Kuidas saada maailma parimaks müügimeheks? Ühe raamatu esimese peatüki arvustus

Raamat “Maailma parim müügimees” (inglise keeles: “The Greatest Salesman in the World”)

Jah, sa lugesid õigesti – jagan oma arvamust Og Mandino raamatu “The Greatest Salesman in the World ” esimese peatüki ehk “scroll”i ehk rulli kohta. Tegemist on väga unikaalse raamatuga, mida tuleb autori sõnade kohaselt lugeda ühe peatüki haaval ja seda peatükki tuleb lugeda kolm korda päevas ja nii 30 päeva järjest. Ja siis minna järgmise peatüki juurde. Peatükke on kümme. Ühe peatüki maht on ca 2-4 lehekülge. Raamat on esmakordselt avaldatud 1968.

Raamat, mis lubab muuta harjumusi

Tegemist on lugeja harjumusi muutva raamatuga. Eesmärgiks on aidata heade harjumuste kujundamise sul saavutada edu. Õigemini – vähendada ebaedu.
Kuulsin sellest raamatust esmakordselt umbes kuu aega tagasi näitleja Matthew McConaughey (Wolf of Walf Street, Magic Mike, Dallas Buyers Club) intervjuud kuulates. Ta rääkis, et see raamat muutis ta elu, seda lugema hakates otsustas hakata näitlejaks. McConnaghew oli selleks hetkeks näinud vaid kolme filmi. Minu arust tundus selline nõudlik raamat väga huvitav ja väljakutset esitav – kas ma suudan 10 kuud ühte raamatut lugeda ja kas tõepoolest selline raamatu lugemine suudab muuta harjumusi. Ilmselgelt on autor maailma parim müügimees, sest ta on suutnud maha müüa sellise karmi rutiini raamatu lugemiseks.

“Edukus ei ole kellelegi ühesugune, läbikukkumine on see, kui sa ei saa midagi, mida soovisid”.

Nii otsisin raamatu üles ja olen viimased [al 10. juuli] lugenud raamatu esimest peatükki kolm korda päevas. Ma ei tea, mis on teises peatükis, sest seda saan lugema hakata alles augustis.

Senine kogemus näitab, et raamatus lubatud “hakkad nägema, kuidas raamatus antud käsud mõjutavad sinu valikuid elus” on tõepoolest tasapisi toimima hakanud. Trikk on ilmselgelt kordamises – raamatus olevad positiivsed sõnumid ja suhtumine, otsekohesed väljaütlemised panevad sind oma igapäevastele valikutele teisiti vaatama. Raamat toob välja, et

“tegevus muutub kergeks läbi selle korduva elluviimise. Kui tegevust pidevalt kordad ja seda on lihtne teha, muutub see tegevus nauditavaks. Kui tegevus on nauditav, siis on inimesele kombeks seda järjest rohkem teha.”

Sellises kõnes on kogu tekst ja tõepoolest – kui midagi on meile rasket, isegi kui see on vajalik tegevus, siis me pigem väldime. Aga kui midagi on kerge teha, siis me teeme seda tihedamini. Kui selleks “tihedamini” tegevuseks on midagi, mis meid ja meie ettevõtet toetab, siis on see hea harjumus. Ja selleni läbi nende peatükkide autor lugejat suunata soovibki.

30 päeva on üsna tavaline väljakutsete periood, mida näeme alates plankingust kuni erinevate eneseteostuse üleskutsetest. See on piisav aeg, ükskõik millise harjumuse kujundamiseks. Võib-olla kõik hilisemad autorid, Tim Ferris, Zen Habits jt on sealt oma idee saanud? Sest autor on minule senini tundmatu olnud.

Solopreneuridel ja nö vaba elustiiliga ettevõtjate ja töötajate eeliseks justkui on see, et “teen kunas tahan”. Usun, et see komme varsti kaob. Me vajame mingit rutiini. See raamat aitab seda saada.

Ootan põnevusega teist peatükki ja seni loen raamatut edasi. Iga päev näen, kuidas loetud peatüki põhimõtted toetavad ja juhivad minule kasulike harjumuste juurde. Kutsuvad justkui korrale. Kui sa tunned, et sinul on kasulikud arjumused olemas, siis võid aga võtta raamatu kätte ja lugeda läbi – ehk saad kiiremini teada, kuidas see õpetab parem müügimees olla. Mina saan seda alles kümne kuu pärast öelda, kas see toimib.

Seni saan aga mina sind aidata oma ettevõttega alustamises, teha kvalitatiivset sammu oma tööelus või leida oma eesmärk ja seda järgida. Uuri lisa ja tule nõustamisele.

Pilt on võetud siit.

Jäta oma kommentaar