• et

Vaata, mis juhtub kui arhitektilt, personaaltreenerilt ja teistelt palutakse tasuta tööd teha.

Portfoolio koolituse ettevalmistamise ajal leidsin ühe suurepärase ja provokatiivse video, mida soovin sinuga jagada, sest leian, et see on oluline teema ja see toob välja põhjuse, miks sul peaks olema portfoolio.

Alustavalt koolitajalt, oma rõõmuks ehteid tegevalt kunstnikult, nõustajalt ja teistelt, kes ei ole suured korporatiivsed firmad, ikka püütakse küsida tasuta tooteid ja teenuseid. Ka minu poole on peale 7 aastat tegutsemist tuldud ja küsitud, et tee tasuta. Seda firmade ja organisatsioonide ja ka eraisikute poolt, kes ise küsivad oma teenuste eest suuri summasid. Miks aga peaks inimene andma ära hoolega tehtud toote, millele on kulutatud oma aega, ilma väärilist tasu nõudmata? Vahepeal tuuakse selgituseks, et

  • ma vaatan, kas see, mis sa teed, mulle meeldib ja siis võibolla tellin,
  • ma ei tea, kas sa teed seda nii nagu ma soovin, kui näen tulemusi, siis vaatame,
  • ma teen sulle reklaami oma Facebookis ja muudes kanalites ja sina tee tasuta tööd mulle,
  • ja muud variandid.

Me aga ei lähe poodi ja ei eelda, et saame tasuta toitu või ei ütle hambaarstile, et kuule, teeme selle hamba tasuta – kui saab terveks ja 10 aasta jooksul valutama ei hakka, siis tulen ehk uuesti ja maksan töö eest. Kindlasti on situatsioone ja inimesi, kellele sa võid tahta tasuta tööd teha: pamnustada oma kogukonda, mõni teema on sulle väga südamelähedane või sa oled teadlikult valinud projektid, kus panustad, et ühiskonnale “tagasi anda” või end arendada. See on ok.

Miks siis peaks keegi eeldama sinult tasuta töö tegemist?

Peatselt viin läbi portfoolio koolitust. Minu arust on oluline välja tuua, et kui sul on võimalik läbi tehtud tööde portfoolio, tootekataloogi või klientide soovituste aidata kliendil mõista, mida sa teed ja kuidas ning et sinu tööl on väärtus, siis peagi tasuta küsimised lakkavad. Portfoolio, hästi tehtud ja strateegiliselt turundatud portfoolio on olulisim abivahend ühele toote, teenuse või oskuse pakkujale.

 

Mis juhtub ettevõtjatega, kui neilt palutakse tasuta töö tegemist

Video loojad soovisid näidata, kui absurdne on küsida tasuta töö tegemist ka loovisikutelt. Mina lisaks, et sama kehtib ka tasuta töö eeldamist esinejatelt, nõustajatelt, fotograafidelt – kõigilt, kelle nähtav “töö” on nende aja panustamine tegemisse. Tegelikult tähendab ju professionaalse tegija töö aastatepikkuseid õpinguid, teatud varustust, kulusid töö tegemiseks.

Sinu tööl on väärtus!

Et sinu poole ei pöördutaks küsimustega, et kas sa teeksid tasuta tööd? Miks ma peaksin sinult tellima? Kuidas ma tean, et sa teed seda, mida mul vaja on? – selle vältimiseks julgustan mõtlema oma portfoolio tegemisele meie koolitusel. Nii saad näidata oma stiili, töö protsessi ja varasemaid kliente viisil, mis aitab kliendil näha sinu taset. Oma portfooliga, tehtud tööde mapiga saad kiirelt vastata tekkivatele küsimustele, tõsta usaldust ja näidata, et sinu tööl on väärtus!

Kas sinult on soovitud tasuta tooteid või teenuseid? Kuidas sa vastad?

Video autor: Zulu Alpha Kilo
Foto siit.

Jäta oma kommentaar