• et
  • en

Tehtud aastal 2017

Soovin täna jagada sinuga kahte mõtet, millega astun 2017. aastasse.

Täna on 2017. aasta esimene puhas leht. 364 puhast lehte on tulemas. Millega need päevad täidetud saavad, näed aasta lõpul.

Selleks aastaks otsustasin, et ei tee uusaastalubadusi ega kindlaid numbrilisi eesmärke. Seadsin hoopis enda elamise juhtnöörid, mis aitavad valikuid teha (tööalaselt, ajakasutus). ET otsus meelest ei läheks kujundasin, printisin välja ja kleepisin seinale “puhta lehe“. Läbi aasta saan sinna märkida enda jaoks olulised saavutused ja nii on aasta lõpul hea näha, millise sisu 2017. aastale kujundasin. Kui sinagi soovid sel aastal veidi teisiti asju teha, siis laadi see leht endale alla, riputa seinale või pane märkmiku vahele ning täida just siis, kui tundub õige aeg olevat.

Laadi alla “tehtud aastal 2017” leht (PDF)


Kui sulle meeldib aga eesmärke saada ning see aasta soovid kindlale tulemusele keskenduda, siis sinu jaoks on mul olemas aasta kujundamise tööleht.

Minu teine mõte on aga järgmine.

Tööta kõvasti, vaikides. Lase edul rääkida enda eest.

Persoonibrändi kujundamise aluseks on hea töö tegemine. See, mis on sinu valdkond, sinu ekspertiis ja kirg. Selle esitlemine ja turundamine on õpitav. Suurem osa tegusaid ettevõtjaid, valdkonnaeksperte ja juhte, kes minu juurde tulevad on omanud mitu(kümmend) aastat kogemust, neil on ette näidata suurepäraseid tulemusi ja unikaalseid oskuste kombinatsioone või kvaliteetset ja vajalikku toodet – seda kõike on nad saavutanud läbi hoolega tehtud töö. Ainuke, mida nad ei osanud oli oma väärtuslike teadmiste ning pakutavate oskuste muutmine turundatavaks, atraktiivseks, selgeks ja strateegiliseks eneseesitluseks. See takistas neil maksimaalselt nautida oma tööd ja saavutada paremaid tulemusi ettevõtluses (sobiv ja innustav ametikoht, eneseteostus, rohkem kliente, suuremad kasuminumbrid). Neile oli vaja vaid professionaalset tagasipeegeldust, mõningaid olulisi küsimusi, enese kaardistamist ning nippe ja trikke turundusvaldkonnast, et sellele kõigele lähemale jõuda.

Kui kliendi algmaterjal on hea, siis on vaid mõne nõustamise, koolitamise ja juhtnööride andmisega võimalik turundus tuua lähemale töö kvaliteedile. Küll aga ei ole võimalik hea turundusega varjata kehva või puudulikku tööd või toote valiteeti – vastupidi – hea turundus toob vead ning nõrgad kohad kiiremini välja.

Seega: enne esitlemist ja turundustegevusele mõtlemist pühendu töö tegemisele. Leia viise, kuidas oma oskusi, kirge ja potentsiaali rakendada. Isegi kui parasjagu oled kahe töö vahel, sul ei ole piisavalt kliente või kui veel ei oma piisavalt kogemust, et teha suurem karjäärikannapööre. Tegutse! Uuri, uudishimutse ja avasta uusi võimalusi oma unikaalseid oskusi rakendada. Sa oled ju ekspert iseenda oskuste alal – kasuta seda teadmist! Kuidas end turundada, selles saan juba mina sind aidata. Aga mul on vaja algmaterjali ;).

Mis on sinu selle aasta unistus ja soov? Elamise juhtnöörid ja prioriteedid?

Jaga ka minuga oma mõtteid – siin all kommentaariumis või saada kiri liisi@persoonibrand.ee. Kuulan hea meelega sinu aasta 2017 lugu.

Jäta oma kommentaar