10 persoonibrändi kujundamise lõksu, mida 2022. aastal vältida
Oma reeglite järgi elamine tähendab enda jaoks õigeid valikuid
Populaarseks kõlksuks on muutunud julgustused “eristu teistest”, “näita ennast parimast valgusest” ja “ole enda parim versioon”. Mida need aga tähendavad? Kus on sellisel täna turunduslikuks muutunud sõnakõlksudel aga ohud? Ja kuidas saaksid sina päriselt olla sina, käituda eetiliselt, ausalt ja endaks jäävalt ning ilma end kaubana tundmata?
Iga inimene on unikaalne ja samas oma olemuselt täpselt sama teise inimesega. Meie keha koostis, meie vajadused ja psühholoogilised reaktsioonid on sarnased. Me erineme aga oma kogemuste, valikute ja otsuste tõttu. Just see loob eristuva sinu. Just sinu varasemad valikud ja tegevused, mille läbi oled õppinud uusi oskusi, saanud teadmisi ja kujundanud endast ühe või teise valdkonna eksperdi, aitab olla “konkurentsieelises”. See on arengule suunatud inimese loomulik protsess. Usun siiralt, et iga inimene on unikaalselt varustatud ja tugeva brändiga kui ta julgeb ausalt ja oma oskustel ja väärtustel põhinevalt oma elu elada. Nii kui alustad aga võitlema konkurentsieelise nimel, oled lõksus, kus reeglid seavad sinu konkurendid või annad jõupositsiooni võimalikule tööandjale, unustades oma võimekuse ise õige töökeskkond kujundada. Oma reeglite kujundamine annab rohkem võimalusi maagilisteks “juhusteks”, ideaalseteks eneseväljendusteks ja ootamatuteks tulemusteks. Ja see on see, kuhu aasta 2022 meid viib.
Need kaks punkti – meie kogemuse kaudu erisuse loomine ja keskendumine arengule on minu 10 aastat kasutuses oleva persoonibrändi mudeli keskmes. Täna tahan tuua välja mõned lõksud, mida professionaalses arengus vältida. Kui tunned, et vajad oma persoonibrändi auditit, võtta ühendust persoonibrändi coaching-konsultatsiooniks.
Mida mitte oma isikubrändi kujundades teha
Tihti räägime sellest, mida teha, kuidas olla, milliseid samme astuda, et jätta teistele õige mulje endast. Kuigi üldiselt kommunikatsioonis välditakse negatiivseid sõnumeid (ütlemisi, mis sisaldavad eitust), siis vahepeal on oluline rõhutada seda, mis meile kasuks ei tule.
- Püüd olla tööandjale või potentsiaalsele kliendile “sobiv”. Loomulikult pead sa suutma oma klienti kõnetada ja olla õige valik võimalikule tööandjale. Kuid kui see tuleb sinu enda väärtuste ja suurema visiooni arvelt, siis on see sinu ja tööandja raole autentne. Minu arust kõige alus. Kui sa just ei taha saada ebausaldusväärse inimese mainet.
- Ära paku kõike kõigile. Võta oma seisukoht, tee valikuid! Kõigile kõike pakkudes külvad segadust ja ei anna kuulajale arusaama enda tegelikest soovidest. Kuulaja, kelleks võib olla sinu klient või võimalik tööandja, valib oma suva või eelhäälestatuse järgi mõne märksõna, mis sinu jaoks ehk ei ole kõige olulisem.
- Ära tegutse enne mõtlemist – saaks-nii-palju-sõnumeid-välja-kui-võimalik ei ole hea kommunikatsioon. Pea plaani enne kui kommunikeerid oma sõnumit. Pigem oota ja jää maha “musta reede” kampaaniarongist. Miks? Sest turundamine ja tegutsemine võtab aega ja energiat, mis valedel eesmärgidel tehtuna, vale sõnumiga teele saadetuna annab sulle vaid negatiivset tagasisidet, varastab su enesekindluse ja mis kõige hullem: sa ei saa tegeleda sellega, mis tegelikult sulle tähtis on.
- Ära vali kvantiteeti üle kvaliteedi – ära loo nii palju sisu blogisse kui vähegi võimalik, vali õige sisu, ehita kvaliteeti. See kehtib kõrge tasuga, kõrge väärtusega ja pikaajalise persoonibrändi ja sisu loomisel. Kui on odav toode, massile suunatud, siis kvantiteet on oluline. Ka ei ole perfektsionism põhjendus, miks sa ei peaks enda mõtteid jagama, öeldes, et “aga see pole veel piisavalt hea”. Kui takistuseks on enesekindlus või hirm, siis see on teine teema kui lahmimine või kvaliteedi taga ajamine.
- Üks olulisemaid punkte: Väldi kuulsuse nimel tegutsemist. Ole valikuliselt tuntud, ehk siis tuntud just nende seas, kes saavad sinu tegemistest lisaväärtust ja kes ka sulle olulised on. Liiga palju energiat maailmavallutamisele pole mõtet kulutada, eriti kui see ei täida sinu eesmärki!
- Brändimisprotsessi jooksul ära jookse energiast tühjaks, ära kuluta end liigselt. Tegutse viisil, mis taastoodab energiat või planeerides oma tegevusse sisse puhkused. Persoonibränd, sinu elu visiooni elluviimine on PIKK MÄNG. Kui põled läbi, on ka mäng läbi. Ma tean, ma olen seda ise teinud ja ei taha kunagi enam sinna sattuda.
- Ära unusta reaal-elu suhteid. Vii oma nö reaal-elu tegevused pigem just veebi. Ehk siis leia viise, kuidas kultiveerida ja arendada suhteid, mis juba toimivad. Praegu on palju veebiülesena toimumas, seega püüa leida viise sellega harjumiseks või reaalsustaju loomiseks ka virtuaalmaailmas. Minu arust üks olulisimaid punkte.
- Ära tegutse üksi. Kasuta õigeid resursse oma brändi loomisel – fotograafe, internetiturundajaid, kujundajaid jt., kes oma valdkonnas tegijad on ja kelle väärtused ja stiil sinuga sobivad.
- Ära räägi vaid endast – paku oma ekspertiisi teiste kasuks ja lase teistel rääkida, mis neid tegutsema paneb, mis on nende väärtused. Ni iõpid ja arened ise ka.
- Ära unusta mõõta. Kas sinu tegevused aitavad sul sinu eesmärke saavutada. Kas sinule olulised inimesed teavad sind? Kas sa oled rahul ja õnnelik oma praeguse elustiiliga? Kas see hoiab või lõhub sind?
2022. aasta tuleb uutes tingimustes meile kõigile. Minu jaoks tähendab see veel rohkem võimalust ise määrata, milliseks ma oma elu, oma tööd ja oma visiooni kujundan ja kuidas selleni jõuan. Küsimus ei ole turunduses, ega tehnilises tegevuses. Küsimus on sinus, sinu soovides, oma ideede selgeks mõtlemises ja valmisolekus visiooni nimel vastupidavalt pingutada. Kui vajad siin partnerit, kellega asjad läbi mõelda, siis võta ühendust.
Need on minu 10 soovitust 2022. aastal oma elu oma reeglite järgi luues läbi persoonibrändi. Mis on sinu omad?

Persoonibrändi Agentuuri asutaja, persoonibrändi ja kommunikatioonijuhtimise nõustaja, ettevõtja, elustiili blogija. Minu fookuses on toetada neid, kes plaanivad tuua enda elus ja maailmas positiivseid muutusi, luua oma elu oma tingimustel. Teen seda läbi tervikliku persoonibrändi, mõjujõu avastamise ja vaimse treeninguga. Vabal ajal joon liiga palju kohvi, katsetan taimsete toitudega, päästan kasse ja tegelen raja-aerutamisega.