• et

Millega sa soovid, et sind mäletataks (sinu pärand)?

Elu saladuseks on omada ülesannet … midagi, millele annad oma kõik… Ja kõige olulisem on – see peab olema midagi, mida sa ei saa mitte kuidagi ära teha. – Henry Moore, skulptor

Mis on pärand ehk legacy?

Kujuta ette, ette, et oled jõudnud oma elus üsna kõrge eani ja vaatad tagasi oma elule. Mis on see, mille üle tunned heameelt ja mis paneb kahetsust tundma? Mis on see, mida oled loonud? Kas ja kuidas ja kes sind mäletavad? Kas hea sõnaga, õpitud oskustega, soojusega?

Persoonibrändi kujundamisel on minu jaoks alati olnud kõige olulsiemaks ja esmaseks küsimuseks: Kes inimene ise on? Mis on tema sisemine kutse, miks ta teeb, mida ta teeb. Kui oled mõelnud ja enda jaoks selgeks saanud, mida soovid oma pärandina jätta, siis on palju kergem seada fookust oma igapäevastele tegevustele, hinnata oma persoonibrändi adekvaatsust ja teha strateegilisi otsuseid oma elustiili kujundamiseks. Sellest ja nö pärandi jätmisest käisin just workshoppi tegemas minu arust õige rohkem jälge jätvale ameti esindajatele – õpetajatele. Inspireerituna soovin oma mõtteid koolitusest ja oma tööst persoonibrändi kujundamise toetamisel jagada.

Workshopil osalejad said küsida rakseid küsimusi nagu “Kes ma olen?” ja “Mis on minu pärand?”

Millest räägib sinu insta-feed?

Võibolla lihtsam on tänapäeval vaadata, mis jälje oled Google-isse jätnud või vaadata, mis on sinu viimase 3 kuu sotsiaalmeedia voos olnud – mida see ütleb sinu kohta ja kuidas võib see mõjutada sinu jälgijaid? Ajastul, kus sotsiaalmeedias populaarsed isikud kutsutakse mõjuisikuteks (digital influencers), muutub iga “digitaalse influenceri” voog vahendiks teiste mõjutamisel. Sellise võimuga kaasneb minu arust ka vastutus: Kas jätad oma tegevusest mulje ja soovituse elada kiiret elu, kiire raha ja kergete mõnudega või propageerid sisukat, täisväärtuslikku, tervislikku ja enese oskuste rakendamist ja pingutusele, enesearengule suunatud elustiili? Valik on sinu. Minu jaoks on oluline, et sa teed seda vähemalt teadlikult ja mõistad, mis on iga valikuga kaasnevad võimalused ja riskid.

Et olla asendamatu, peab olema teistsugune. – Coco Chanel

Mis võib olla sinu panus maailmale, sinu pärand?

Millised võimalused on meil endast jälge jätta? Igapäevaselt tunnetad seda ehk sellega, kui keegi ütleb, et tänan, sa aitasid mul avastada/teha/otsustada/saada … midagi. Palju meie tegevusest ja selle mõjust aga ei ole meile isegi nähtav. Kindlasti oleme tähele pannud ikoonide nagu Coco Chanel, Tesla, Hawking, Ema Teresa või teiste globaalsete persoonibrändide tegevust. Selleks võib olla ka Kim Kardashian,  Doris Kareva, Michael Jordan või Aristoteles või Winston Churchill. Igalühel on olnud mõju suurele publikule. Enamus inimeste pärand ei ole nii nähtav, kuid võib olla oluliselt tugevam (ja ma ei räägi siin positiivsest ega negatiivsest, õigest ega valest, sest see on suhteline). Kui mõtled inimestele, kes sulle mõju on avaldanud, siis suur tõenäosus on, et nende seas on su vanemad, mõni õpetaja, mõni oma valdkonna tegija. Tihti satub eluteele ka keegi, kes oma isiksuse, valikute ja väärtustega inspireerib sind millegi uuega alustama, julgustab meil olema me ise või lihtsalt näitab, et teisiti tegutsemine on võimalik ja paneb nii idanema idee sinus endas.

Kuidas jätta jälg ja panustada iseendaga?

See, mis valdkonnas oma jälg jätta ja mis on sinu missioon, sõnum maailmale, sellest peaksime koos arutama või on sul juba endal see välja kujunenud. Millisel viisil, ehk KUIDAS, sellest mõned ideed. Kindlasti pole see kõikehõlmav ja kutsun sind üles diskussioonile läbi persoonibrändi Facebooki, Instagrami/Twitteri (@ persoonibrand)  või mulle otse kirjutades liisi@persoonibrand.ee.

  1. Olla iga päev veidi parem eilsest iseendast. Rahuldust pakub elu, kus oled suutnud end arendada ja keskenduda enesearengule.
  2. Julge edasiliikumine, teisiti tegemine. Vaadates kastist välja ja nähes suuremat visiooni ning selle suunas liikumine võimaldab panna aluse innovatiivsetele lahendustele.
  3. Eeskujuks olemine, käitumise, iseendaks olemisekga. Parim juhtimine on eeskujuga juhtimine. Selleks ei olegi vaja teha muud, kui käituda enda väärtuste järgi, mitte rääkida, vaid tegutseda, mitte noomida ja kurta, vaid olla ise eesrinnas lahenduste leidmisel ja elluviimisel
  4. Heategevus. On see 5 euro andmine telefonikõnega loomade varjupaigale, Toidupanka toidu jätmine või osalemine Maailmakoristuspäeval Teeme ära. See võib olla oma kodupiirkonna kogukonna arengus osalemine, sõnavõtmine abivajajate kasuks. Võimalusi heategevuseks on palju ja iga tegevus on vajalik ja hea võimalus oma panuse andmiseks.
  5. Elus aktiivselt osalemisene. Ennekõike on sinu võimalus panustada lihtsalt elus aktiivselt tegutsemisega – sinu oskused, teadmised on maailmas kindlasti vajalikud, kui seda kasutad, siis on sul alati mõju. Kui on valida, kas jagada oma mõtteid ja oma oskusi, kas astuda oma mugavustsoonist välja ja olla päriselt elus, nautida saadud võimalusi või eelistada passiivsust, siis vali elu. (Ja ma ei mõtle siin ületöötamist ja läbipõlemist, puhkus on ka oluline ;)).
  6. Oma aja jagamine. Tähtsam kui raha on tihtipeale sinu aeg ja selle jagamine oma lähedastele, armastatule, oma õpilastele või kolleegidele ja klientidele. Alusta sellest ja sinu jälg saab kindlasti jäetud.

Millega sa soovid, et sind mäletataks?

Kui soovid oma väärtused ja enda kui mõjuisiku pärandi kohta tagasisidet ja selgust saada, siis tule, räägime. Kui soovid, et sinu meeskond oleks vastutustundlikum ja hea oma valdkonna esindaja ja ekspert, siis teeme meeskonnakoolituse ja anname võimaluse kõigil mõtiskleda ja avastada oma isiklik vägi!