• et

9 asja, mida teha enne, kui blogipostituse avalikuks teed (osa 1)

Blogimine on persoonibrändi ja eneseväljenduse viis

“Blogimine on kõigile kättesaadav eneseväljenduse ja persoonibrändi kujundamise viis” – Liisi Toom, persoonibrändi konsultant, blogija

Blogimisest on saanud tänapäeval töö. Me räägime sotsiaalmeedia influenceritest, kes kasutavad oma blogi peamiselt turunduseesmärkidel, blogid, mis koguvad raha affiliate turunduse kaudu, jne. Need on tihtipeale siiski turundustööd ja mitte niivõrd oma potentsiaali rakendamine ega eneseväljendus. Mina räägin antud juhul rohkem blogist kui enda ideede, mõtete, töö, selle sisu ja visiooni elluviimise kanalist. Kohast, kus sa saad harida, meelt lahutada ja oma kunsti, olgu see konsulteerimine, disain, lugemine, sport, lapse kasvatamine, mood, rattasõit, või muu. Kui sa tahad luua tõelist, unikaalset sisu ja läbi selle midagi muuta. Jah, ka kaudselt saada kliente, toetajaid ja fänne ning tugevdada oma brändi, kohalolekut ja väärtust (töö)turul. Kui viimane kõnetab sind, siis loe edasi ja oled teretulnud siit blogist inspiratsiooni ja teadmisi ammutama!

Mida ma ei pea blogimise juures kõige tähtsamaks

Panin kokku üheksa küsimust, millele mõelda enne oma blogipostituse avaldamist. Soovitusi on kindlasti veel ja palju teemasid on siit väljas (tuleb osa 2!). Mida sa EI LEIA minu soovitustest on grammatika ja keele jälgimine. Miks? Sest ma tean, et ma ise ei ole kõige parem eesti keele järgija ja eelistan kirjutada südamest. Teiseks, minu kogemus näitab, et blogi edu juures on olulisem blogija enda persoonibränd ja seda loov isiklik (kirja)stiil. Kui sa oled ametliku keelega, ole ametliku keelega. Kui sulle meeldib puust-ja-punaseks asju teha, tee. Liiga palju häid blogipostitusi ja kirjatükke jääb kirjutama vaid seetõttu, et inimesed kardavad grammatikat ja seda, kas nende stiil on sobiv. Parem kirjuta ja usalda iseend! Kinnituse saamiseks ja julgustuseks oled alati teretulnud minu poole pöörduma!

Mida kontrollida enne oma blogipostituse avaldamist?

1. Kas postitus on sinu persoonibrändile vastav?

Kas ta järgib sinu väärtusi, sõnumit ja on sinulik? Loe rohkem persoonibrändi kujundamisest.

2. Mis on blogipostituse üks ja olulisim sõnum?

Postitus võib olla pikk või lühike, aga tal peaks olema vähemalt üks selge mõte. Siinse postituse mõte on anda soovitusi blogi kirjutajatele ja samas näidata, kuidas see on seotud persoonibrändi, ehk oma elu kujundamisega oma tingimustel (blogi visioon).

3. Kas lugeja teab, mida ta peale selle lugemist tegema peaks? Kas sina tead, mida sa tahad, et ta teeks?

See on veidi trikiga küsimus, blogipostituse efektiivsuse tõstmiseks küsi lisa). Kui sa tead, mis on sinu MIKS blogimisel, on kerge seda ka edasi anda lugejale.

4. Kas blogipostituse stiil on sinulik?

Sa ei pea järgima “üldtunnustatud reegleid blogipostituste kirjutamiseks “. Enamasti on need kirjutatud digiturundajate poolt. Sind jälgitakse sinu stiili, unikaalsuse ja sõnumi pärast. Jah, mingi hetk on turunduslik aspekt oluline, kuid see ei kanna kunagi üle sinu isiklikku eripära.

5. Kas blogipostituses oled kasutanud 1-3 enda brändi, teenuse, teema märksõna, millega tahad, et sinu brändi seotaks?

Kuidas tekib sinu nime ja mingi teema seotus teiste peades? Kui sa pidevalt räägid sarnasest teemast. Mida fokusseeritum ja selgem sa oma sisus oled, seda kiiremini ja kindlamini sinu nime sinu valdkonnaga siduma hakatakse. See võib olla loodussõbralikkus, äri kasvatamine, investeerimine, kaalulangetus, personalijuhtimine või kunst. Sinu valik. Soovitan alguses keskenduda ühele-kahele teemale ja aja möödudes lisada rohkem (kui on).

6. Kas postitusel on visuaalset materjali?

Inimene vajab nii puhkepausi lugemisest kui ka sõnumit ilmestavat ja tugevdavat stiimulit. Lisaks aitavad ilusad ja sisukad pildid postitusel levima hakata. Paraku on nii, et sotsiaalmeedias märgatakse enne pilti ja tihti Like-itakse seda, mitte pealkirja. Selleks, et sinu hea sisu leviks, on vaja see ka hästi pakendada!

7. Kas blogipostitus on liigendatud nii, et seda on lihtne lugeda ja ta on visuaalselt selge sõnumiga? (Mõtle: ajalehtede pealkirjad ja välja toodud tsitaadid).

Siinkohal pean silmas inimese vajadust kiirelt aru saada, kas teksti sisu on see, mida ta otsib. Nii vaatavad paljud blogilugejad esmalt kõik pealkirjad üle ja siis otsustavad, kas hakkavad lugema.

8. Kas oled linkinud enda blogis olevatele teistele postitustele?

Kui oled bloginud juba mõnda aega, on sul ilmselt palju postitusi, milleni uus lugeja ei pruugi jõuda. Aita teda ja too välja teemaga seotud või muud huvitavad lood, millele lugeja võiks lisaks tähelepanu pöörata.

9. Kas allikad, mida kasutad (fotod, tsitaadid, tekstiosad, ka ideed ja inspiratsioon!) on viidatud?

Jah, palju asju on tasuta. Palju asju võib tunduda tasuta. Palju ideesid jääb meil mitmetest erinevatest raamatutest pähe ja kerge on neid enda ideedena esitada. Soovitan sul siiski võimalusel näidata, kust sa oma ideed või konkreetsed materjalid-pildid saanud oled. Kõige parem, kui ongi sinu enda pildid, aga kui sul seda pole, siis jälgi, et sa kellegi autoriõigust ei riku. Minu pildid selles postituses on a) Unsplash.com-ist saadud ja b) minu enda pilt enda sõbra poolt tehtud. Ideed- oma kogemusest.

Avalda oma blogi

Tulemusi näeme tegemises, mitte unistamises. Kuigi ka unistused on olulised 😉

Kui need üheksa küsimust saavad “jah” vastuse, siis vajuta AVALDA ja jaga oma sotsiaalmeediakanalites. Seejärel mine ja naudi muid tegevusi ja kogu uusi kogemusi, millest kirjutada. Just sinu isiklikud kogemused, sinu töös juhtuv, ideed, mida oma elus ja töös avastad on see, mille pärast su blogi on väärtuslik ja põnev.

Lisamaterjali: Kuidas alustada blogimisega?

Kui sa oled blogimisele mõelnud, kuid ei tea, kuidas alustada, siis esmalt loe ära juhend blogimisega alustamine. Tihti takistavad meid asjad, mida on kerge lahendada või omandada. Saan sind aidata! Blogimine on üks vingemaid võimalusi enda väljendamiseks, elustiili ja persoonibrändi kujundamiseks. Kiiremaks edasiliikumiseks tule konsultatsioonile, et alustada blogimaailmas oma influenceri staatuse loomisega.