Miks ja kuidas kasutada digitaalajastul visiitkaarti?

[Ülal pildil: Persoonibrändi Agentuuri klientidele tehtud visiitkaardid koos visuaalse identiteediga. Kujundaja Liisi Reitalu]

Tõsiseltvõetavalt ettevõtjalt eeldatakse visiitkaarti

Kogemus Norra ettevõtluskonverentsil kinnitas minu usku visiitkaartide vajadusse. Konverentsil oli iseenesest mõistetav luua silmsidet, kätt suruda ja küsida: Kes sa oled ja millega tegeled. Peale lühemat või pikemat vestlust, kui nähti, et on meeldiv inimene või leiab tööalased kokkupuutepuktid, jagati visiitkaarte. Mõned andsid kohe vestluse alguses, mõned lõpus. Igal juhul on visiitkaart jätkuvalt traditsioonilise ärikultuuri osa, annab sulle tõsiseltvõetavust ja on üks esmaseid – ja vahel ka ainukesi – turundusmaterjale (peale oma töö), mida vajad. Seal, Norras ettevõtluskonverentsil olles oli mul hea meel, et olin lõpuks saanud endale visiitkaardi, mis oli kvaliteetne, ilus ja mida mul oli hea meel jagada. See visiitkaart on nii mõnedki inimesed pannud küsima: kes tegi kujunduse? Agentuuri kujundaja on õige vastus. Seega on visiitkaart ise juba hea müügikanal, kui see on hästi tehtud.

Ettevõtlusnädal on alanud, konverentside ja seminaride aeg käes, sellega kaasneb võimalus leida uusi kontakte ja laiendada koostöövõrgustikku. Oluline abivahend selleks on visiitkaart. Loodan, et see postitus julgustab sind mõtlema nii oma visuaalse identiteedi loomisele, korraliku visiitkaardi tegemisele ja selle efektiivsele kasutamisele!

Visiitkaart aitab luua võrgustikku

Olen kohanud kahte tüüpi visiitkaardiandjaid. Ühed, kes annavad koos tervitussõnadega “Tervist, mina olen Mari Lepp, siin on minu visiitkaart”. Nii on väga hea kohe nimi ja nägu kokku panna, olla kindel, et kuulsid nime õigesti ja saad nime ka kogu aeg silme ees hoida (ikka juhtub, et unustad ära värske tuttava nime) ning saad visiitkaardil olevast lisainfost leida järgmisi küsimusi, millega vestlust edasi viia.

Ja siis on neid, kes annavad visiitkaardi vestluse käigus või lõppedes. Kui üldse annavad. Nemad tavaliselt keskenduvad sinu tundmaõppimisele, püüavad aru saada, kas sa oled huvitav, oluline ja vajalik kontakt. Kui ühisosa leitakse või suhtlus jätab hea mulje, siis antakse ka visiitkaart.

Milline visiitkaardi andja sina oled?

Eesti konverentsidel ollakse pigem omaette, juuakse pausidel kohvi ära ja siis minnakse veebi, et kontakte leida. Norras ettevõtjate konverentsil käies algas võrgustiku loomine kohe, kui lifti astusin (tõeline liftikõne hetk!). Visiitkaart tuli tihtipeale välja kolmanda lause juures. Oli ka neid, kellega sai enne pikad jutud läbi räägitud ja kindel ettepanek konkreetse teemaga hiljem veel suhelda.

Neli olulist aspekti visiitkaardi juures

1. Visiitkaardi kujundus

Kui sinu ainuke turundusmaterjal on visiitkaart, siis olgu see vähemalt korralik. Pikemalt tegutsenutele või suuremate ettevõtete omanikele pole vaja öelda, et ettevõtte visuaalne identiteet peab kajastuma ka visiitkaardil. Väiksematel ja alustavatel ettevõtetel soovitan alustada juba kohe, kui ettevõtte idee olemas, visuaalse identiteedi loomisest – hoiad kokku aega, raha ja närve ja lood koheselt parema kuvandi, meeldejääva pildi ja usaldusväärsuse.

Seega, sinu visiitkaart:

  • peab olema sinu ettevõtte visuaalsest identiteedist lähtuv.
  • peab olema loetav – olulisem osa on siiski info, kes sa oled ja kuidas sinuga ühendust võtta. Hoia need kujunduses kesksel kohal.
  • võib kasutada oma pilti. Oma portreefoto kasutamine visiitkaardil sõltub sinust. Kui oled koolitaja, müügimees, juht, kelle nägu on oluline, siis kasuta, kui aga olulisem on sinu toode, ei pruugi nägu vajalik olla.
  • peab peegeldama sinu sõnumit. kui puudub visuaalne identiteet, võid kasutada nt oma tootepilti, erilist paberit või muud, mis sinu teenuse või toote kaudselt esile toob.
  • peab olema kvaliteetse paberiga, see tähendab paksemat materjali, mis nii lihtsalt ei rebeneks ja muljudes viga ei saaks.

Kui veel kahtled, kas luua endale visuaalne identiteet või ei ole päris kindel, mis see on, siis loe Agentuuri kujundaja postitust visuaalsest identiteedist ja miks igal tegutseval ettevõtjal ja vabakutselisel see olema peaks.

2. Visiitkaardil olev info

Visiitkaardi eesmärk on jätta saajale meelde sinu nimi, kes sa oled ja mida teed ning kuidas sinuga ühendust võtta. Seega kui sul nendele küsimustele on vastus visiitkaardil olemas, on käes juba pool võitu. Pea meeles ainult, … :

… et kontaktandmed oleksid toimivad ja uuendatud.

Visiitkaardi üleandmine ütleb mõndagi ka sinu kohta

Visiitkaardi üleandmine ütleb mõndagi ka sinu kohta

3. Visiitkaardi üleandmine

Nagu ülal juba mainisin, on visiitkaardi üleandmiseks 2-3 hetke.

  1. Ühelt poolt võib visiitkaarti anda üle kohe, peale tervitussõnade ütlemist – nii on teisel kergem su nime ja nägi kokku panna ja olla kindel, et ei aja nime sassi.
  2. Teine õimalus on anda visiitkaart ainult neile, kes tõepoolest on potentsiaalsed koostööpartnerid, sel juhul saab üleandmist anna hetkel kui on selgeks saanud, et teil on ühised huvid või hakates vestlusest eemalduma. Tavaliselt kaasneb sellega kokkulepe, et võtame ühendust/saame kokku selles ja tolles küsimuses.
  3. Kolmas võimalus on lahkudes. Kui aeg on vestlus lõpetada, olgu see siis konverentsi alguse tõttu või ka sooviga minna järgmist kontakti looma, siis sobib ka kenasti visiitkaart kätte anda ja öelda, et teine kord jätkame vestlust.

4. Saadud visiitkaardi kasutamine

Kas paned saadud visiitkaardi kuskile sahtlisse ja jätad sinna, et koristamistuhinas hiljem ära visata? Selleks polnud küll vaja visiitkaarte koguda ja sa ju ka ei andnud visiitkaarti lihtsalt selleks, et see ära visataks.

Minu soovitus on sinu jaoks olulistele kontaktidele või meeldivatele suhtluspartneritele kolme päeva jooksul kirjutada. Kui rääkisite LinkedInis ühendust võtmisest või helistamisest, siis loomulikult kasuta neid kanaleid.
Peale esmast kohtumist taas-kontakteerudes kindlasti tutvusta end uuesti, märgi ära, kus te kohtusite ja kinnita ma huvi räägitud teemal edasi liikuda. Või kui teil oli lihtsalt meeldiv suhtlus, siis täna meeldiva suhtluse eest. Muud midagi. See on viisakas ning nii jääb nii sinule kui partnerile meelde, milles teil ühishuvi oli ja vajadusel saate hakata tasapisi koostöö poole sammuma või vähemalt jätta nö uksed avatuks.

See, kas sobib kohe ärilõunale kutsuda sõltub juba teie vestluse ja kokkuleppe sisust.

Ku mõni visiitkaart on seisma jäänud ja pole kasutamist lähiaastatel leidnud, võid siiski helistada ja uurida, millega kontakt tegeleb. Võrgustiku loomisel ei pea olema omakasu eesmärk vaid vastastiku kasu loomise eesmärk ja seda kasvõi meeldiva suhtluse läbi.

Visiitkaart ja sinu online-esindatus

Nii, visiitkaardi koos kontaktiga andsid edasi. Inimene läheb veebi, sisestab su nime ja vaatab, mis on tulemuseks. Mis siis on tulemuseks? Mine pane oma nimi Googlisse. Kas LinkedIn on korras? Milline on sinu viimane avalik Facebooki postitus? Viimane arvamuslugu? On üldse midagi sinu nimega leida? Kui sa ei ole veebis aktiivne (ja ei peagi olema!), siis vähemalt tea, mis on sinna sinust sattunud. Minimaalselt soovitan sul luua LinkedIni profiil, mis võimaldaks võimalikult soodsalt, efektiivselt jätta veebi märk endast, kust kontaktid saaksid sinu professionaalse tegevuse kohta veidi rohkem teavet.
Muide, vaata ka millised pildid sinust Googlis leida on!

Kui nüüd on aeg konverentsile minna ja sul puudub visiitkaart või sinu LinkedIn ei ole korras, siis anna märku, aitame sind! Vaata meie turundusteenuseid ettevõtjatele ning eraisikutele ja võta ühendust liisi@persoonibrand.ee.