• et
  • en

Karjäär mobiilirakenduste ajastul

Iganenud karjäärimudelid Karjääriplaneerimises oli pikka aega keskseks karjääriredeli mudel. See mudel näeb ette, et sinu karjäär on kui redelist üles ronimine, tasuks saavutatud eesmärk. Kui redelist ülesse ei saa, siis oled ebaõnnestunud. Seega jaguneski rahvas kaheks – need kes püüdlesid redeli tippu ja need, kes kohe alguses jäid “madalamatele” astmetele seisma. See mudel on üsna...
Read More

Networking ehk võrgustiku loomine

Ajal, mil on loodud palju tehnilisi vahendeid teineteisega kommunikeerumiseks vaatamata piiridele, keele ja ajale, kerkib üles küsimusi, kuidas siiski leida koostööpartnereid, kliente ja miks mitte ka huvitavaid vestluspartnereid ja sõpru. Paistab, et suured võimalused, edule suunatud töörabamine ja oma karjääri arendamine on tekitanud paljuski vastupidise reaktsiooni ning inimeste lähendamise asemel muutnud nad omaette „saareks“. Kevade...
Read More

Kuidas müüa nii, et müüa pole vaja?

Alustava ettevõtjana ja enese turundajana tuleb kasuks müügi saladuste tundmine, sest olgem ausad, kui ikka müüki ei toimu, siis tulu ei saa. Selleks oli hea võimalus Tartu Teaduspargis toimuv paaritunnine “Müügimehe kuldvara” Kaido Kubri juhendamisel. Minule oli Kaido nimi võõras, aga tehes väikse uuringu veebis, leiab, et noormees on tegelenud üsna paljude asjadega, keskseks aga...
Read More

Olla inimesena suurem, leida väärtust igaühes

Uue aasta saabudes oli kuulda palju lubadusi, üleskutseid tulevikuks ja tagasivaateid möödunule. Üks asi, mis oli läbiv erinevate riikide riigipeade uusaasta kõnedest sellel aastal, on inimese väärtus ja tööturu olukord. Eesti Vabariigi President sõnas, et “meie ühine mure on see, et tööpuudusest ei saaks karjäär ja üksijäetusest elulaad.” Minul on aga sama asja teise tahu...
Read More

Liftikõne – esimesed 20 sekundit enda esitlemiseks

Liftikõne – esimesed 20 sekundit enda esitlemiseks Kui sul oleks oma ettevõtte, toote või iseenda esitlemiseks aega ainult 20 sekundit, siis mida sa räägiks? Kuidas sa oma sõnumi edastaksid? Esimesed 20 sekundit on määravad ning vestluspartner teeb oma peas otsuse. Ta kas on huvitatud sinuga edasi vestlemisest või mitte. Kui pikk on 20 sekundit? Selle...
Read More

Kuidas mitte oma isikubrändi kujundada

Tihti räägime sellest, mida teha, kuidas olla, milliseid samme astuda, et jätta teistele õige mulje endast. Kuigi üldiselt kommunikatsioonis välditakse negatiivseid sõnumeid (ütlemisi, mis sisaldavad eitust), siis vahepeal on oluline rõhutada seda, mis meile kasuks ei tule. William Arruda, REACH blogi pidaja on toonud välja järgmised kümme asja. Mida mitte oma isikubrändi kujundades teha  ...
Read More

Mees, kelle kaubamärgiks on hääl

Persoonibrändiga arendamise keskmes on erilise omaduse, oskuse või niši leidmine. Midagi, millega särada, meelde jääda. Selleks eristumiseks võib näiteks olla isegi su hääl Millega Sina eristud? Hiljuti nägin ETV-st saadet “Kahekõne”, kus saate vestluspartneriks oli Toomas Lasmann. Kes??? Täpselt. Aga kui sa kuuleksid tema häält, saaksid aru küll, kellega tegemist on. Toomas Lasmann on telehääl...
Read More

Kas hobi võib olla tööks?

Olen palju rääkinud sellest, et inimene peaks tegelema sellega, mis talle tõsiselt meeldib. Nii on inimene õnnelikum ja rikkam (nii vaimselt kui majanduslikult). Enamasti. Tihti kurdetakse vastu, et nii see elu ikka ei käi ja tuuakse näiteks, et (kümned) tuhanded inimesed Eestis on töötud ja et see on ainult üksikute ja kohustustevabade inimeste võimalus. Tegele...
Read More

Persoonibränd – sinu edu tööriist

MEIE JÄLJED INTERNETIS. Pane oma nimi Google’i otsingusse ja vaata, mis välja tuleb. Just seda võib teha sinu võimalik tööandja või koostöö¬partner, enne kui otsustab sinuga kohtuda. Millised pildid ja andmed on sinust Facebookis? Millest kirjutad oma blogis? Või veel olulisem, mida räägivad sinust sinu sõbrad ja töö¬kaaslased? Endale teadvustamata tegeleme iga päev enda brändi...
Read More