• et

Suvist rikastavat lugemist turunduse, juhtimise ja klassika valdkonnast

Kuigi lugema peaks vaatamata hooajale, kasvab mikskipärast just suvehooajal raamatute lugemine ja vastavate soovituste andmine. See mikskipärast on muidugi puhkused, vaba aeg ja aeg enda huvide rakendamiseks, mida kibekiires tööelus ei jõua teha. Kuigi ma ise sellesse väga ei usu, ikka tuleb leida iga päev endale, enda arendamiseks ja täiendamiseks, et suvepuhkused ei oleks suured “vabanemised” vaid iga tööpäeva saaks nautida, aga see pole see postitus :). Mõtlesin kokku võtta ja edasi anda oma viimase aasta lugemissoovitusi, mõned raamatud, mis olen läbi lugenud ja mis on minu “piibliks” ja mõned, mis on ootel.

 

Kohe näed, et selle hulgas on nii juhtimisalaseid, minu valdkonna ehk brändingu ja turundusalaseid, isikulugusid ja ka klassikalist ilukirjandust. Olen kindlalt veendunud, et huvi tuleks tunda erinevate valdkondada, erinevate stiilide ja erinevate sisude vastu. Ainult nii saad suurema ülevaate, uusi ja värskeid ideid, mis aitavad sul enda tööd, elu ja heaolu tõsta.

  1. Og Mandino “The Greatest salesman in the world” harjumusi ja mõtteviise muutvad “rullid”. Minu arust on see suurepärane, väga sisukas ja tihe raamat, mida enda tõekspidamiste muutmiseks ja enda distsiplineerimiseks lugeda. Loe lähemalt minu ülevaatest.
  2. Anita Krohn Traaseth “Good enough for the bastards”. Inspireeriv elulugu Innovation Norway juhist, kes annab edasi, kuidas tema põhimõtted eluterveks eluks ja tööks tulid. Väga põhjamaiselt otsekohene, naelapeapihta ja huvitav, julge raamat. Anita k. Traasethi mõtteid kuulsin esimest korda innovatsiooniseminaril muudatuste juhtimisest ja see jättis sügava mulje. Julge pealehakkamine, no bull-shit, energia ja vigade aktsepteerimine ja kasutamine kõigi kasuks on vaid mõned märksõnad. Olen raamatuga hetkel poole peal, sest loen seda norra keeles (olemas ka inglise keeles), et saada ehedamat sisu ja mitte unustada ka oma norra keelt.
  3. Elon Musk. Inspireeriv geenius.

    Elon Musk. Inspireeriv geenius.

  4. Elon Musk.  Tesla, SpaceX ja rännak ulmelisse tulevikku. Ashlee Vance Mõned räägivad soovist maailma muuta, teised teevad selle ära. Ma olen alati skeptiliselt suhtunud ja ka ise püüdnud vältida ütlemast, et “ma soovin selle töö/õpingute vmt muuta maailma paremaks”. See tundub klišee. Lugedes aga üsna a-sotsiaalse Muski elulugu, tundub, et ta tõesti on seda tegemas ja sellisel mõtteviisil on põhi taga. Kui sa oled lugenud juhtimisõpikuid, siis Elon pöörab selle kõik peapeale. Edukaks “juhiks” on võimalik saada ka väga halvasti juhtides. Aga siis sa pead olema geenius ja leidma valdkonna/toote/teenuse, mida on vaja ja ise sellesse TÄIEGA uskuma.
  5. Shakespeare-i kogutud teosed. Ei saa me ilma Shakespearita. Ajal, mil kõik kritiserivad Inglismaad brexiti tegemises sattusin ma tagasi lugema vanas inglise keeles originaalis Shakespeare-i kogutud teoseid. Käsil on King Henry ja nii edasi. Klassika, mis annab sõnade ilu ja tähtsusele uue vaate, mõtteterad, mis on aegumatud, keerulised suhted, strateegiad ja kuninglikud standardid.
  6. Jah! Veenmisteaduse 50 saladust. Robert B. Cialdini, Noah J. Goldstein, Steve J. Martin. Üks populaarteaduses tuntumaid psühholooge koos oma valdkonnakaaslastega on kogunud näiteid, kuidas saada inimesi panna Jah! ütlema käitumisviisidele, müügile, mida nad ehk kohe ei teeks. Olgu see soov panna inimesi loodussõbralikumaks, müüa kaupu, olema sinu brändile lojaalne või muuta negatiivset käitumist positiivsemaks, Raamatus tuuakse näiteid, kuidas kergelt sõnu muutes muuta oluliselt tulemusi. Teaduslikult tõestatud!
  7. Scrum. The Art of Doing Twice the Work in Half the Time. Jeff Sutherland. Juhtimisraamat sellest, kuidas meeskondi tööle panna ja olla poole efektiivsem. Ameerikalikult kirjutatud, paljude näidetega ja lugudega, kuidas autor scrummini jõudis ja kuidas see kõige lahenduseks on. Olen igati nõus, et igale meeskonnaliikmele tuleb anda vastutus, selge eesmärk ja lasta tal siis tegutseda. Lihtne keeruline asi. “Don’t just get better once; get better constantly. Always be looking for something to improve” –  Jeff Sutherland, SCRUM
  8. Reklaamipsühholoogia. Talis Bachmann. Teooriaraamat, mis on tihedalt täis praktilisi näiteid. Kui hakkad oma teenusele või tootele, ettevõttele või isikubrändile reklaami tegema või oled ise turundaja, siis kindlasti loe läbi, saad ülevaate terminitest, võimalustest a seda mitte populaarteaduslikult “palju sõnu, vähe sisu” vaid korralikult ja taas – “teaduslikult” uuritud. Aitab näiteks mõista, milline on sinu klient ja mil viisil erinevatele klienditüüpidele turundada, kuidas kujuneb bränd ja palju muud. Seda tihedas, selges ja arusaadavas keeles igale ühele.
  9. Valuable content marketing. How to make quality content. Sonja Jefferson, Sharon Tanton. Olen suur sisuturunduse pooldaja ja hakkasin sellega tegelema enne kui vastav sõna ja praktika loodi. Minu esimene blogi, mis täna on kujunenud kaheks liisitoom.com ja persoonibrand.ee blogideks, oli “Elu nagu puhkus”, ehk siis idee, et meie igapäev peaks olema nauditav nagu puhkus. Sisu loomine on keerukas asi, seda ei tuleks teha lihtsalt sulli ja fame-i pärast, sest suur tõenäosus on, et sel juhul see kukub läbi. Kuna ma ise pean ka end kogu aeg valdkonnas arendama, siis ostsin selle raamatu, sest see tundus sisaldavat väärtuslikke nõuandeid, mudeleid ja tabeleid, mis tegelikult ka aitavad lisaks soovitusele: “Loo head sisu, mis on huvitav”. Selle plaanin see suvi läbi lugeda. Muid sisuturunduse postitusi minu blogist leiad “Mis on ja kuidas kasutada sisuturundust” “Blogimisega alustamine: Kui keegi ei toeta, võibki tegemata jääda“, “Kuidas aslustada blogimisega?“.
  10. The Brand you 50. Fifty Ways to Transform Yourself from an ‘Employee’ into a Brand That Shouts Distinction, Commitment, and Passion! Tom Peters. Minu piibel, mis oli ja on olulisimaid alusmaterjale persoonibrändi kujundamiseks. Väga sisutihe, inspireeriv-käskiv, no BS raamat, ei anna küll töölehti ja pehmeid juhiseid vaid elufilosoofiat oma elu üle vastutuse võtmsieks.
  11. Raamatute lugemine teeb meid rikkamaks ja huvitavamaks! alustama peab huvist. Huvits kõige vastu.

    Raamatute lugemine teeb meid rikkamaks ja huvitavamaks! alustama peab huvist. Huvits kõige vastu.

  12. Crush it! Gary Vaynerchuck. Oldie but goodie. Raamat on isikliku brändi kujundamisest läbi oma kire ja julge tegutsemise. Ning kasutades tänapäevaseid turundusvahendeid enda kasuks. Energiast pulbitsev, minu põhimõtetega sellest, kuidas avastada oma eristuv “DNA” ja sellest endale rahuldustpakkuv tegevus luua, mis toob ka sisse. Gary on suur sotsiaalmeedia toetaja, selles raamatuski on sotsiaalmeediast juttu, kuid see osa on juba iganenud. Loe raamatu arvustust “Persoonibrändi kujundamine sotsiaalmeedia abil. Soovitusi ettevõtjalt“.

Need on mõned raamatud, mida iga aktiivne ja ettevõtlik inimene lugema peaks või võiks oma silmaringi avardamiseks, traditsionaalsete ja tänapäevaste turundusvõtetega tutvumiseks ja ka enda avastamiseks – mida on minul maailmale pakkuda, mis mind end õnnelikuks teeb? Sest lõppkokkuvõttes tahame me ju igat päeva nautida, mitte ainult suve! Häid raamatuid on nii palju, et suvest ei piisa, seega kujunda enda elu ikka nii, et saad meeldivaid tegevusi igal päeval teha, mitte oodata puhkust!

NÜÜD MÜÜGIL: DVD “Bränd nimega Sina. Turundusstrateegia soovitused oma töö- ja elustiili disainimiseks”

Kui sa lisaks raamatutele soovid reaalseid samme astuda oma ettevõtte loomiseks, õige töö leidmiseks ja selle saamiseks ning oma persoonibrändi sisuliseks kujundamiseks, siis tule ja räägime juttu! Võta ühendust, et leppida kokku konsultatsiooniaeg: liisi@persoonibrand.ee, 52 70 534.