Liftikõne – esimesed 20 sekundit enda esitlemiseks

Liftikõne – esimesed 20 sekundit enda esitlemiseks

Kui sul oleks oma ettevõtte, toote või iseenda esitlemiseks aega ainult 20 sekundit, siis mida sa räägiks? Kuidas sa oma sõnumi edastaksid?

Esimesed 20 sekundit on määravad ning vestluspartner teeb oma peas otsuse. Ta kas on huvitatud sinuga edasi vestlemisest või mitte.

Kui pikk on 20 sekundit? Selle ajaga sõidab Tallinna DeltaPlaza büroohoones lift esimeselt korruselt 12-ndale korrusele.

Müügitehnikate ja avaliku esinemise koolitajana annan sulle käsolevas loos nõu, kuidas oma liftikõnet üles ehitada, esitada ning testida.

Millest liftikõne koosneb?

Kui sul on toode või teenus, mida sa kas ise ettevõtjana või palgatöötajana firmat esindades pakud, siis mõtle läbi, millist väärtust see kliendile loob. Ehk siis kuidas ja miks see on kasulik?
Liftikõne algne idee oli kasutada efektiivselt ära võimalust liftis kohatud potentsiaalsele investorile oma ettevõtte tutvustamiseks. Ettevõtlusõppejõud Juhan Teder toob Äripäevas ilmunud artiklis välja pikema liftikõne mudeli, mis koosneb lahendamist vajava probleemi kirjeldusest, lahendusest, meeskonnatutvusest.

Koolitaja Harald Lepisk pakkus oma Inspiratsioon.ee kodulehel välja lihtsama mudeli: väärtus, sihtgrupp, eripära, unistus, pakkumine.

Erinevus?

Juhan Tederi pakutud variant on pikem ja sobib kasutamiseks ettevõtte omanikel. Harald Lepisku variant on lühem ja sobib kasutamiseks nö persoonibrändi loomises – sul on idee ja unistus ning sa oled mingis valdkonnas väga hea.

Ühine nimetaja – too välja väärtus ja kasu, mida sinu pakutav toode/teenus loob.
Sinu igapäevane liftikõne ehk eneseesitlus

Kindlasti polnud see väga ammu kui kohtasid juhuslikult oma ammust sõpra või kolleegi. Kas sa mäletad, kuidas te oma praeguseid töiseid tegemisi tutvustasite?

Kumb on parem vastus küsimusele „Millega tegeled?“

1. Ah, tead, asutasin oma ettevõtte. Lükkan seda käima. On juba paar klienti. Toon puhastusvahendeid maale.

2. Asutasin puhastusteenuste firma. Meil on looduslikud ja tõhusad puhastusvahendid. Töö saab 3x kiiremini tehtud kui konkurentidel. Kliendid võidavad aega ja säästavad raha. Kõik on väga rahul. Kas sa sooviks ka oma kontori 3x kiiremini puhtaks saada?

Ja kui seda sõbrale liftis, kohvikus või tänaval tehtud tutvustust kuulis ka kõrvalseisja või istuja, siis ilmselt liikusid ka tema kõrvad. Võimalik, et saad ka tema oma kliendiks. Kui nägid, et ta jäi kuulatama, ulata ka talle oma visiitkaart ning naerata. Ütle – teeme koostööd!

Hea meeles pidada – Oma sõnumit edastades pööra tähelepanu ka oma kehakeelele ja hääletoonile. Seisa kindlalt ning kasuta julget ja positiivset hääletooni.
Liftikõne = müügikõne?

Mõlema kõne eesmärk on äratada vestluspartneri tähelepanu lühikese aja jooksul. Kui oled oma liftikõnet edukalt katsetanud, saad end veenvalt esitada ka telefoni teel.
Põhierinevus ongi selles, et liftikõne on näost-näkku kiireks kohtumiseks ja oma idee tutvustamiseks. Müügikõne aga leiab tavaliselt rakendamist telefoni teel kontakti luues.

Lisaks sõnumile on telefonikõne puhul eriti määrav sinu hääletoon. Samuti artikulatsioon, rõhud, rääkimise kiirus ja hääle tugevus.
Kuigi telefonivestluse puhul ei ole tavaliselt näha pilti, on siingi mängus kehakeel – soovitav on vestluse ajal seista püsti ning naeratada. Vestluspartner tunneb seda, sest püsti seistes on hääletoon kindlam ning naeratus tekitab sõbralikuma kõnemaneeri.

Parim viis oma lifti- ja müügikõne harjutamiseks on läbi sõprade ja tuttavate tagasiside. Nii saad teada, mis on hästi ja mida saaks veel paremaks lihvida.

Head katsetamist!

Selle postituse kirjutas Kaido Irval, müügitehnikate ja avaliku esinemise koolitaja.

Jäta oma kommentaar