• et

Persoonibrändiga teedrajavaks eksperdiks: Triinu Pääsik

Mis kasu on persoonibrändist aastal 2021?

Väga suur kasu. Täna on suurem võimalus kui kunagi varem leida innovatiivseid lahendusi, pakkuda välja unikaalseid oskuste kombinatsioone, et eristuda ja teha tööd, mida armastad elustiiliga, mida soovid. Persoonibränd loob sellega tegelejale suurema teadlikkuse endast ja oma võimetest ning aitab kombineerida unikaalsed oskused, huvid ja isikliku visiooni kindla niši või valdkonna arengut tagatõukavaks tööks, projektiks või kõneisikuks. Eneseturundus on selle vali reklaamiosa, kuid raske töö tuleb enne ära teha. Just sellele keskendun mina. Raske töö lihtsustamisele, juhendamisele ja vajalike tööriistade andmisele, et inimesel oleks võimalik oma visioon välja selgitada ja selle nimel tegutsema hakata.

Triinu Pääsik, haridusmentor jagas üle Zoomi oma kogemust persoonibrändi kujundamisel. Küsijaks Liisi Toom, persoonibrändi strateeg, performance coach.

Hariduse kõneisikud?

Aastal 2018 ja edasi kutsuti SA Innove poolt mind koolitama kolme lendu õpetajaid, kes olid valmis tegutsema hariduse kõneisikutena. Juba kuus kuud peale esimest koolitust nägin nii mõnelgi õpetajal olulist muutust tema kommunikatsioonis, selget ja eristuvat isikubrändi. Veel ägedam on aga vaadata tollal koolitatud õpetajaid ja kuhu nad tänaseks, kolm aastat hiljem oma persoonibrändi kujundanud on ja mis oli nende jaoks olulised vaheetapid, põhimõtted ja persoonibrändi tööriistad.

Kui Triinu Pääsik, üks hariduse kõneisiku programmi läbija, mõni aeg tagasi saatsi tagasiside, et vot see üks persoonibrändi tööriist oli tema jaoks suurima väärtusega ning et ta siiani kasutab koolitusel saadut, siis soovisin, et ka teistel kas haridusvaldkonnas või muus, suure missioonika ametis olevad inimesed saaksid tema mõtetest persoonibrändi kui tööriista kohta abi. Nii tegimegi video, kus jagame mõtteid persoonibrändist, selle tööriistast, persoonibrändi mõtteviisist ja oma unikaalse valdkonna kujundamisest laiemalt.

Natuke tausta Triinu persoonibrändi kujundamisest.

Triinu Pääsiku tädetud persoonibrändi mudel aastal 2018. Persoonibrändi töölehe, mida Triinu täitis, leiad siit.

Igale koolitatavale jagan tavaliselt oma persoonibrändi mudeli töölehe, kus tuleb muuhulgas märkida vastused küsimusele “Kes ma olen?” “Mida oskan?” jne. Triinu võttis materjali lahti ja luges:

Vastus “Minu persoonibränd töölehelt” kes ma olen 2018.aastal: Õppiv õpetaja, kes enda ja enda õppijate kogemuse najal püüab teisi nakatada ja aidata nende arengus. – Triinu Pääsik, haridusmentor

—Mis seis on aga 2021?

Triinu vastas: “Täna 2021 teen seda, mille kohta 3 aastat tagasi mul sõnavara veel puudus.
Olen endine õpetaja ja haridustehnoloog ja tegutsen selle nimel, et õpetajad kogeksid individuaalse lähenemise kogemust, leiaksid oma käekirja nišši ja julgeksid käivitada muutusi, mida soovivad enda klassiruumis rohkem näha.
Olen pühendunud õpetajate toetamisele, sest vaid ise õppimise kirest põledes saavad nemad sütitada teisi.”

Persoonibrändi töölehe, mida Triinu täitis, leiad siit.

Persoonibränd kui tööriist valdkonna teerajajaks kujunemisel

Mis siis oli see tööriist, mida Triinu kasutas ja soovitab ka teistele?
“Nii nagu seemnest kasvab puu alles ajapikku, juhtus ka minuga. Minu persoonibrändi kujunemise loos on oma koht ühel kindlal harjutusel, mida Liisi persoonibrändi koolitusel tegime. Nimelt pidime ennast kirjeldama märksõnade kaudu ja valima lõpuks need üksikud, millega tahaksime enda brändi siduda. Toona olid need sõnad teistsugused. Aastaid peale koolitust enda persoonibrändiga teadlikult tegelema hakates kasutasin sama harjutust ning valisin märksõnad, millega tahan enda nime seostada. Triinu Pääsik #mõtteviis #arengumõtteviis #haridusmentor #eeskuju
Umbes aasta peale enda persoonibrändi stardipauku nopin vilju. – Triinu Pääsik”

Just nii arengud toimuvadki, alguses mõned märksõnad, soovid, kogemus ja mõne ajapärast, kui oma soovitud persoonibrändi katsetatud on, on julgus ja selgus oma visioonis olemas ja saab ka sõnadesse panna. Kas sina oskad oma visiooni kirja panna? Kas sinu tegevused iga päev klapivad selle visiooniga?

Persoonibränd on pikk mäng

Eneseturundusega, Facebooki reklaamidega on nii mõndagi ära võimalik teha, kuid kui sinu valdkond on eriline, kui usaldus sinu kui professionaali vastu on oluline ja kui tood turule midagi sellist, mida varem ei ole olnud, siis mängid pikka persoonibrändi mängu. Siis ei piisa eneseturunduskampaaniast, klantsidest piltidest ja imeilusa kujundusega CVst. Me räägime hoopis teisest taseme sooritusest. Kui oled üks nendest ekspertidest ja kõneisikutest, siis persoonibrändi teadlikult kujundamine on sinule.

Vaata täispikka intervjuud Triinu Pääsikuga

Kutsun sind Triinu Pääsikuga tehtud intervjuud vaatama, et teada, kuidas tema persoonibrändi mudelit ja tööriistu kasutama hakkas ja mida see talle tõi. Kindlasti leiad mõtteid enda arenguks ja oma valdkonna teedrajavate sammudeni.

Triinu Pääsiku koduleht: https://www.dreamspire.me/, Facebooki leht siin.

Tahad teada rohkem, kuidas oma persoonibrändi kujundada? Tule persoonibrändi strateegilisele konsultatsioonile.