Check-list: 10 küsimust sinu brändi kohta
Kui võimalus sulle praegu ette tuleks, kas teaksid, kuidas sellest kinni haarata? Kuidas veenda oma klienti või üldse – kas see klient on sinu jaoks õige? On sinu bränd, olgu see toode, teenus, mida pakud kliendile või oskus, mida pakud tööandjale, selge ja eristuv? Mitte sulle, sinu peas ja mõtetes vaid teistele, kellele sa sellest räägid? Oled kindel?
Jagan sinuga kümmet küsimust, mis üsna kiiresti annavad aimu, kas ja kui palju peaksid veel oma brändi arendama, tegelema eesmärkide või esitlusega. Mõtle, kui sinu poole pöörduks ajakirjanik sinu valdkonna meediaväljaandest, ideaalne klient või potentsiaalne töötaja ja koostööpartner. Oled valmis?
Kui selgesti mõistetav on sinu bränd ja kui selgelt seda esitled?
- Kas oskad 15 sekundiga selgitada, millist väärtust sinu bränd maailmale toob? Kui ei, siis uuri liftikõne koostamise kohta. Olen viimastel aastatel aidanud kirjutada mitmeid motivatsioonikirju – mis on omamoodi liftikõned tööandjatele ja tutvustustekste ettevõtjate blogidesse ja veebilehtedele – see ei ole kerge töö, kuid läbi arutades, ebaolulist maha tõmmates ja selget sihti omades on liftikõne ääretult mõjus persoonibrändi turundusvahend.
- Kas oskad selgitada oma brändi visiooni ühe minutiga? Ettevõttega või oma karjääriga alustades on suur tõenäosus, et me teame, kuhu me suundume. Mingil hetkel aga visioon hägustub, on see sellest, et töö muutub juba harjumuspäraseks, lausa igavaks või sellest, et ohtrate võimaluste juures ei suuda enam otsustada, millist ust valida. Visioon silme ees kaob või juurde tekib mitmeid uusi “visioone”. See kõik tekitab juhis endas, aga ka igas enda karjääri planeerivas spetsialistis segadust. Kui aga sinus on segadus, ei tea ka teised, millega sinu poole pöörduda. Nii on oluline aeg-ajalt oma visioon üle vaadata ja taas selgust luua.
- Mis on sinu kolm suurimat väljakutset ja mida sa oled konkreetselt nende lahendamiseks tegemas? See on põnev! Väljakutse võib olla hetke takistus (pole piisavalt häid töötajaid, vaja suuremat investeeringut) või võimalus (turg hakkab kitsenema, liiga palju kliente, soovitakse uusi tooteid). Väljakutsed aitavad meil uuele tasemele jõuda, areneda. Pole olemas võimatuid asju, seda on tõestanud Richard Branson ja Elon Musk. Kui sulle tundub, et oled võimatus situatsioonis, uuri nende kahe mehe elulugusid. Luban, et sinu perspektiiv muutub.
- Millised on sinu kolm suurimat võimalust ja kuidas plaanid neid kasutada? Vaatamata paljude arvamusele on ALATI olemas vähemalt 10 võimalust. Iseasi, kas sa neid näed. Minu soovitus on alati avarama pilguga enda ümber vaadata, olla avatud ning julgeda mõelda oma soovidele ja kuidas ümberolev saaks neid soove teenida. Minu rõõmuks on see üks minu parim oskusi – aidata teistel leida võimalusi ettevõtluses, juhtimises ja karjääris. See on kogu minu persoonibrändi idee taga: aidata leida eneseteostus oma ettevõtmistes. Küsi ja ma aitan!
- Kas sa loed, mõtled, kuulad, mis toimub väljaspool sinu ettevõtet, valdkonda ning kasutad saadud ideid oma brändi parendamiseks? Head ideed, eristumisvõimalused ja unikaalsed lahendused tulevad kahe või mitme ootamatu nurga ühendamisest. Sinu teadmised, info, ideed, mis on täiesti sinu põhivaldkonnast (raamatupidamine, juriidika, koolitamine, juhtimine – mis iganes “üld” valdkond) väljas on võimalused pakkuda klientidele lisaväärtust, teha enda töö huvitavamaks ja luua midagi uut ja tähenduslikku. Seega võta harjumuseks uurida uusi valdkondi.
- Kas kulutad iga nädal aega oma enda arenguks? Me ei ole kunagi lõplikult “valmis”. Meedia hirmutab digipöördega, kus igaüks peab olema arvutigeenius, et elus läbi lüüa. Ametid muutuvad kiiresti, Y-generatsiooni infokogumise tase on nii kõrge, et pead lausa topelt-koguses end arendama, et konkurentsis püsida. Jah, see tekitaks stressi, kui me nii mõtleksime. Tegelikult aga on eneseareng oluline iseenda huvi säilitamiseks, värvi igapäeva toomiseks ja stressi maandamiseks. On see siis lühikursus selelst, kuidas oma tööd kiiremini teha või spirituaalne otsing ja meditatsioon. Endale pühendumine, oma oskuste lihvimine hoiab meid ärksana ja motiveerituna.
- Kas sa jälgiksid ise oma blogi (sotsiaalmeedia kanalit,…)? Ausalt? Mis põhjustel järgiksid ja mis põhjustel mitte? Ole nüüd aus!
- Kas sa ostaksid oma teenuseid? Samad küsimsued, mis eelmisel. Need on kaks intrigeerivat kohta, mille peale ise ei mõtle, aga peaks. Kui sa ise oma toodet või teenust ei ostaks, siis miks peaks seda keegi teine tegema?
- Millal viimati lasid teha pimeostu oma ettevõttelt või küsisid ausat tagasisidet oma pakutud teenuse, toote ja teeninduse (ja kõige selle ümber oleva) kohta? Pimeost, ehk kindla eesmärgiga sinu teenuse kvaliteeti testima saadetud “varatud” inimene võib anda üllatavat tagasisidet ja ausat välisvaataja pilku, kus ja mida parendada, kus on kõik hästi ja paremgi veel. Alternatiivina saad kasutada ka oma klientide tagasisidet. Nii nende, kes on su teenuse või toote “lõpuni” tarbinud kui ka need, kes otsustasid mitte ostu teha. Viimastelt saad veel eriti palju infot, alates sellest, kellele sa ei peaks oma teenust suunama kuni selleni, mis on vaja muuta, et klient ostu teeks.
- Milliseid kolme sõna kasutaks sinu uus klient ja sinu praegune klient, et kirjeldada sinu toodet/teenust/ekspertiisi? Kas need esindavad sinu brändi isikupära, mida ise soovid edasi anda? SEO ja veebimaailmal on märksõnade kohapealt kinnisidee. Ja neil on õigus. Tegelikult taandub see samale mõttele, et kui selge on sinu toote, teenuse või oskuste pakkumine kõrvaltvaatajale. Kas te räägite samast asjast? Samamoodi? Märksõnade otsimine on ka üks esimesi asju, mida teeme, kui klient tuleb kas oma persoonibrändi kujundama või oma ettevõtte, toote või lanseerimist planeerima.
Mitmele kümnest küsimusest said sa kergelt ja kiirelt vastatud? Millised küsimused vajavad veel läbivaatamist, suuremat planeerimistööd?
Võta vastatud ja vastamata küsimused ning tule nõustamisele, et saada paika oma fookus karjääris või ettevõtluses, liftikõne ja tutvustustekstid või et koos valmistada strateegiline persoonibrändi ja ettevõtte turundusstrateegia. Broneeri aeg nõustamisele liisi@persoonibrand.ee või helistades 52 70 534.

Persoonibrändi Agentuuri asutaja, persoonibrändi ja kommunikatioonijuhtimise nõustaja, ettevõtja, elustiili blogija. Minu fookuses on toetada neid, kes plaanivad tuua enda elus ja maailmas positiivseid muutusi, luua oma elu oma tingimustel. Teen seda läbi tervikliku persoonibrändi, mõjujõu avastamise ja vaimse treeninguga. Vabal ajal joon liiga palju kohvi, katsetan taimsete toitudega, päästan kasse ja tegelen raja-aerutamisega.