• et

Facebooki bänner ja firma visuaalse identiteedi hoidmine

Väga suurel osal vabakutselistest, aga ka valdkonna ekspertidel ja kõneisikutel (või avaliku huvi keskmes olevatel isikutel nagu Presidendi abikaasa …), ettevõtetest on oma Facebooki leht. Persoonibrändi Facebooki leiad näiteks siit. On suur tõenäosus, et ka need inimesed, kes oma tooteid või teenuseid põhitöö kõrvalt müüvad ja pakuvad, on teinud omale eraldi Facebooki lehe, isegi kui eraldiseisvat veebilehte ei ole ja/või veebilehele lisa-kanaliks.

Miks Facebooki leht luua?

Esiteks ütlen kohe, et a) ma ei ole suur veebiturunduse, eriti veel Facebooki fänn ega tegija, sest usun rohkem offline ja PR võtetesse; b) ma ei leia, et igal ühel peab olema Facebooki leht. Küll aga nendin fakti, et kui sa oled aktiivselt tegelev isik või ettevõte (Me Inc), siis oma brändinime või isikunime peaksid Facebookis ja ka teistes populaarsemates sotsiaalmeedia kanalites kinni panema. Seejärel otsusta: Kas sul on aega ja vajadust hoida Facebook puhta, sinu brändi kvaliteedinorme väljendavana. Kui jah, siis tee leht ka avalikuks.
Pea meeles, et olenevalt sinu tootest või teenusest on Facebooki roll ja kasutegur väga erinev. Minimaalselt on see sinu jaoks lihtsalt vahenduskanal, kus edastada mujal tekitatud sisu (pressiteated, pildid, tagasiside, blogipostitused) kuni sisuka portfoolio ja klientidega dialoogi, toodete müügikanalini välja, millel oma sihtgrupp, eelarve, strateegiline tegevus ja tulemuste hindamine.

Kui otsustad Facebooki lehe avalikuks teha, siis enne kui hakkad sisu looma ja postitusi tegema tuleks kaks asja korda saada: ikoon ja bänner. Sellest see blogipostitus ongi.

Visuaalne identiteet ja Facebooki bänner

Üheks oluliseks ja elementaarseks osaks Facebookis on tema päis (bänner) ja ikoon. Kui sul on olemas Facebooki leht, siis need kaks asja peaks aitama lehe külastajatel mõista, kes sa oled, mida ja kuidas sa pakud ning andma edasi emotsiooni kellelel leht (teenus-toode) suunatud on. Kui sul on loodud visuaalne identiteet, siis on Facebooki bänneri tegemine veidi kergem. Kui ei ole, siis loe, miks sa peaksid endale visuaalse identiteedi teha laskma, isegi (ja eriti), kui alles alustad.
Mõned soovitused ja mõtted meie enda ja klientidele tehtud Facebooki bännerite näol.

Allolevast saad teha oma valiku, mis on see minimaalne, mis sul vaja on ja mis on lisavõimalused oma brändi visuaali esitlemiseks.

Kuidas ja millist Facebooki bännerit kasutada

Kas Facebook on sul pigem aeg-ajalt info jagamiseks? Või hoopis aktiivne müügikanal? On sul aega ja võimalusi kujunduste loomiseks, vaja pidevalt teavitada uutest tegevustest? Või on oluline hoopis järjepidevalt oma brändi visuaali silme ees hoida?

1. Staatiline oma brändi visuaalse identiteedi võtmes tehtud bänner+ikoon

Eesmärk: mitmes kanalis ühtlasena hoidmine, ehk kui ma vaatan veebi, Facebooki või Twitterit või muid reklaammaterjale, siis kogu aeg kinnistub sinu logo, värvid, slogan või muud olulised brändi elemendid.
Hea on, kui selline bänner+ikoon on juba alguses koos visuaalse identiteedi paketiga loodud (vaata meie kliendi visuaalse identiteedi ja veebilehe tulemust). Seda võib alati, vaatamata hooajale, tegevustele hoida lehel. Bänneri ja ikooni kujundus selgelt lähtuv visuaalsest identiteedist, aga ka näiteks sinu enda pilt (ikoonina)
kny_fb2
Nagu sa pildilt näed, on all vasakus ääres justkui tühi koht – see on teadlikult kujundajal jäetud selleks, et ikoon ja bänner sobiks kokku. Et näha, kuidas Facebook ja veeb, kasutades visuaalset identiteeti, sarnased on, vaata ka KNÜ veebilehte www.kny.ee, facebooki leht on siin. Kujundas (identiteedi ja bänneri) Liisi Reitalu.

2. Enda ja tootepildi kasutamine

Kui sul on üks hea pilt oma tootest või iseloomulik pilt oma teenusest, siis miks mitte lihtsalt seda kasutada? Kui oled üksikettevõtja, siis on ka loomulik, et ikooniks on sinu enda pilt. Hea näide sellest on Mari-Liis Makus Glass Design:
mariliismakus.com facebook
Mari-Liisi Facebooki leht ei kasuta otseselt tema visuaalset identiteeti, mida näed tema klaasikunsti tutvustaval veebilehel, küll aga on tema ise ja tema ehted määrav osa (!) tema brändist ja äratuntavad. Seega igati õigustatud valik.

Samuti on lähenenud oma Facebooki lehele blogija Laura Vesiloik, kes kasutab Facebooki bännerina hoopis oma perest loodud joonist. Tema Facebooki lehte näed siin.Kõik on mööduv, nautige hetke!

Sellisel juhul aga kutsun üles, et kasutatud pilt oleks muudetud Facebookile sobivatesse mõõtudesse, sest vastasel juhul võib ka hea ideega pilt välja paista ebakvaliteetne.

3. Konkreetsete sündmuste või toodete promomine.

Kui sul on näiteks e-pood või toimub erinevaid sündmusi (aga mitte liiga tihti!), siis on võimalus vastavalt Facebooki bänneri kaudu sellest ka märku anda. Seda saab teha kahel viisil:
a) Täiesti eraldiseisev bänner sündmuse jaoks koos kutsega tegutsema (link, registreerimine)
b) Kasutada loodud pilte, millele kindlaks määratud kohas panna oma logo. Nii kasutasime Scheeli varasemaid toidufotosid ja logo, et teha uus Facebooki bänner.

scheeli_fb_jaanuar

Sisustuselement.ee kasutab logosid näiteks ka postituse piltidel.
Meie kasutasime oma portfoolio koolitusel Agentuuri visuaalsest identiteedist inspireeritud kujundust:

portfoolio koolitus fb

4. Hooajaline sõnum

Hooaeg võib olla suvi-sügis-talv-kevad, aga võibolla sinu jaoks mõni muu aeg, mis on kuidagi eristatav. Persoonibrändi Facebooki lehel kasutame seda uue hooaja ja sellega seonduvate tegevussammude väljendamiseks, mis klientidel ees on. Visuaalsest identiteedist on kasutusel samad fondid ja värvid ning kindlad graafilised elemendid. Foto on võetud seekord internetiavarustest.
Hooaja puhul on bänner heaks vahelduseks, meeldetuletuseks ja klientide suunajaks ettevõtte poole pöörduma.
pba_fb_suvi
Scheeli Restorani puhul soovisime Facebooki fännidele pakkuda mõnusat hooajale sobivat pilti, mis kutsuks mõtlema peagi saabuvatele pühadele ja hõrkudele maitseelamustele, mida restoranis saab. PS: logo hoiab brändinime silme ees.
scheeli fb detsember

5. Uuendamine ja aktiivne müük

Facebooki bännerit ei peaks iga päev, ega isegi iga kuu uuendama. Jäta see roll postitustele. Mõtle aga läbi, kas ja kunas on piisavalt tähtis hetk, et Facebooki bännerit ja / või ikooni muuta, seda kas ajutiselt mõne olulise sündmuse (e-pood avanes!) või hooaja raames. Alati on hea, kui sul on olemas üks ilus pilt või kujundus, mis on piisavalt selge sõnumiga ja väljendab sinu brändi.

Mida Facebooki bännerite puhul silmas pidada

Kui sinu Facebooki bänneri teeb professionaalne kujundaja, siis ilmselt võid olla rahulik. Ta aitab sul selle sisu ja tehnilise poole hästi ära teha. Pildiks võid valida nii olemasoleva foto, veebist leitud (ja avatud või ostetud õigustega) pildi, visuaalses identiteedis loodud graafilisi elemente, täiesti uut lavastust ja palju muud. Mida ise silmas pidada:

  1. Kvaliteet. Facebooki bänneritel ja ikoonidel on kindlad mmõõdud. Kui sul on väiksem või suurem kujundus, siis võib kvaliteet oluliselt kannatada. Kui sinu veeb ja teenus on kvaliteetsed, visuaalsele identiteedile aega ja raha kulutatud, siis tee seda ka Facebooki bänneri puhul.
  2. Bränding vs call to action. Mõtle läbi, kas soovid Facebooki kasutada pigem rahulikuks, järjepidevaks mainekujunduseks või aktiivseks müügiks. Sellest lähtuvalt kujunda ka postituste, bännerite vahetust ja kujundust.

 

Kuidas sinu Facebooki lehega lood on? Kas see kasutab ära sinu brändi elemente? On selge ja kvaliteetne? Kas peaksid seda vahepeal uuendama ja oma teenuse kvaliteeditasemega samale tasemele tooma? Võimaldama bänneril ja ikoonil veel paremini sinu toodet või teenust müüa?

Tervitades,
Liisi Toom
persoonibrändi juhendamine | kommunikatsiooni ja turunduse juhtimine | sisuturundus

Jäta oma kommentaar