• et

Soovitud kliendi ja töö saamine on väga lihtne

Otsisin hiljuti ühe Agentuuri poolt korraldatavale sündmusele fotograafi. Sündmuseni oli 3 päeva ja mul oli hädasti vaja fotograafi, kes suudaks teha pilte, mis annavad mitte-osalejatele hea ülevaate, mis sündmusel toimus ja milline oli sündmusel olev “emotsioon”, “sisu”. Nüüd, ma ise usun kindlalt, et igal valdkonna spetsialistil on oma kindel nišš, midagi unikaalset, mis just temal hästi välja tuleb ja mida talle väga meeldib teha – see on ju minu töö ja teiste persoonibrändi nõustamise alustala. Olgu tegemist fotograafi, raamatupidaja, juristi, juuksuri, ärijuhiga – kõik taandub lihtsale matemaatikale persoonibrändi unikaalsus = õpitud amet + salapärane X-faktor (mis tegelikult ei ole üldse nii müstiline, küsi minult rohkem infot). Oluline on läbi eneseteadlikkuse ja valikute tabada õiget märki.

Kõige sobivaima teenusepakkuja otsing

Tänapäeval on juba tavaks panna üleskutse Facebooki, nii tegin ka mina, kutsudes üles soovitama fotograafe. Mõned sõbrad ja sõprade sõbrad saatsid oma portfooliod või soovitasid kellegi kolmandaga ühendust võtta. Vaatasin portfoolioid, mõned väga hästi tehtud, väga ilusate piltidega, kuid nende stiil polnud minu eesmärgi jaoks õige. Kuid üks jäi koheselt silma – piltidel olevad inimesed paistsid väga vabad ja loomulikud (erinevatel sündmustel!), värvid olid puhtad ja valgus hea. Olin intrigeeritud, sest just sellist tulemust nägin ka oma silmis. Nii selgitasingi fotograafile sündmuse olemust ja minu soovi ning küsisin tasu kohta. Vastuseks sain, et “Kui soovid, et panen inimesi paika ja palun neil naeratada, siis ma seda ei tee”. Talle meeldis tabada loomulikke hetki ja väitis, et tal on oskus neid hetki tabada. Päris julge väide. Samas, see oli täpselt see, mida ma soovisin. Vaatasin korra veel tema pilte – ausõna, mina arvasin alguses, et piltidel olid modellid või näitlejad.

Tema “Ma ei tee seda” + tema portfoolio näited tehtud tööst veensid mind ja tekitas usaldust, et ta teab, mida ta oskab ja mida ta ei oska (ei soovi teha). Nii saadki töö ja kliendi keda ise SOOVID, sest sa tead, milles oled parim ja mis pakub sulle naudingut ja läbi selle suudad pakkuda parimaid tulemusi.

Siit leiame ka selle müstilise X-faktori.

Järgmine kord kui sulle pakutakse tööd, projekti, …

… tea, millele öelda “ei”.
… oma portfooliot, töönäidiseid, mis annaks ülevaate, mida sa oskad ja KUIDAS sa seda teed.
… ole valmis mõtlema kliendi vajadustele ja oma sobivusele – Kas ma olen õige inimene selleks tööks? Kas see töö pakub mulle midagi, milles olen hea? Kas ma suudan täita antud lubaduse? Kui ei – ära võta tööd vastu, oota õige töö ja klient ära.

Ja ära muretse, et sa ei saa tööd ja kliente oma soovi järgi. Küll sa saad. Lihtsalt see võib aega võtta.

PS: Fotograaf, kelle valisin, tegi tööd just selliste tulemustega, nagu lubas. Ta tegi just täpselt sellised pildid, mis andsid edasi sündmuse hinge.

Soovid ka saada JAH oma valitud klientidelt, öeldes EI?