• et

eneseturundus kui edu tööriist

Eneseturundus on sinu edu tööriist

Eneseturundus on sinu edu tööriist


Pane oma nimi Google’i otsingusse ja vaata, mis välja tuleb
. Viimaste aastatega olen aidanud sajakonnal kõneisikul, ettevõtjal ja juhil muuta oma eneseesitlust nii online-is kui offline-is just selliseks, mis kõige ausamalt väljendab persooni, tema ambitsioone, tugevusi ja eesmärke. Endale teadvustamata tegeleme iga päev enda brändi loomise ja tutvustamisega, kuid miks ja mis mõju sel on, jääb tihti ise tegutsedes tagaplaanile. Aeg mõjutada oma isiklikku brändi strateegilise eneseturundusega, et juhtida ise pilti, mis sinust tekib.
Just sinu nime Googlisse panemist võib teha sinu võimalik koostööpartner, tööandja või klient enne kui otsustab sinuga kontakteeruda. Mis tuleb esimesena nähtavale? Kas need on seotud sinuga? Millest kirjutad oma blogis? Mis on sinu Facebooki voos? Kas üldse oled nähtav? Kas see on õige esitlus sinust kui oma valdkonna eksperdist või on see juhuslik, segane ja ebaprofessionaalne?

Persoonibränd või eneseturundus?

Tom Peters tuli 1997. aastal välja terminiga „persoonibränd“, “Bränd Mina” (Personal brand, brand YOU), mis võrdles inimese tegevust enda brändimisel ükskõik millise toote brändijuhtimisega. Ta leidis, et inimesed peaksid võtma eeskuju suurtelt brändidelt, et haarata kontroll oma karjääri – brändi nimega Mina üle, enda kätte. Kui sinu isiklik bränd on tulemus, mis aitab saavutada isiklikke või professionaalseid eesmärke, siis eneseturundusega saad kujundada oma brändi. Eneseturundus on taktikad, vahendid, mida kasutad nähtavuse saamiseks, oma sõnumi levitamiseks ja ka oma Google otsingu selgemaks kujundamiseks.

Nii on eneseturundus, olgu selleks liftikõne, blogi või LinkedIn profiil, võrgustiku loomine või koolitustel esinemine, hea tööriist oma edu saavutamisel. – Liisi Toom, persoonibrändi strateeg, juhtide ja ekspertide eneseturundusplaani koostaja

Julgus olla sina ise aitab teha mõjusat eneseturundust

Mõtle enda brändile nagu Coca-Cola, Tesla või Lady Gaga brändijuht. Ütles Tom Peters.

Oma paljude klientide peal olen märganud, et kõige raskem on mõista, et sa ei ole firma X „töötaja“, sa ei „kuulu“ eluaegselt ühelegi firmale. Sa ei ole defineeritud oma ametinimetuse kaudu ja sinu tegevus ei ole piiratud ametikirjeldusega. Sa võid need ise luua ja taas-luua ja … veelkord taas luua ning samal ajal omada mitut „tiitlit“. Joogaõpetaja, raamatu autor ja matemaatik, kirjutaja, finantsanalüütik ja 3D disainer. Kombinatsioone on miljoneid. Kas sul on aga julgust eristuda, sul on valmisolekut astuda mugavustsoonist välja ja näidata oma oskuseid ja huve ning luua selle ümber oma isiklik suur või väike impeerium?

Et hakata mõtlema oma lemmikbrändi juhiga sarnaselt, esita endale samu küsimusi kui brändijuhid suurtes ettevõtetes: Mis see on, mis minu teenuse/toote teistest erinevaks teeb ja mis paneb minu ja kliendi ning koostööpartneri silmad särama?

Ole eneseturunduses järjepidev

Inimene kui bränd eneseturundus oma elu kujundamiseks Liisi Toom

Sinu usaldusväärsust näitab nii valdkonnas tegutsetud aeg ja kvaliteet. Alusta täna!

Uue brändi tutvustamiseks on ohtralt võimalusi. Blogimine, veebileht, sotsiaalsed võrgustikud, konverentsid. Kui visioon, väärtused ja tugevused paigas, vali kanalid, mis on sulle sobivad ja milles suudad pakkuda järjepidevalt kvaliteetset infot enda ja oma teenuse/toote kohta. Pea meeles, et sotsiaalmeedia ja kõik muu eneseturunduseks kasutatav on siiski vahend. Eelkõige tuleb mõelda sellele, kuidas käituda, kui kohtud kellegagi esimest korda konverentsil või kuidas lävida oma kolleegidega ja töötajatega igapäevaselt? Kes sa isikuna oled ja milliseid põhimõtteid järgid? Mis on sinu stiil, kuidas räägid ja sõnum (millest räägid) avalikkusele, klientidele, koostööpartneritele?

Kas oled kvaliteeti hindav ja töötajaid väärtustav juht? Kas oled tuntud kui hullude ideede ja efektiivne ettevõtja? Loov ja särav kunstnik? Saab sind usaldada, et teed oma tööd õigeaegselt ära? Kas oled uues keskkonnas kiiresti kohanev? Kas leiad hämmastavaid lahendusi ootamatutele probleemidele?

Sinu bränd on sõltuv sellest, mida tahad öelda ja selle aitab õigete inimesteni viia hea ja kohane eneseturundus (vaata, millal MITTE teha eneseturundust). Kas kasutad tavapärast CV-d või lood unikaalse kujunduse, kas oled agressiivne ja osav sotsiaalmeediakasutaja või lood suhteid „päris“ maailmas. Kas keskendud turundusele ja kesta loomisele või sisule, iseenda väärtustele ja tööle, mis tahab tegemist?

Kõike seda pead ka näitama läbi aja püsivana. Mina olen persoonibrändi ja eneseturunduse kui mõtteviisiga tegelenud viimased kümme aastat, järjepidevalt persoonibrändist ja eneseturundusest bloginud, sõna võtnud, teadustöid juhendanud ja just konkreetselt persoonibrändi konsultatsioonide ja koolitustega tegelenud. Mis on sinul ajas püsiv olnud?

Eneseturundus loob sinu kui professionaali suhtes ootuse

Sinu võimuses on läbi eneseturunduse näidata oma parimaid külgi, olulisimaid teenuseid ja mõjutada kliente, tööandjat ja juhina ka näiteks töötajaid tegema olulisi otsuseid. Seega kasuta seda targalt. Vali välja, mille poolest tahad olla tuntud, mis tasemel sinu ekspertsus on, oled algaja või entusiast, ekspert või teerajaja? Eneseturunduse tegemisel tuleb lähtuda põhimõttest — kui pole kindel, mida tahad öelda, siis jäta ütlemata. Luba vähem, anna rohkem, kuid alusta kohe!

Alusta eneseturundusega

Kui oled valmis juhtohjad enda kätte võtma, siis vaata oma brändi kujundamise ja eneseturunduse strateegilise plaani töölehte ja minu lühikest koolitusvideot. Võta Agentuuriga ühendust, kui jääd hätta või soovid efektiivsemalt oma fookust seada ning saada nõu, mis tõstaks sinu eneseturunduse tulemusi.

 

Foto: rawpixel.com – Unsplash