• et

“Restorani juhtides peab süda kuuluma kööki.” Spetsialist räägib, kuidas kasvada juhiks

Katrin Aab: coaching toob juhi tegemisse teadlikkuse ja aitab tajuda väärtust juhis endas

Coachingu puhul oodatakse, et midagi juhtimises, iseenda elus või ettevõttes laiemalt kohe muutuks. Minu jaoks on aga kohestest efektidest olulisemad pikaajalised mõjud. Üks ei saa olla teiseta ja nii leian, et need kaks, kohesed ja pikaajalised mõjud on põhjus, miks juhtide ja ettevõtjate coachimine nii oluline ja kasulik ja ka populaarne on.

Mul on hea meel jagada 2015. – 2016. aastal 6-kuulise juhi (persoonibrändi) coachingu läbinud Katrin Aabi (Scheeli Restorani juht) spetsialistist juhiks kasvamise lugu ja mõtteid coachingust. Meie teed ristusid kui ta otsis esmalt tuge Scheeli Restorani turunduseks. Katrin on üks neist suurepärastest spetsialistidest, kes ühel hetkel leiavad end ootamatu ja põneva võimaluse ees olla juht. Ja mitte vaid lihtsalt juht, vaid juht, kes peab alustama kõrgetasemelise restorani turuletoomist Eesti kõige konkurentsirikkamas piirkonnas, Tallinna vanalinnas. Täna, paar aastat hiljem saab Katrin Aab jagada inspiratsiooni teistele juhtidele, kes tunnevad, et vahepeal kasvavad asjad üle pea, kuid neil on siiras soov hea toode klientideni viia tehes midagi, mis neile endile tähtis on.

Katrin Aab, spetsialistist juhiks: “Omades spetsialisti ametit enne juhiks saamist samas ettevõtmises annab juhile enesekindluse, mida juhtt vajab.

  1. Katrin, palun tutvusta end, kes sa oled ja mida teed? Kuidas sattusid restorani-maailma?

    Olen armastanud toiduvalmistamist lapsest saati ja teadsin juba üsna varases eas, et minu tee ristub toidumaailmaga. Aastal 2012 kui lõpetasin Eesti Hotelli- ja Turismikõrgkooli toitlustusteenuste eriala siis teadsin, et soovin juhtida ühel päeval restorani aga ei oleks osanud sel päeval arvata, et see unistus minuni nii kiirelt jõuab. 2013 aasta kevadel liitusin ma Scheeli Restorani projektiga, alustasime koos meeskonnaga restorani rajamist- ehitusest kuni roogade loomiseni. Need on olnud põnevad aastad ja olen saanud selle käigus paljude kogemuste võrra rikkamaks. Ma usun, et juhtides restorani, peab süda kuuluma kööki ning ma tean, et hea maitse ei lähe kunagi moest- need on asjad, mis panevad mind restorani tööd armastusega tegema.

  2. Mida tähendas sinu jaoks spetsialisti kohalt juhi kohale üle minek? Mida soovitad neile, kellele see võimalus pakutakse?

    Minu esimene juhikogemus oli ajal kui ma töötasin kokana ja sain juhtida restoranis köögitööd. Kuna olin eelnevalt töötanud oma meeskonnaga samas ametis, siis oli alguses raske leida kompromisse, et töö saaks tehtud, kuid samas ei võetaks mind kui vaenlast. Suureks üllatuseks tuli, et juhi kohale asudes inimesed, kellega olin ennem väga hästi läbi saanud pöördusid minu vastu. Alguses ei osanud ma sellega midagi peale hakata. Aga siis lugesin taaskord natuke juhtimise materjale ja küsisin nõu oma juhilt ja sain aru, et see on alguses normaalne ja vajab aega, et asjad paika loksuksid. Paar kuud proovilepanekut ja sealt edasi asjad sujusid ja olin väga õnnelik, et olin valinud juhi tee, mis pakkus mulle väga palju väljakutseid kuna töötasin inimestega ja see oli põnev.
    Spetsialistist- juhiks , seda sammu tehes võiks olla inimeses olemas tahe igapäev kogeda uusi väljakutseid. Et juhi töö oleks nauditav on vaja omada loovust, näha asjades võimalusi ja kindlasti töötades inimestega omada empaatia võimet, mis annab juhile piisavalt kannatust liikuda eesmärkide poole koos meeskonnaga.

  3. Mis on spetsialistide eelis juhirolli võtmisel?

    Spetsialist on omandanud oma töös tunnetuse antud ettevõtmise kohta. See on tunnetus, mida ei saa õppida, vaid omandatakse ainult tööd tehes. Ma leian, et minu väga suur eelis restorani juhtimisel on see, et olen köögis töötanud ja tean, kuidas see toimib. See on andnud mulle kindlustunde restorani toote kohta ja ma tean meie võimalusi. Ka klientidega kohtumisel ja pidude planeerimisel saan ma kliendile alati personaalselt läheneda ja anda toitude osas spetsialisti-poolseid soovitusi. Omades spetsialisti ametit enne juhiks saamist samas ettevõtmises annab juhile enesekindluse, mida juht vajab.

  4. Kas juhile on coachingut vaja ning mis oli suurim kasutegur coachingust sinu jaoks?

    Coaching on igale juhile teatud etapis vajalik, alati ei pea ootama kui raskused käes. Ma arvan, et see on vajalik igale juhile ja see võiks olla iga juhi kavas nagu arstlik kontroll. Mina tunnen, et jõudsin selleni hiljem kui vaja oleks olnud.
    Avastasin endal suurema väärtuse kui eelnevalt märganud olin ja see andis mulle juurde palju enesekindlust.
    Suurim kasutegur oli selguse ja eesmärkide leidmine oma töös ja eraelus. Mis on oluline, millele keskenduda ja mis pigem kõrvale jätta. Vahet teha tööl ja oma eraelul ning vastavalt tasakaalu leidmine, mitte end unustada ühte või teise.

  5. Millised muutused coaching sulle kaasa tõi?

    Juhina tõi coaching minu tegemistesse ning aja juhtimisse suurema teadlikkuse. Leidsin endale sobiva töö ja aja organiseerimise vahendi. Tõid mu märkmikute imelisse maailma.
    Elustiilis oli suurim muutus seotud puhkusega. Mul oli tükk tegemist puhkamise ja sellele aja ning tähtsuse leidmisega. See tuli mulle üllatuseks, et see mulle nii raske teostada oli. Coachingu käigus hakkasin rohkem tähelepanu pöörama ka oma toitumisele ja sain sellest palju energiat juurde, et toitusin tasakaalustatult ning korrapärasemalt. Mõistsin, et terves kehas peitub jõud, mida ma vajan.

    –> Loe ka seitsme ettevõtja-juhi mõtteid juhtimisest ja eeskujudest!

  6. Milliseks pead oma kogemust Liisiga (persoonibrändi konsultant, juhendaja)?

    Mulle väga meeldis, et Liisi stiil oli personaalne ja paindlik. Ta leidis koos minuga sobiliku rütmi ja stiili. Näiteks, ei meeldi mulle väga oma mõtteid kirjutada vaid pigem rääkida, nii avanen ma lihtsamini. Liisiga sain coachingut teha telefoni teel ja kohtumistel, see sobis mulle.
    Kogemus märksõnaks oleks kiire areng. Ma ei tea aga millegipärast meenub mulle igas mõttes kiirus, aga see võib tuleneda, et olin ka sel hetkel kohas, kus oleks pidanud puhkusele minema aga otsustasin hoopis asjadega tegelema hakata ja otsima lahendusi antud olukorrale. Ja kuna meil oli samaaegselt ka tempokas (Scheeli Restorani) turundustegevus siis usun, et suutsin selle kõigega järje peal olla tänu coachingule.
    Soovitan julgelt coachingut Liisiga Inimesele, kellel on soov liikuda kiirelt ja aktiivselt oma elus ja töös edasi. Kes soovib püstitada omale kõrgemad eesmärgid ja naudinguga nende poole liikuda.

  7. Millised emotsioonid, mõtted valdasid selle protsessi käigus ja nüüd, kui tagasi vaatad?

    Meenutades tagasi mäletan, et tundsin iga kord sammu edasi astumas ja ennast avastamas. Tagasi vaadates oli see mulle väga oluline aeg ja aitas mul valutumalt üle tulla väga raskest ajast nii töö kui eraelus. Coachingu lõppedes tundsin ennast enesekindlamana, ma olin loonud omale tööorganiseerimise süsteemi ja läbi selle sain ka tugevamaks ning kindlamaks juhiks oma meeskonnale. Ma tundsin, et enam ei jookse ma asjade järel, mis vajasid tegemist, vaid jõudsin neist ette ja hakkasin olukorda juhtima ning asju reguleerima nii nagu vajadus oli. Süsteemne juhtimine tegi mind taaskord õnnelikuks ja pani silmad särama.

  8. Lõpetuseks veel veidi toidust. Mainid, et hea maitse ei lähe kunagi moest ning Scheeli Restoran on keskendunud just puhastele maitsetele. Kuidas inimene hea ja puhta maitse ära tunneb? Mis on üldse see salapärane „puhas maitse“?

    Ma arvan, et „ Puhas Maitse“ on selline mida proovides meenub mingi hea mälestus lapsepõlvest- olgu selleks siis vanaema tehtud magustoit või värsked keedetud kartulid koorevõi ja tilliga. Need mälestused on meis kõigis ja igal inimesel erinevad. Nende üle ei saa vaielda, et mis on parem mis mitte- igal inimesel on oma ja tema mälestus ning nii on ka maitsetega.

 

“Ma tundsin, et enam ei jookse ma asjade järel, mis vajasid tegemist, vaid jõudsin neist ette ja hakkasin olukorda juhtima ning asju reguleerima nii nagu vajadus oli. Süsteemne juhtimine tegi mind taaskord õnnelikuks ja pani silmad särama.” – Katrin Aab, Scheeli Restorani juht sellest, kuidas enesekindlus ja selge tööprotsessi loomine aitab juhil sära silma tuua.

Scheeli Restoran (vaata lisa: www.scheeli.eu) on täna edukas puhtaid maitseid pakkuv tipprestoran, mida juhivad ja kus töötavad inimesed, kel sära silmis.

Jäta oma kommentaar