Persoonibrändi Agentuur aitab luua seost valdkonna ja inimese vahel

Persoonibrändi Agentuur aitab inimesi, kes soovivad ühendada oma soove ja oskusi. – Liisi Toom

“Kui tal on soov olla nähtavam, leida konkreetne eristumispunkt enda valdkonnas või ta läheb ettevõtjaks ja tahab saada kliente. Et mis on siis see, mis neid teistest eristab. Ma aitan neil olla selgema sõnumiga, et see seos valdkonna ja inimese vahel oleks kergem,” rääkis OÜ Persoonibrändi Agentuuri konsultant Liisi Toom “Terevisioonis”.

Persoonibrändi Agentuuri sünnipäeval, nagu juhuse tahtel, olin kutsutud persoonibrändi olulisust tutvustama Terevisioonis.

Jagan lisaks klipile, mille leiad siit, ka mõtteid, millest see esinemine alguse sai.

Inimesed peaksid rohkem mainekujundusele mõtlema

Kõik sai alguse Terevisiooni saatest, kus Töötukassa karjäärinõustaja Ele Linder märkis ära, et inimesed peaksid rohkem oma mainekujundusele mõtlema. Olen sellega täitsa nõus, samas, soovin omalt poolt tähelepanu pöörata, et mainekujundus tuleb eelkõige inimese enda valikutest, väärtustest ja sellest, kuidas ta oma tööd teeb (rääkides professionaalsest mainekuvandist).

Töötades ise persoonibrändi, ehk professionaalse mainekuvandi kujundamisega, näen, et on inimesi, kes väga teadlikult ja oskuslikult oma mainet kujundavad (sealhulgas neid, kes loovad ka ebaadekvaatset kuvandit). On neid, kes tahavad hakata kujundama oma mainet teadlikult, aga ei oska. Samuti on neid, kes ütlevad, et maine kujundamine on müük ja nemad seda ei tee. Paradoksaalselt, need inimesed võivad olla suurepärased mainekujundajad – nad teevad suurepäraselt tööd, mida nad oskavad ja armastavad – see ongi hea maine aluseks.

Millega sa soovid, et sinu poole pöördutakse?

Küsimus ei ole aga selles, et peaks mõtlema oma mainele ja oskama „mainet kujundada“, vaid tuleb mõelda sellele, et kas tehakse õiget tööd ja õigele sihtgrupile (kas valitakse õige tööandja ja pakutakse teenust neile, kes seda vajavad). Kas rakendatakse oma potentsiaali. Siis kujuneb maine, õige, sobiv, mõjuv maine – ise.

Inimese maine kujuneb tema tegudest.

Kui sa oled laisk, armastad pidutseda ja ei austa kedagi, siis see paistab sinu käitumisest välja ja isegi kui sa „kujundad maine“, et sa seda ei ole, see tuleb välja. Minu kogemus näitab, et inimesed erinevatelt elualadelt, eriti kui nad on selles valdkonnas väga head, lihtsalt ei oska näha, milles nad head on, mis on nendes unikaalset ja huvitavat ja kuidas nad asju teisiti teevad (ja kõik inimesed teevad asju teisiti kõrvalolijast). Persoonibrändi mõte ongi aidata inimesel leida ja ühendada tema unikaalsed oskused, huvid ja stiil tervikuks, tegevustes väljenduvaks professionaalseks autentseks kuvandiks. Ja seda on inimestel vaja – et nad:

  • teaksid, mida nad oskavad,
  • leiaksid õige väljundi ja
  • teeksid oma tööd hästi.

Siis tuleb ka hea maine, õigemini, annad aluse ausa ja tõepärase kuvandi tekkeks.

Mida teeb persoonibrändi nõustaja?

Laias laastus tegutsen kahes suunas:
a) Olen peegliks ja juhendan inimest nii, et ta näeks endas seda X-faktorit, oma stiili. Vestlen ja uurin välja, mida ja kuidas ta räägib oma tööst, huvidest ja eesmärkidest, vaatan läbi kliendi detailse CV, kui on, siis tutvun portfoolioga. Ükskõik, kas ta on eraisik, kes soovib uut väljakutset, tööd või ettevõtja, kes soovib eristuda, igaühel on oma unikaalsus olemas. Mõnikord piisab ühest konsultatsioonist, et anda tõuge edasiliikumiseks, mõnikord on oluline võtta 4-6 kuuline nõustamisperiood, et nii avastada, ühendada ja selgelt oma brändi esitleda.

b) Teine osa tööst on (visuaalse) esitluse loomine. Ehk siis nõustamine, konsultatsioon kommunikatsioonistrateegia loomisel ning turundustegevuste elluviimisel, inimese eneseesitluse (nt liftikõne, veebilehe “Minust” tekstid), profiilipiltide, CV koostamine, LinkedIni profiili loomine või oma logo ja visuaalse identiteedi kujundamine. Ehk kõik see, mis on vajalik, et inimese oskused ja pakkumine nähtavaks teha.

Loomulikult on persoonibrändi kujundamisel oluliselt rohkem tahke ja tegemisi, iga inimene ja tema soovid on erinevad. Kõige lihtsam on öelda, et persoonibrändi kujundamisega tekib seos inimese ja tema valdkonna vahel, veel parem kui kujuneb temale omane nišš.