• et

Kuidas alustada podcastimist? Soovitusi jagavad Tamara Podcast tegijad

Võidab see, kellel on huvitavad küsimused ja personality

Liisi Toomi sissejuhatus:
2019. aasta võib olla podcastide aasta. Mul on hea meel jagada teiega oma lemmiku podcasti – Tamara Podcast – tegijate mõtteid just sellel teemal.

2018. aasta alguses rääkisime, et hääl/heli on sotsiaalmeedia turundustrendides tõusev tegur. Eestis on plahvatuslikult tõusnud podcastide ehk eestikeeli taskuhäälingute arv. Turundustegijatele tuntuim ja minu arvates ka kvaliteetseim on Turundusraadio. Samas on iga saade, iga blogi ja iga meediakanal alati uute ja huvitavate inimeste otsingutel. Sisu on nii hea, kui on selle saatejuhid (looja) ja külalised, persoonid. Just seetõttu on minu arvates just Tamara Podcasti saade fenomenaalne, sest näha on, et a) tehakse sisemise huviga ja b) on leitud äärmiselt värvikad inimesed, kellelt osatakse c) küsida küsimusi, mis viivad uutele ja ootamatutele radadele. On minu sügav uskumus, et kõik inimesed on põnevad, kuid mitte kõik ei oska seda teistes näha. Just seetõttu küsisingi Tamara Podcasti loojate, saatejuhtide ja suurepäraste küsijate,Lennart Pihli ja Mihkel Stinti käest, mis on podcastimine nende jaoks.
Teema on siin persoonibrändi portaalis oluline, kuna tihtipeale tullakse minu juurde küsimusega, et milliseid kanaleid peaksin eneseturunduses kasutama, ning soovitakse alguses kohe ja kõike töösse panna (Facebook, Instagram, Youtube, … ), siis siit leiad ka mõtteainest, kas podcastimine on sinu jaoks ja kuidas siis alustada kui oled oma persoonibrändi kujundamas.

Kindlasti mine kuula ka nende podcaste https://www.tamarapodcast.com/

1. Mis on Tamara Podcast ja KES on Tamara Podcast tegijad?

Lennart Pihl, üks kahest Tamara Podcasti filosofeerijast ja jutuvestjast

Tamara Podcast veits kiiksuga underground vestlusaade mille juhiks on Mihkel Stint ja Lennart Pihl. Külalisteks on alati väga kirju seltskond inimesi: a la stripparid, muusikud, kunstnikud, näitlejad, poliitikud, ettevõtjad ja vandenõuteoreetikud.

2. Miks alustasite podcastimisega?

Mihkel Stnt, teine küsija ja filosofeerija Tamara Podcastis

Tahtsime oma vaba aega millegi põnevaga sisustada ja põnevate inimestega rääkida. Meile endile meeldib süvitsi erinevatel teemadel arutleda ja filosofeerida – samas me tahame, et meie vestlused oleksid lõbusad. Podcast tundus suht lõbus asi mida teha.

 

3. Miks peaks üks inimene, ekspert, ettevõte  mõtlema podcasti peale? Kellele see on?

Podcasti saab igaüks teha kellel on telefon olemas. Sul on vaja võimet oma heli salvestada ja suud, millega rääkida. Kui sul on järjepidevust ja põnevaid mõtteid, mida maailmaga jagada, siis anna tuld. Turunduslikust nurgast, peaks ehk mõtlema sellele, kuidas inimesed podcasti kuulavada la, mis nende keskkond on? Mis nende tegevus samal ajal on? Meie oleme ise avastanud, et nad kuulavad Tamara Podcasti, kui nad koristavad kodu või liiklevad või teevad tööd vm. Alati mingi teise tegevuse kõrvalt, et igav ei hakkaks.

4. Mis rolli mängib podcast turunduses tänapäeval?

Podcast on väga vahetu suhe kuulajaga. Sellepärast on väga ilmselge, et kui sa hakkad valetama või inimestele pähe määrima midagi, millesse sa ise ei usu. Väga vähe on edukaid podcaste, mis on mõeldud mingi brändi edendamiseks või toote müügiks. Palju sa ikka jaksad tampoonidest rääkida? Samas, kui sinu tampoonid seisavad mingi suurema eesmärgi eest millesse sa ise usud, siis võib asjal isegi jumet olla.

5. Millega tuleb podcasti alustades silmas pidada?

1. Ära põe tehnika pärast.
Sinu telefonist piisab, meil endal on oma stuudio, aga paljud inimesed teevad podcasti üksinda oma telefoniga ja see on täiesti normaalne.
2. Formaat on see, mis tahad.
Enamus vist lihtsalt lobisevad omavahel või räägivad üksinda oma mõtteid edasi. Osad inimesed kirjutavad endale korraliku faktipõhise mustandi ja loevad selle ette. Teised jälle loevad unejutte raamatust maha või sõimavad poliitikuid. Sul on täiesti vabad käed – sinu mikrofon, sinu reeglid.
3. Ära looda sellega kuulsaks saada.
Me ilmselgelt ujume oma podcasti rikkuse sees, aga kõigil ei ole elus nõnda vedanud, et saaksid oma podcasti miljonitega eputada.
4. Ürita ennast kuidagi kavalalt turundada.
Internet on visuaalse meedia keskne üldiselt. Podcast ei ole väga visuaalne. Nuputa midagi kavalat välja, sest ilma turundamiseta keegi sind kuulama ei hakka.
5. Salvestuselt kõlab sinu hääl alati veidralt.
Harju kiirelt ära, sest paremaks see väga ei lähe. Kõikide teiste arvates oled sa alati nõnda kõlanud.

Kus saab Tamara Podcasti jälgida?

Meie podcastiga saab tutvuda meie kodulehel: https://www.tamarapodcast.com/ kuhu me paneme kõik oma materjali ülesse, aga soovituslik on meie FB lehte jälgida, sest seal jõuab realselt info sinuni. Vaevalt sa iga nädal meie lehte viitsid vaatama tulla. Meil on oma Spotify kanal ja SoundCloud kanal ka olemas. https://soundcloud.com/mihkel-stint-776050312

Huvitavad, värvilised inimesed, hoopis-mujal-lõppevad vestlused ja põnevad mõttekäigud on Tamara Podcastis garanteeritud. Hoiatus: ei pruugi kõigile sobida 😉

7. Milliseid podcaste kuulate ja soovitate? (persoonibrändi kontekstis)

Selline podcast on olemas nagu Aubrey Marcus podcast, mis on vist ainuke podcast mis on toote turundamiseks ja ei ole saast (on isegi päris hea).
Teine podcast, mis on võibolla keskmise inimese jaoks natuke jõhker (aga vajalik) on Dan Carlin Hardcore History. Podcast räägib üldiselt väga detailselt sõjaajaloost ja mis juhtus enne seda kui sõda puhkes. Kuidas käis lahing? Kes võitis? Miks? Jne: https://youtu.be/YFMT_BVBBsA?list=PLIJumiHv10VhoiQHAahw2E9ErgZ-jc0tC

8. Mida veel teadma peaks podcastimisest?

Meie jaoks on podcasti tegemine nagu pere traditsioon. Me tuleme kokku suure viha, vingu ja higiga, aga armastame seda surmani. Loodame, et me kedagi ära ei hirmutanud, aga kui sind huvitavad erinevate inimeste (kohati veidrad) eluvaated ja hindad huvitavaid vestlusi huvitavate inimestega, siis viska Tamara Podcastile kõrv peale.

Kuula ka Tamara Podcasti vestlust Liisi Toomiga isikubrändi kujundamisest. Ja muust.

Loe veel millele pöörata tähelepanu blogimisel, millised on tulevikutrendid sotsiaalmeedias ja mida pead teadma UX/UIst oma kodulehe kujundamisel ja kuidas kujundada oma persoonibrändi.