Millest blogida? 7 ideed blogipostituste kirjutamiseks

Blogipostitustega näitad oma valdkonna tundmist

Blogimine on suurepärane, lihtne ja kiire vahend tutvustamaks oma klientidele ja koostööpartneritele, mis see on, millega sinu poole pöörduda. Blogimine võimaldab sul ise kujundada arusaama sellest, mis valdkonna ekspert sa oled. Hea blogi on isikupärane, huvitav ja informatiivne. See on midagi, mille juurde sinu fännid tagasi tahavad tulla, et sinu lugu kuulda (elustiiliblogid) või uut teavet saada, mis aitab lugejal midagi paremaks teha. Selleks aga, et oleks midagi uut lugeda, pead sa leidma viise info edastamiseks, mis oleks atraktiivne, erinev ja eelkõige: kasulik ning kasutaks ära sinu potentsiaali. Kirjutajatena (mida blogijad suuremas osas on) tuleb meil ikka vahel ette, et kõik ideed on otsas – millest siis nüüd kirjutada? Nii võib muutuda blogi juhuslikuks tegevuseks, mis tähendab, et ka saadav kasu on juhuslik. Seetõttu keskendungi oma kliente nõustades blogimise strateegiale ja teadlikule teemadevalikule. See kehtib nii blogijatele, kes alles alustavad, kes on uuendamas oma blogi või soovivad muuta blogi efektiivseks eneseesitlusvahendiks ning kliendimagnetiks.

Blogimine võib olla elustiil. Või üheks blogi teemaks võib olla ka elustiili näitamine. Pildil viinamarjaistandus Lõuna-Prantsusmaal, kus käisin puhkamas ja ideid kogumas.


Selleks, et saaksid oma blogi pidevalt värskena hoida ja uusi ideid, kuidas oma valdkonnast kirjutada ja läbi selle tõsta nii enda nähtavust ning oma persoonibrändi tugevust, pakun sulle välja seitse strateegiat erinevateks blogipostituste teemadeks. Need on üldised ideed ning vormid, mida saad kasutada ükskõik, millest sa oma blogis räägid. On see kokkamine, fotograafia, pere-elu või sport, juhtimisteemad või finantsteemad, arengublogi või moeblogi. Vürtsita oma igapäevapostitusi nende teemadega.

7 ideed, millest oma blogis kirjutada

  1. Vasta kliendi küsimustele! Milliseid küsimusi sinu kliendid sinu valdkonna kohta küsivad? Mis teemad täpsemalt olulised on? Kui oled moeblogija, siis küsitakse ilmselt selle kohta, mis värvid kokku käivad, mis on see hooaeg moes või kust saada teatud stiili rõivaid ja aksessuaare. Kui oled juhtimisblogija, siis võib teemaks olla enesejuhtimine, juhtimise takistused, kuidas juhtimisstiili valida. Kuula oma kliente ja neid, kellega suhtled ja pane tähele, milliseid spetsiifilisi ja õldisemaid küsimusi nad esitavad, mis neid huvitab. Loomulikult, olles ise valdkonna ekspert, peaksid teadma, mis on see, mis inimestel selles valdkonnas küsimusi tekitavad. Sellest vajadusest olen mina kirjutanud nii blogimisega alustamise nõuanded, persoonibrändi kujundamise soovitused, coachingu küsimused.
  2. Avalda arvamust aktuaalsetel teemadel. Kui sa oled aktiivne oma valdkonna arendaja, sind tõesti huvitab see, mida teed, siis kindlasti jälgid ja näed ka parasjagu maailmas olevaid trende, Mis on täna aktuaalne? Kas sina kui ekspert ja kõneisik saad kuskil kaasa rääkida? On avaldatud mõni uudis, mida sa soovid kommenteerida? Alati ei pea (aga võib) saata oma arvamust ajakirjanikule, hea võimalus on kasutada oma mõtete ja seisukohtade väljendamiseks just oma blogi. Meedia pakub alati huvitavaid teemasid, millele reageerida ja kust ideid saada. Kui leiad artikli, mis on sinuga seotud, siis saad sellest inspireerituna teha arvamusartikli või ka „kuidas teha“ „miks on oluline“ vmt pealkirjadega postituse, mis tõstab sinu leitavust veebis ning aitab teha lugejal seost sinu ja selle vahel, mida sa pakud. Seega mõtle, mis oli viimane uudis, mille kohta sul tekkisid oma mõtted ja mis on ka sinu jälgijatele oluline?
  3. Jaga oma suurimaid ja huvitavamaid saavutusi. Blogi võib kasutada edukalt portfooliona. Ühelt poolt juba sinu blogimine ise näitab sinu väärtusi, teemasid, mida tunned ning milline on sinu stiil. Jagades oma tööalaseid saavutusi, kliendilugusid, kus sul oli oma panus, näitad, mida sa oma oskustega teha võid, mil viisil sa oma teenust pakud ja mis tulemustega. Lugeja võib selles loos end ära tunda – eriti kui tegu on juhtimisalaste ja erinevate nõustamisega seotud teenusepakkujaga – saad selgelt näidata, mida lugeja võib sinult oodata ja mis tulemusi ta oma raha eest saab, kui ta sind palkab. Minu huvitavaid kliendilugusid saad lugeda kategooria “Kliendi lugu” all.
  4. Pühadesoovid. Aastas on palju erinevaid pühi. Jõuludest jaanipäevani, autovabadest päevadest pontšikusöömise päevadeni. Sinna vahele sünnipäevad, ajaloolised tähtpäevad ja palju muud. Need tähtpäevad – nii üldised ja kõiki puudutavad, kui ka sinu valdkonnaga seotud kodumaised ja rahvusvahelised päevad annavad võimaluse leida teemasid, mis pakub huvi suuremale hulgale lugejatele. Mina olen näiteks leidnud seose lihavõtete ja eduga ja valentinipäeva ning brändiga ning iga aasta jõulude ja aastavahetusega seoses teen erilisi töölehti, mis arvestavad selle hooaja tava analüüsida ja teha plaane. Mis on sinu valdkonna erilised tähtpäevad? Kui sinu sihtgrupiks on sekretärid, juhiabid ja assistendid, siis kindlasti tead sekretäride päeva kohta, märts on Eestis teeninduse kuuks tituleeritud, kui oled kokandusmaailmas, siis tead Paul Bocuse-i auks ja nime järgi korraldatavat võistlust Bocus d’Or.
  5. Uuringud. Numbrid meeldivad inimestele. Mõtle kasvõi reklaamidele, kus kasutatakse protsente, mahte, sõnu “kõigile”, “paljudele” jne. Uuringud annavad (vahepeal küll näiliselt) justkui legitiimsuse, mõõdetavuse, võimaluse lugejal samastuda, et kui tõesti, 90% tippjuhtidest kasutavad coachingu teenust, siis ilmselt see on kasulik. Kasutada saad nii juba tehtud uuringuid (statistikaamet pakub neid palju, vaata valdkonna organisatsioone, kes teevad regulaarselt sihtgruppide sees uuringuid), aga ka teadustöid. Näiteks kasutasin mina ära oma psühholoogiaõpingute käigus tehtud uuringut advokaatide eneseesitluse kohta ja olen ka teinud Maris Lauri kohta meediauuringu. Uuringuid võid teha ka oma jälgijate / klientide / lugejate tundmaõppimiseks, nende elavdamiseks ja uute ideede saamiseks oma blogi kohta.
  6. Raamatuarvustused. Olen suur raamatute fänn. Maailmas on palju asju, mis on juba lahenduse leidnud, palju autoreid, kes on juba loonud häid mudeleid ning oskavad oma sõnadega nõu anda, juhendada ja meid targemaks teha. Kõike ei pea ise leiutama. Nii ei pea ka kõik sinu blogis olema ainult sinu töö (kuigi suurem osa peaks olema unikaalne sinu loodud sisu), vaid võid jagada ka häid raamatuid, mida oled lugenud. Kuidas sa raamatuarvustust teed, on sinu valik: see võib olla tõesti arvutus – kas sulle meeldis ja miks ning kellele see sobib või läheneda praktilisemast küljest, andes juba blogipostituses infot, mis oli näiteks 5 olulisemat infokildu, mõtet, mida sina raamatust said. Minu stiil on pigem viimane, sest soovin, et iga minu persoonibrändi ja juhtimise blogi postitus sisaldaks midagi praktilist ja midagi inspireerivat. Nii võid lugeda Lean startupi ja lean juhtimise kohta, selle kohta, kuidas naised saaksid end jõustada ja nii äris edukamad olla või sotsiaalmeedia turundusest Gary Vaynerchucki näitel. Millised raamatud on sind mõjutanud? Mis võiks olla huvitavas sinu sihtgrupile?
  7. Kus sa käid? Teine viis saada oma blogisse sisu, mis on loodud teiste poolt, kuid läbi sinu filtri muudetud kasuliks sinu lugejatele, on erinevatel seminaridel, sündmustel (muusikasündmus, moeshow, galerii avamine, auhindamine), koolitustel osalemine ja nende kokkuvõtte tegemine. Aga miks mitte ka nt intervjuu andmise, oma puhkuse või muu elulise sündmuse jagamine lugejatega. Mida intiimsem, seda rohkem näitad iseennast ja oma isikupära, väärtusi ja pehmemat poolt, mida kaugem, tööga seotum ja praktilisem, seda informatiivsem ning näitad oma kompetentsi, usaldusväärsust eksperdina ning kõneisikuna. Kindlasti balanseeri neid pooli. Läbi selliste blogipostituste saad tuua laiema maailmavaate oma klientideni, tuua nendeni sündmused, millele nad ei ole saanud ise minna ning samas annad aimu ka sinu elustiilist. Minul on enda elustiili jagamiseks eraldi isikublogi, koolitustest ja valdkonnasündmustest annan siin juhtimisblogis märku, vaata näiteks Carl Störmeri “Kontroll on nõrkadele” koolituse postitust.

 

Blogimine on muutunud tänapäeval uueks ametiks, elustiiliks, võimaluseks ennast väljendada ning teenida selle läbi. – Liisi Toom

 

Blogimine tõstab isiku mõjuvõimu

Blogimine annab sulle juurdepääsu uuele infole ning nähtavuse sulle olulistele inimeste seas.

Blogimine on muutunud tänapäeval uueks ametiks, elustiiliks, võimaluseks ennast väljendada ning teenida sellega tulu. Teemasid, millest rääkida on lõpmatu arv ja viise, kuidas seda teha on ka rohkem, kui ülalmainitud 7 (mina sain esmase ajurünnakuga 50 erinevat viisi). Blogimine ja sisuturundus laiemalt on unikaalne võimalus igalühel saavutada oma nišis mõjuvõimu. Mina olen seda ise ja läbi oma klientide aidanud teistel saavutada oma unistuste elustiil või autoriteet vägagi erinevates valdkondades. Blogimine nõuab vaid sinu enda unikaalset väärtuspakkumist, järjepidevust ja tarka blogimise strateegiat. Katseta seda, sest kaotada pole sul midagi, võita aga väga palju.

Ülevalolevad ideed aitavad sul blogimiseks uusi ideid saada ja tuua oma lugejatele uut ja asjalikku sisu. Anna teada, millised on sinu lemmikud sisu teemad ning mis on sinu kõige populaarsemad postitused? Seda võid teha siinsamas all kommentaariumis või Facebookis. Kui soovid minuga oma põnevat blogi jagada, küsida nõuandeid ja tagasisidet, siis kirjuta läbi kontaktivormi.

Jäta oma kommentaar