Facebooki “Like” ja emotsioonide väljendamise emojid ning Paul Ekman
Näita oma emotsioone!
Sotsiaalmeedia tulekuga on meil võimalik rohkem ja rohkem näidata oma poolehoidu ja vastumeelsust erinevate teemade, isikute, arvamuste suhtes. Facebook, kus suurem osa meie veebipõhisest tegevusest käib, võimaldas anda oma “hääl” ainult “Like” nuppu vajutades või seda mitte tehes. On ju ka mitte-laikimine oma arvamuse näitamine. Ilmselgelt aga ei saa kõike nii üheselt hinnata. Pilt, kellegi staatuseuuendus, video tekitab meis koheselt emotsioone, mis võib ulatuda rõõmust vihani, soovist jagada armastust kuni vastikusetundeni.
Tänasest, 24. veebruarist (Palju õnne, Eesti Vabariik!), on meil kõigil võimalik anda lisaks vanale heale “Like” hinnangule veel kuus erinevat emotsiooni-hinnangut.
Uued Facebooki võimalikud emotsioonid (Reactions) on:
- “Wow” (üllatus?),
- “Haha” (rõõm, naer?),
- “Yay!” (rõõm?),
- “Sad” (kurbus),
- “Angry” (vihane),
- “Love” (armastus).
Ilmselgelt on need emojid valitud Facebooki sisu ja kasutajate nö põhiemotsioonide järgi, või minu lühihinnang: need on emotsioonid, mida meis enamasti Facebooki postitused tekitavad: lõbusad, naermaajavad klipid, soov näidata kaastunnet ja hoolivust kellegi suhtes, kaasaelamine, meie endi või teiste edu milleski ja viha millegi vastu. Lihtne.
Kuidas Facebookis emotsioone jagada?
Kui sa pole veel märganud, siis erinevate emojide lisamine käib samamoodi nagu varasemalt Like nupu vajutamine. Mine noolega Like märgi juurde, oota sekund ja sinu ette tulevad 6+1 emojit. Vali neist sobiv. Facebook kalkuleerib valitud emojide arvu samamoodi nagu ennem Like-ide arvu. Facebook ise lubab veel uuringuid jätkata ja vajadusel muuta. Turundajatele aga avabs ee täiesti uued võimalused.
Väga lahe oleks kui sa ka persoonibrändi Facebookil nüüd oma emotsioonidest märku annad, näiteks sellesama postituse osas.
Mis on Paul Ekmanil sellega seost?
Paul Ekman on Ameerika psühholoog, kes on tuntud oma emotsioonide-uuringu järgi, ta on loonud nö “emotsioonide atlase”. Emotsioonide uurimisel leidis Ekman, et erinevates kultuurides mõistetakse emotsioone üpriski sarnaselt. Oma uuringute käigus leidis ta, et täpsemalt on olemas teatud universaalsed emotsioonid. Nendeks on Ekmani arvates viha, vastikus, hirm, õnn, kurbus ja üllatus.
Huvitav, et Facebooki emotsioonide arv on just 6 (+1 Like nupp, mida ei saanud kuidagi ära jätta). Kuigi kõik ei ole otseselt põhiemotsioonid (yey! Haha!), siis armastus, viha, kurbus, üllatus ja rõõmu (minu arvates), leiame sealt küll. Nii on pea kõiki põhiemotsioone ka Facebookis meil võimalik väljendada.
1990. aastatel pakkus Ekman välja täiendatud versiooni baasemotsioonidest, mis muuhulgas ka sisaldas positiivseid ja negatiivseid emotsioone, mida ei ole võimalik vaid näoilmetega väljendada. Uuendatud nimekirjas olid lõbustatus, põlgus, rahulolu, piinlikkus, erutus, süütunne, uhkus saavutuse tõttu, kergendustunne, rahuldatus, sensoorne mõnu ja häbi.
Paul Ekmani põhiemotsioonid näoväljendustes koos kirjeldusega
Tegelen päris mitme ettevõtte ja eksperdi Facebooki ja teiste sotsiaalmeedia kanalite turundusega ning saab olema huvitav jälgida, kuidas see postituste hinnangute andmist mõjutab. Sinu mõtted teretulnud all kommentaariumis.
Persoonibrändi ja kommunikatioonijuhtimise nõustaja, ettevõtja, elustiili blogija ja soorituscoach. Minu fookuses on toetada neid, kes plaanivad tuua enda elus ja maailmas positiivseid muutusi, luua oma elu oma tingimustel. Teen seda läbi tervikliku persoonibrändi, mõjujõu avastamise ja vaimse treeningu coachingu ja koolituste. Vabal ajal joon liiga palju kohvi, katsetan taimsete toitudega ja käin Emajõel aerutamas.