• et

a

Imago- ja tootefotode ning lookbooki roll brändingus

Persoonibrändi saava kujundada kõikide valdkondade esindajad. Olgem aga ausad, kõige lihtsam on oma oskusi, stiili ja unikaalsust teha nähtavaks disaineritel, kunstnikel, toodete loojatel. Ning eriti oluline on fotod, visuaalid moevaldkonnas, kus läbi loodud piltide püütakse jõuda ja mõjutada sihtgruppe uut moodi järgima, ostma uusi tooteid. Mind ennast on moevaldkond huvitanud juba mitu aastat. Mul on olnud rõõm näha kõrvalt vanakooli profifotograafi Rein Toomi pildisessioone nii stuudios kui sündmustel ning mind on alati huvitanud modellindus. Usun, et sellest valdkonnast on palju, mida igaüks saab õppida oma brändi, olgu selleks toode või teenus, organisatsiooni või eksperdi brändi kujundamiseks ja turundamiseks. Postitus on kokkuvõte ja edasiarendus Aljona Sokolovskaja (Polhem PR Estonia) ettekandest Tallinna Inkubaatori After Hours loengul “Imago- ja tootefotode ning lookbooki roll moebrändingus”.

Imagofotod, tootefotod, lookbook ja teised pildid

Minu jaoks oli huvitav avastada, et nt moeajakirjanikud saavad nt uue hooaja stiilinäideteks laenutada tooteid, kotid, aksessuaarid, riided, spetsiaalsest ettevõttest, nagu seda on Polhem PR Estonia. See, et sinu kui disaineri tooteid aga lisataks ajakirja leheküljele eeldab, et sinu pildid on olemas – olgu sinu enda veebilehel, juba saadetud ajakirjanikele või valdkonna esindajatele. Puuduvad pildid, puudub ka igasugune võimalus nähtavuseks. (Moe)ajakirjanikel on fotode kasutamiseks ka pildipangad, enda fotod, kogutud reklaamfotod. Kuna meedias on pildid olulised, siis see, et sul on endast, oma promopilte ja tootefotosid saata, on oluline. (esimene mõte: kui ajakirjanik teeb sinust loo, siis kas sul on anda talle kaasa pilt endast/oma tegevusest, iseloomulik pilt?)

Kohustuslikud fotod: imago- ja tootefoto

Milliseid fotosid on disaineril vaja? Aljona, kes on ise nii moeajakirjanik kui ka Polhemis tegutsev PR-ija, nimetas ja selgitas erinevaid fotosid, mis ühel disaineril olema peaksid. Toon need siin välja ja lisan oma mõtted, mis see võiks olla muude valdkonna esindajate vaatenurgast, persoonibrändi kujundamise valguses olulised ja mida ise Agentuuris teeme.

  1. Imagofotod – emotsiooni edasi andev, ilus, klassikaline foto. Eksperdi valguses võib see olla ka sinu kui oma teenuse, toote, juhi foto keskkonnas või lavastuses, mis annab edasi sinu brändi emotsiooni, viitab sellele, kes on sinu klient ja mida ta sinult saab.
  2. Imagofotod koos logode, linkide ja promoinfoga. Nt sinu firma logo on taustaks, lisaks sinu ettevõtte veebiaadress, meeskonnapildid.
  3. Tootefoto – puhas, ainult tootele keskendunud foto. Eksperdi ja juhi puhul võib ju see olla ka sinu profiilifoto, foto, mida saad nt vajadusel ajakirjandusse saata, enda tutvustuse juurde lisada.
  4. Lookbook – see on kogum fotodest, mis esindavad kas modelli, toodet, disaineri loomingut. Persoonibrändi puhul võib selleks olla sinu portfoolio – kollektsioon materjalidest, mis näitavad, mida sa oskad ja kuidas sa seda teed, meie oleme seda Agentuuris teinud näiteks videona ja ka albumina. Loe lähemalt, miks oma portfoolio koostamisega alustad.
  5. Catwalk foto – nice to have. Pilt, mis on tehtud moeshowl. Persoonibrändi puhul võib see võib olla ka nt tegevusfoto – sina oma tööd tegemas, esinemas, mingi konkreetsem kontekst, mis väljendab sind dünaamilisemalt.

Soovituslik on alati omada tootefotot ja imagofotot ilma logodeta – kui ajakirjanik soovib sinu pilti meediasse panna, ei tohi sel olla sinu logo peal, vastasel juhul saadetakse see kohe reklaamiosakonda. Logo ei pea olema igal pool – kui ajakirjanik juba loo teeb, siis on see olulisem ja suurem turundus kui igal pool nähtav reklaam.

Mõtle: Kas sul on olmas kvaliteetne pilt iseendast? Kas sul on olemas reklaamfoto oma ettevõttest või tootest? Teenusest? Midagi, mida saab jagada ajakirjandusega, anda korraldajatele, sinu tutvustuse juurde lisamiseks? Oma blogis kasutamiseks?
Promofoto tellimine, protsess ja tulemused fotograafi vaatenurgast

Teise poole ettekandest rääkis fotograaf Kalle Veesaar. Tema jutt kõlas väga tuttavlik meie enda portfoolio ja esindusfotode sessioonidelt. Kui hakkad tellima kvaliteetseid fotosid oma toodetest, teenustest ja iseendast, siis pead arvestama, paljude asjadega. Näiteks, ühe fotosessiooni meeskond on reaalelus kuskil 4 inimest.

Ideaalmeeskond fotosessiooniks

• klient (moedisainer/ekspert/organisatsioon)

• loovjuht – aitab kogu kontseptsiooni lahenduse kujundamisel

• fotograaf (+ assistent)

• meigikunstnik – usu mind, see teeb pildi palju paremaks

• juuksur – jah, ka see on väga oluline

• stilist (aksessuaarid) (+ assistent)

• modell(id)

• dekoraator (nt palmipuu vmt)

Tegelikkuses on olemas klient (disainer), fotograaf, modell (sina ise?) ja ühes isikus meikar-juuksur. Oma kogemusest võin öelda, et ilma meikarita ja juuksurita või nende juures enne tõsisemat profiilifoto tegemist on tulemus veidi mannetu. Fotograaf võib küll photoshoppida, aga see pole see ja see võtab oluliselt rohkem aega kui juba tehtud hea eeltöö.

Hea idee teeb fotod unikaalseks

Minu enda kogemuse järgi on oluline, et kliendil endal on olemas mingi idee, loovlahendus, teadmine, mida ta soovib saada pildi ja portfoolioga. Minimaalselt on vaja teada sihtgruppi, kellele foto on suunatud, kanaleid, kus fotot kasutatakse ja emotsiooni, mida soovitakse edasi anda ning oskusi (kvaliteete), mida näidata. Eks see, kes tuleb lõpp-ideega ja lahendusega välja, on kokkuleppe küsimus ja oleneb kliendist ja kohati ka fotograafist, kellel võib olla väga spetsiifiline stiil ning situatsioonid, mis annavad uusi ideid.

Polhemi fotograaf nentis, et fotoshoodid jäävad tavaliselt viimasele hetkele, tuleb olla ka väga paindlik, sest küll on tulemata jäänud modelle, küll on ilm tekitanud uue olukorra, küll on valitud koht pakkunud uusi ideid ja võimalusi veel huvitavamaks ja ilmekamaks tulemuseks. Fotograaf kinnitas üle, et juba pildistamise ajal tuleb kõik detailid võimalikult täpselt paika panna, kõik kortsud välja triikida ja tõmmata. Pärast photoshoppimine võtab oluliselt rohkem aega ja on keerukam. All ja üleval näed paari pilti, mida Kalle on teinud.

Imagofotodel on võimalik minna ka väga huvitava, teistsuguse loovlahendusega. Kuigi esinejad ütlesid, et see on lubatud rohkem tugevatele brändidele, kes võivad nt jätta fotolt üldse välja (või ei pane pildi keskmesse) oma toote vaid loovad läbi ildi, kaudselt emotsiooni, mis peab seostuma brändiga. Minu arust on aga see võimalus ka uutel tulijatel, neil, kes eristuvad millegagi väga selgelt. Aga loomlikult on see risk. Igal juhul on oluline, et sul on olemas oma SÕNUM. Kuhu, kellele ja mida soovite saavutada?

Fotod ja turundusmaterjalid, mis igaühel olema peaksid

Sõnumile mõtlemise soovitusega ongi hea ülevaadet loengust tootefotode ja imagofotode rollist moebrändingus lõpetada. Iga brändi loomine, turundusstrateegia tegemine nähtavuse saamiseks taandub analüüsile ja sõnumil: mida, kellele soovid pakkuda? Mis on sinus unikaalset.

Persoonibrändi Agentuuris tegeleme väga erinevate oskustega inimestega, kelle hulgas on nii visuaalsemate tulemustega spetsialiste, nt disainerid, aga palju on ka neid, kelle tööd on raskem visualiseerida: koolitajad, analüütikud, juhid, ettevõtjad. Minu töö on aidata neil kõigil oma oskusi selgelt esitleda ja luua eristuv persoonibränd, mis aitaks inimesel tunda iseennast, luua oma oskustega tähendust ja läbi selle olla nähtav.

Selleks kõigepealt leiame unikaalsuse, X-faktori ja alles siis aitame luua turundusmaterjale.

Olulised turundusmaterjalid

• fotot endast (veebilehele, LinkedIni, ajakirjandusele või esinemise tutvustuse juurde)

enesetutvustus (liftikõne kirjalikult, videona)

oskuste portfoolio, CV kliendile või tööandjale esitlemiseks

• strateegiliselt valitud ja kujundatud turunduskanalid ja võtted

• terviklik visuaalne identiteet (logost veebileheni)

Nendest kolm esimest on esmased olulised turundusvahendid iga inimese jaoks, teenusepakkuja või tööotsija, juhi või spetsialisti jaoks.

Millised neist turundusmaterjalidest on sul olemas? Millised on veel vaja teha?

Jäta oma kommentaar