Mis on ja kuidas kasutada sisuturundust?

Ühel päeval lõunatasin sõbrannaga, kes omab väikest ettevõtet, omamoodi start-up-i. Tema olulisim ülesanne oli saada blogi ja sotsiaalmeedia järgijaid, kellele edastada infot erinevate brändide toodete kohta. Et saada neid brände enda tooteid arvustamiseks andma, oli vaja tõestada, et järgijaskond on piisavalt suur ja relevantne. Alles turule tulijale, kellel puudub igasugune kontaktibaas, on sellise jälgijaskonna tekitamine keerukas ja pikk protsess -kui sa just ei kasuta ebaeetilisi võtteid ja kui sinu kasutada pole väga-väga suurt eelarvet. Sama kehtib ka keeruliste toodete ja teenuste, ideede turundamisel. Näiteks ka persoonibrändi mõiste juurutamine on võtnud 6 aastat pidevat sisu loomist ja teavitustegevust. Ja see toimib!

Kõik algab sisust.

Kõik algab sisust.

Seega kui sa oled ekspert, sul on keerukas toode või teenus, on sisuturundus üks esimesi ja olulisemaid võtteid, mida kasutada. Kasuks tuleb ja vajalik on ta muidugi ka suurtele brändidele, et aidata inimestel jätkuvalt tunda seotust brändiga, aidata teha teadlikku otsust, informeerida ja olla nähtaval.

Mida teha, et saada oma brändile järgijaid?

Vastus on lihtne: LOO SISU, midagi, mis on kliendile (võimalikule tööandjale):

  • väärtuslik,
  • huvitav,
  • meelelahutuslik,
  • uus,
  • hariv,
  • praktiline/kasulik,
  • üllatav.

Midagi, mis paneb kliendi ikka ja jälle sinu blogi/veebilehte/Facebooki lehte lugema ja jagama sinu loodud sisu. Mis täpsemalt võiks sinu ettevõtte või toote puhul olla oluline? Kas klienti harida? Anda talle põnevat ja humoorikat lugemist? Või hoopis pidevalt üllatada millegi uuega?

Väärtus ja järjepidevus sisu loomises

Ükskõik, kas räägime 9gagist, Mashable-ist või Wine Library TV-st, nad kõik on kindlale järgijaskonnale loodud kanalid, pakuvad suurt väärtust ja teevad seda ikka ja jälle. Ja jälle. Usun, et 1000 youtube-i videot veinidest ühelt inimeselt, läbi aastate on piisavalt kinnitus, et ma võin seda kutti, veinikutti usaldada. Ta teab, millest ta räägib. See veinikutt on Gary Vaynerchuk, võid selle kohta, kuidas oma brändi luua ja võimendada läbi sotsiaalmeedia. Vaynerchuck on kindlasti üks huvitavamaid juhtumeid, kuidas sisuturndusega luua suurt fännibaasi, mis aitaks sul tegeleda sellega, mida sa soovid, luua oma persoonibränd.

Kuidas alustada sisuturundusega?

Eeldades, et sa tunned oma sihtgruppi ja oled pannud paika selle, millest sa rääkida soovid, järgmiseks sammuks on valida õige kanal. Olgu see blogi, veebileht, Youtube kanal, LinkedIn, Pinterest, pressiteated, artiklid. Seejärel määra endale kindlaks olulised märksõnad ja teemad ning kirjutamissagedus. Ja siis kirjuta nii, et see oleks sisukas ja ka lihtne lugeda. Seejärel kasuta sotsiaalmeediat oma sisu levitamiseks ja nii oma brändi nähtavamaks tegemiseks.

Põhiline kulu on sisuturunduses aeg. Kui sa oled oma valdkonna ekspert, siis pole kedagi paremat kui sina ise vajaliku sisu loomiseks. Mina persoonibrändi nõustajana saan sind aidata selle maksimeerimises, kuid sisu tuleb ikka sinult. Sel viisil on see ka autentne, mis on minu arvates olulisemaid aspekte sisuturunduses.

Sisuturundaja Bethany Mora

Sisuturundaja Bethany Mora

16-aastane tüdruk Bethany Mota alustas oma sisu loomisega oma magabmistoast (paljud startupid alustavad oma magamistoast või garaažist …), tal oli vaid arvuti ja arvutikaamera ning ta tegi klippe sellest, mida ta oli shopanud (riided, meik).
Eelarve? Ainuke kulu olid asjad, mida ta oli ostnud (ja täna saab ta need asjad tasuta)
Aeg? Shoppamisele kuluv aeg ja videosse rääkimisele, selle kerge toimetamine ning üleslaadimine Youtube-i. Täna muidugi kulub viimastele asjadele veidi rohkem aega, sest aastatega on kvaliteet tõusnud.
Tulemus? Massiivne järgijaskond, tema enda isiklik moebränd ja hea sissetulek Youtube-reklaamide kaudu.

Põrmusta oma vabandused

“Aga mul ei ole aega …” “Ma ei tea, millest kirjutada … ” “Kes see ikka loeb?” Iga kord, kui kasutad mõnda neist vabandustest, et sul puudub, aeg, raha, oskusi, sisu, mõtle neile eelnevatele inimestele.Kui sa arvad, et sul puudub sisu, mida üles panna, siis sa oled jamas, sest see tähendab, et sa tegelikult ei ole tea, mis sinu valdkonnas toimub või sa pole võtnud aega, et uurida, mida sinu kliendid vajavad.

“Millestki pole ju kirjutada” ei ole argument, sest välja arvatud juhul, kui tegeled teemaga, mis mitte kedagi ei huvita (siis miks sa sellega tegeled?), siis alati on midagi põnevat kirjutada. Kasuta oma loovust, küsi sõpradelt ja valdkonnakaaslastelt. Ja eelkõige – kasuta enda kui eksperdi teadmisi!

“Mul puuduvad oskused” – see vabandus võib tähendada, et sa pole lihtsalt leidnud enda DNA-ga sobivat kanalit või et pead kaasama eksperdi, kes aitab sul vajaliku kanali üles seada ja seda hallata (seda teemegi meie Persoonibrändi Agentuuris). Kõik ei pea tegema videosid või kirjutama pikki esseesid. Mulle meeldib, kuidas Vaynerchuck tõstatab üles OMA kanali leidmise vajaduse, mis võibaldab sul kõige paremini näidata oma stiili ja valdkonda. Kas sulle sobib kirjutamine, fotod, videoklipid, …. blogi, Facebook, LinkedIn, kohaliku ajalehe kolumn? Leia oma kanal ja sära.

Millest sa soovid oma klientele rääkida? Kes võiks saada sinu sisust kasu?