esindades ettevõtet ka siis kui töötajaid ise kohal ei ole. Samas ettevõtjale endale on õige visuaalse kuvandi leidmine vahest veelgi olulisem. See, kuidas end esitatakse ei sümboliseeri vaid ettevõtte tänast tegevust, vaid pigem seda, millisena end tulevikku vaadates näha soovitakse. Pannes selga Armani ülikonna, tundub vale käia ringi selg küürus. Selgelt paika pandud eesmärgid ja nende kvaliteetne esitlemine hoiab ettevõtte lati kõrgel ja kindlal suunal.
Ettevõte, kelle sihid ei ole üksnes tänasel turul, vaid kes oma visoonid on suunanud tulevikku, suudab
- oma klientidele pakkuda kvaliteetsemaid lahendusi ja
- olla ise piisavalt motiveeritud, et püüelda üha kõrgemate eesmärkide poole.
Visuaalne identiteet ei pea olema kivisse raiutud ja püsiv nähtus. Kui turg ja eesmärgid ettvõtte jaoks on muutunud, võib uuenduskuuri vajada ka firma visuaalne kuvand. Nii on näiteks ka suured brändimärgid nagu Adidas ja Apple aegade jooksul oma visuaali värskendanud. Põhiline on mistahes esitlussümboolikat kasutusele võttes läheneda visuaalile ja sisule terviklikult ja kindlasti ära tunda, et see kujundus annabki edasi kõike seda, mida minu ettevõte esindada soovib.
Kuidas kliendi mõttest saab unikaalne logo (kliendi näitel)
Illustreerimaks visuaal identiteedi loomise protsessi PBA tehtud töödega, võib välja tuua Regina koolituse esindussümboolika loomise, kus ühelt poolt oli oluline edasi anda teenuse eesmärk: tõsta teadlikkust kurtide ja kuuljate kultuurist ning luua seeläbi kurtide ja kuuljate vahel teineteist rikastav ja mõistev side.
Teisalt esindada teenusepakkujat ehk koolitaja-nõustaja Regina Paabo isiklikku tausta. Tegemist on oma valdkonna eksperdiga, kes pakub väga kõrgkvaliteetset teenust, mistõttu tema enda prestiiž ise töötab juba firmamärgina. Ühendadeski isikliku kvaliteedi standardi oma sihtgrupile suunatud eesmärgiga, sai loodud Regina koolituse logo, mis sümboliseerib oma lihtsuses, värvides ja ülesehituses konservatiivset elegantsi ja sisus kahe osapoole lähenemispüüdlusi läbi visuaalse kommunikatsiooni. Viimast sümboliseerivad üksteise poole sirutavad R ja K tähejalad, moodustades enda vahele silma kujundi. Konkreetse lahenduseni on jõutud läbi ettevõtte täpsete põhimõtete kaardistamise, millele järgnes kujundajapoolne visualiseerimine ehk kavandite koostamine.
Lihtsa logo tellimine muutus ettevõtte strateegia kujundamisvahendiks
Teiseks heaks näiteks, mille järelmõju on olnud lihtne jälgida, on PBA enda visuaalidentiteedi loomine. Tegemist oli võrdlemisi pika protsessiga, mille käigus mitte üksnes ei visualiseeritud ettevõtte esindussümboolikat vaid pandi paika ja täpsustati firma tuleviku ja teenuste eesmärgid. Seega toimus ettevõtte enda kaardistamine samaaegselt selle visuaali loomisega. PBA eesmärgiks on keskenduda personaalsusele, aidates oma klientidel leida parimaid lahendusi, et nende isiklikke oskusi paremini rakendades midagi tähenduslikku luua. Küsimuse peale, millist nime osapoolt rõhutada (persoon, bränd või agentuur), selguski et firma tuleviku visioone silmaspidades ei tohiks ükski teistest esile tõusta. Mistahes persoonibrändi loomine PBA agentuuri jaoks on ringlev protsess, mis üheltpoolt toetub kliendi ehk konkreetse persooni (ka ettevõtte kui persooni) võimetele, teisalt pakub PBA oma ekspertiisist tulenevat tuge. Koostöös luuakse konkreetset persooni esindav bränd või arendatakse juba olemasolevaid ettevõtteid. Ringlusprotsess, õigete punktide ühendamine ning nende esile tõstmine olid need märksõnad, mis said aluseks PBA enda tunnusgraafika loomisel.
Oluline oli luua mitte üksnes märk vaid mudel, mille mooduleid saaks teenuse tutvustustes hiljem mänglevalt kasutada. Viimase lahenduseni jõudmine oligi kui heureka efekt, kus ühendusid ettevõtte visioonid ja teenusepakkuja enda äratundmisrõõm – “see esindabki mind”. Nüüd, kus visuaalne identiteet oli loodud, tekkis loomulik vajadus kõik ettevõte tegemised loodud kuvandi kvaliteedi ja eesmärkidega võrdsel tasemel hoida.

Persoonibrändi Agentuuri visuaalse identiteedi loomisprotsess. All näha erinevad visuaalid, millega alustasime. Suurelt aga lõpptulemus.
Kuna Agentuuri klientideks on enamasti oma valdkonna juhid, eksperdid ja ettevõtjad, siis nende visuaalne identiteedi loomise kaudu saame aidata eripärasid selgemalt välja tuua ning anda nii ühe tugeva ja strateegilise vahendi oma brändi kujundamiseks.

Persoonibrändi Agentuuri asutaja, persoonibrändi ja kommunikatioonijuhtimise nõustaja, ettevõtja, elustiili blogija. Minu fookuses on toetada neid, kes plaanivad tuua enda elus ja maailmas positiivseid muutusi, luua oma elu oma tingimustel. Teen seda läbi tervikliku persoonibrändi, mõjujõu avastamise ja vaimse treeninguga. Vabal ajal joon liiga palju kohvi, katsetan taimsete toitudega, päästan kasse ja tegelen raja-aerutamisega.