Liisi Toom (Directoris): Persoonibrändi audit II. Kuidas oma bränd nähtavaks teha?
Kuidas alustada isikliku brändi arendamist?
Mõni aeg tagasi kirjutasin sellest, kuidas alustada oma isikliku brändi arendamist. Nüüd vaatame, kuidas selle tegevusega edasi minna.
Sa tead, et sinu teenuses on midagi teistsugust (leidsid selle persoonibrändi auditi I osas). Sa tunned oma oskusi ja isikupära, mis aitavad võita kliente. Sa oled kindel oma töö ja teenuse kvaliteedis.
Aga sa ei oska seda müüa? Vajad hädasti (uut) visuaalset identiteeti ja turundusmaterjale, mis õhkaksid sinu eripära? Sa ei oska valida kanaleid, mis just sinu DNA-ga sobiksid ja mis oleksid sinu sihtgrupi jaoks õiged?
Persoonibrändi visuaalne identiteet ja turundus
Persoonibrändi auditi teine osa aitab sul kaardistada ja teha selle alusel otsuseid oma brändi turundusplaani koostamiseks. Järgnev Persoonibrändi Agentuuri test on loodud neile, kes soovivad saada abi oma persoonibrändi visuaalse identiteeti loomiseks.
Esimeses osas oli fookuses see, mis teeb ühest tootest, teenusest ja isikust väljapaistva brändi. Teisisõnu, see ongi see X-faktor, mis pakub müügieeliseid ja äratundmist õigetele klientidele. Teadmine, millised on sinu toodete- teenuste ja ekspertide tugevused teiste kõrval, ning iseenda ning oma stiili tundmine annab aluse, millest kujundada välja oma personaalne visuaalne identiteet.
Kvaliteetne töö, unikaalsed oskused ja valitud sihtgrupp tähendab ka suunatud turundusstrateegiat ja läbimõeldud personaalset visuaalset identiteeti
(mis on sarnane korporatiivse visuaalse identiteediga, aga veel sinulikum ja per- sonaalsem; ettevõttedki on ju tänapäeval personaliseeritud). See sisaldab brändilubaduse sõnastamist, logo, veebilehe, liftikõne, portfoolio, CV, aga ka õigete turunduskanalite valikut ja strateegia planeerimist.
Sinu brändi esitlus: Persoonibrändi auditi visuaalse identiteediga seotud osa

Milline on sinu logo, terviklik identiteet, portreefoto, CV, veebileht ja muud turundusmaterjalid?
Visuaalse poole küsimused panevad mõtlema sellele, kuidas ise oma brändisõnumit selgemalt ja efektiivsemalt esitada ja mida selleks teha tuleb. Küsimused on jah/ei vastustega, aga võimaldavad samas ka asja pikemalt kirjeldada.
- Kas kujundad teadlikult strateegia alusel kõiki oma esitusi? (Mis on strateegia põhimõtted? Kui neid veel ei ole, siis mis need peaks olema?)
- Kas oskad välja tuua 5 omadussõna, mis iseloomustaks sinu teenust (selle väärtusi, unikaalsust, pakkumist, sisu)? Mis need omadussõnad oleks?
- Kas sinu brändi praegune esitus peegeldab selle tegelikku sisu/ väärtusi/ kvaliteeti/ sihtgruppi? (Mis on sisu ja väärtused, kuidas rõhutad kvaliteeti: kuidas tead, et see arvestab sihtgruppi?) Lisaküsimus: Kuidas saab lugeja/vaataja aru sinu logost, esitlustekstist ja valitud kanalitest? (Siin võid küsida tagasisidet; kui kanalid ja esitlus üldse puuduvad, siis oleks ehk aeg need luua.)
- Kas sul on olemas elementaarsed esitlusmaterjalid? Näiteks kui klient küsib, millega sa tegeled, siis kas sa oskad sellele vastata 1 minuti jooksul?
- Kas sinu CV ja portfoolio on värskendatud ja sisukas? Kui ajakirjanik küsib sinu pilti persooniloo juurde, on sul see olemas?
- Kas sinu olemasolevad eneseturundamise materjalid on:
a) selged,
b) atraktiivsed ehk mõjuvad,
c) ajakohased ehk viimase infoga? - Mida leiab potentsiaalne tööandja või klient sinu veebilehelt? LinkedInist?
- Mis on need materjalid ja eneseturunduskanalid, mis on sinu valdkonnas olulised?
- Kas on kanaleid/meediume, milles tunned end tugevana? Millised need on? Kas sul on kerge end väljendada kirjalikult, videos või muul moel?
- Kas tead, kust inimesed on sind leidnud ning millised kanalid on kõige efektiivsemad turunduskanalid (need, mille kaudu tulnud kontaktid on muutunud ka ostuks)?
- Kas „oskad lugeda“ töökuulutust või kliendi päringut, et teha sellele vastav pakkumine? Kas valid tööandjat, projekte, kliente oma oskuste ja huvide järgi?
- Kui palju sa panustad oma ajast ja eelarvest praegu turundustegevusteks? Kui palju oled valmis panustama? Mis osa sellest saad sa ise teha ja mida on vaja eksperdi abil teha?
- Mis on sinu situatsioonis kõige olulisem:
a) uute klientide saamine / töö saamine,
b) olemasolevate hoidmine,
c) fännibaasi loomine,
d) visuaalse esitluse viimine samale tasemele kui teenuse/töö kvaliteet. - Kas oled kogunud tagasisidet? Soovitusi? Kui jah, siis mida ütleb tagasiside sinu visuaalse identiteedi ja turunduskanalite kohta? (NB! Persoonibrändi valguses on sinu esmane turunduskanal sinu töö.)
- Kas sul on hea tunne oma esitluskanaleid vaadates? Kas oled uhke oma logo ja edastatud sisu üle?
Aeg alustada enda ja oma brändi turundamisega
Kui oled kõigile neile ja eelmise auditi küsimustele vastanud, on sul olemas korralik materjal oma brändi ja selle esitlemise kohta, samuti tead arendamist vajavaid kohti ning võimalusi, kuidas oma sõnumit veel laiemalt esitleda.
Persoonibrändi kujundamine on võimalus juhtida seda, mida sa tööna teed, millised kliendid sul on ja kes on su töökaaslased ning partnerid. Isikuturundus toimib, kui see põhineb sinu tugevustel ja unikaalsusel ning on suunatud õigetele klientidele ja tööandjale. Piirid sead vaid sina!
Kui vajad abi oma fookuse seadmisel, mõnele küsimusele vastuse leidmisel, tagasisidet enda turunduse toimimisele ja kuidas seda paremaks teha või juba oma turunduse ellu viimisel, siis võta ühendust liisi@persoonibrand.ee ja lepime kokku nõustamise. Vaata isikuturunduse teenuseid.

Persoonibrändi Agentuuri asutaja, persoonibrändi ja kommunikatioonijuhtimise nõustaja, ettevõtja, elustiili blogija. Minu fookuses on toetada neid, kes plaanivad tuua enda elus ja maailmas positiivseid muutusi, luua oma elu oma tingimustel. Teen seda läbi tervikliku persoonibrändi, mõjujõu avastamise ja vaimse treeninguga. Vabal ajal joon liiga palju kohvi, katsetan taimsete toitudega, päästan kasse ja tegelen raja-aerutamisega.