• et

Kuidas kirjutada isiklikku missiooni

Kuidas kirjutada isiklikku missiooni

Selleks, et koostada hea karjääri plaani või eneseturundusplaani, on vaja selget missiooni ja visiooni. Sinu isiklik bränd on väga tugevalt seotud sinu isikliku missiooniga siin elus ning oma töös. Miks sa teed, mida teed? Mis aitab hoida fookust tähtsal, kui on keerulised ajad? Mille järgi teha valikuid ettevõtluses? Mis on õige, mis vale? Mis on „sinulik“ ja mis mitte?

Kõik need küsimused aitavad luua tugevat persoonibrändi, mis omakorda aitab sul jõuda oma väikeste ja suurte eesmärkideni.

Mis on missioon?

Kui visioon on midagi suurt, millesse soovid panustada, kuid mida ilmselt oma eluajal 100% ei täida (maailmarahu, elude parendamine), siis missioon on minu jaoks konkreetsem, selgem ja mõõdetavam. See on suunanäitaja ja ka mõõdupuu – kas näiteks eelmise aasta valikud on lähtunud minu missioonist ja aidanud mul seda täita kasvõi veidi? Kui oled sügavalt oma missioonile mõelnud, on see unikaalne just sinule, isegi kui soov on midagi, mida võiksid ka teised inimesed, teenusepakkujad, eksperdid teha.
See võib aidata sul näha, et vahepeal võib oma missiooni saavutada väga erinevatelviisidel ning avada nii sulle uusi võimalusi.

Kirjuta oma missioon lubaduseks

Järgnev lihtne harjutus aitab sul saada oma loovus tööle ning hakata mõtlema sellele, mis on sinu unikaalne missioon siin maailmas, oma elus või töös. Kõik sammud läbi tehes saad kirja endale olulise ning võtta see kokku lühidalt ja lihtsalt ning sind inspireerivalt.

Samm 1

Leia endale üks A4 paber või ava uus dokument. Jaga leht neljaks veeruks, igasse veergu hakkad tegema nimekirju:
Nimekiri 1: 3 – 5 asja, ma tahan, et maailmas juhtuks/toimuks/muutuks.
Nimekiri 2: 3 – 5 asja, mis teevad mind eriliseks ja unikaalseks
Nimekiri 3: 3 – 5 asja, mida ma kõige rohkem oma elus soovid saavutada/teha.
Nimekiri 4: 3 – 5 arengusammu, mida saan oma elus teha või eesmärgid, mida soovin saavutada.

Samm 2

Vaata oma nimekirju ja vali välja üks kõige olulisem igast nimekirjast. Küsi endalt, mis resoneerub sinuga kõige rohkem? Ühe konkreetse asja välja valimine võib olla keeruline, kuid kui veidi mõtled, mõistad, et see kõige olulisem on olemas. Võta endale aega, et läbi mõelda, võimalik, et soovid vahepeal nimekirja midagi juurde lisada – tee seda. Ühel hetkel tee aga siiski otsus ja vali üks olulisim.

Samm 3

Kasutades tehtud valikuid, täida järgmine lünktekst:

„Minu missioon on … (lisa nimekirjast 1 tehtud valik), kasutades oma … (nimekiri 2), et saavutada … (nimekiri 3) ja tehes seda kasutades … (nimekiri 4). „

Panen siia enda esmase, puise versiooni, et saaksid aimu, kuidas võiksid lünkteksti kohendada endale sobivaks:

Minu (Liisi Toomi) missioon on julgustada inimesi nägema oma võimalusi ja viima neid julgelt ja endale autentselt ellu (nimekiri 1), kasutades enda kogemusi naise, kommunikatsioonijuhi, ettevõtja ja psühholoogiaalal (nimekiri 2), et nii kombata ja edasi lükata meie endi poolt seatud piire ja uskumis oma potentsiaalile (nimekiri 3), tehes seda läbi kirjutamise ja nõustamise (nimekiri 4).

Esmakordsel lugemisel ei pruugi missiooni sõnastus olla väga loogiline ega ladus. Kohenda seda, toimeta ja kujunda enda järgi mõnusaks, suupäraseks. Oluline on, et öeldu resoneeruks sinuga, oleks sinu jaoks piisavalt atraktiivne ning motiveeriv. Püüa seda öelda ka kõvasti välja: reaalselt kasutades hakkavad õiged sõnad juurde tulema ja saad nii edasi timmida. Enne lõplikku „kinnitamist“ proovi ka mõne lähema sõbraga jagada (kui tunned, et see on midagi, mida oled valmis jagama) – kuidas seda teistele välja öelda tundub?

Samm 4

Kirjuta viimistletud missioonilause eraldi paberile käsitsi või prindi välja. Pane see kuhugi, kust pidevalt möödud ja kus pilk pidevalt oma missioonile peale satub. Lase oma missioonil luua tähendust töös ja elus, lase sel olla teenäitajaks karjääriotsustel ja eesmärkide seadmisel ning lase sel aidata edasi liikuda, kui satud keeruliste valikute ette. Las sinu missioon aitab luua selgust ja kindlust ning olla iseenda jaoks kindlustunde andja, et kusiganes sa oma strateegiatega oled, sa oled oma missiooni mõttes ikka rajal ja saad alati rajale astuda, kui korraks on vaja paus teha.

Kuidas isikliku missiooniga edasi liikuda?

Kasuta loodud missioonilauset järgmine kord kui oled oma ettevõttega strateegiaid loomas, tegemas karjääri kannapööret või otsustamas oma elustiilivalikute üle. Kas valitud sammud aitavad sul oma missiooni täita? Kui ei, siis mida saad teha, kuidas otsustada, et sa saaksid järgida oma missiooni?

Vaata missioon aeg-ajalt üle ning reflekteeri, kuidas oled sellele lähemale jõudnud ning kas ja mida oleks vaja muuta selle sisus või kuidas saad seda enda jaoks inspireerivamaks teha või kasutada oma eneseesitluses. Kui missioon on selge, loo endale selge tegevuskava, prioriteedid ja eesmärgid, mis aitavad sul missiooni poole liikuda.

Vaata ka:
Prioriteetide tööleht.
Kuidas turvaliselt palgatöötajast ettevõtjaks hakata?
10 küsimust enda isikubrändi strateegiat luues esitada.