Portfoolio täiendab CV-d ja aitab nii töö kui ka klientide saamisel
Postimehe ajakirjanik küsis kommentaari portfoolio koostamise kohta ja avaldas need lisana artikli juures, kus räägiti CV-st ja CV kirjutamisest.
Mis on portfoolio?
Oleme Agentuuris portfoolio olulisust juba korduvalt rõhutanud ja rääkinud mis portfooli on ja miks ning kuidas portfoolio loomisega alustada.
Portfoolio …
… on eraisiku, eksperdi, spetsialisti puhul CV-d täiendav, enda oskuste tutvustamise ja ka tõestamise vahend. Enamasti on tegemist mingil moel visuaalse, käega katsutava materjaliga, mida tööandja või klient saab vaadata, uurida ja mõista kiirelt, milliseid töid, millise stiiliga ja kuidas, mis tulemustega on inimene teinud. Kõige lihtsam on see loomulikult kunstnikele ja visuaalsetele töödele teha: saab kokku panna erinevate loodud joonistuste, riidekollektsioonide, aga modellide puhul ka näiteks erinevad pildid endast.
Portfoolio teenuste näitamiseks, teadmiste esitlemiseks?
Keerulisem on aga juba raamatupidajate, konsultantide ja mitte nähtavate ametite puhul. Sel juhul võiks portfoolios olla kas tehtud tööde kirjeldused juhtumitena (milliste klientidega mida on tehtud, milline suund raamatupidamises võetud, mis oli algne probleem ja selle lõpplahendus), diplomid ja sertifikaadid ja nende analüüs – mida tegelikult õpiti ja kuidas seda on rakendatud, lisaks saab emotsioonipilte panna endast töökeskkonnas, kui on oluline anda aimu suhtlemisstiilist (klienditeenindajad, müügimehed, esinejad), siis on väga kasulik teha videotervitus ja enesetutvustus (liftikõne) või emotsionaalne videoklipp, kus räägitakse, miks nende töö on oluline ja mis motiveerib tegutsema, millised on väärtused.

Andsin Postimehele kommentaari portfoolio kohta.
Tänapäeval võib portfoolio olla nii sinu veebileht ja blogi, nagu meie kliendid on tihti teinud. Unikaalsem ja silmapaistvam on muidugi teha loovlahendusena video või huvitav dokumendikomplekt, mis on ära disainitud. Kõige olulisem on aga, et sul lihtsalt oleks olulised faktid ja tõestusmaterjalid oma tehtud töödest olemas ja sa suudaksid neid õigetel hetkedel esitleda, nendest rääkida.
Kas sinul on portfoolio? Oma teenuseid tutvustav lehekülg või flaier?
Kui ei, siis tule küsi ja me aitame selle ellu viia ja sul end ja oma oskusi selgelt esitleda!

Persoonibrändi Agentuuri asutaja, persoonibrändi ja kommunikatioonijuhtimise nõustaja, ettevõtja, elustiili blogija. Minu fookuses on toetada neid, kes plaanivad tuua enda elus ja maailmas positiivseid muutusi, luua oma elu oma tingimustel. Teen seda läbi tervikliku persoonibrändi, mõjujõu avastamise ja vaimse treeninguga. Vabal ajal joon liiga palju kohvi, katsetan taimsete toitudega, päästan kasse ja tegelen raja-aerutamisega.