• et

6 soovitust, kuidas saada (uusi) kliente

Kliendid on sinu ettevõttele “energia” andjaks.

Olgem ausad, kliendid maksavad kinni sinu elustiili. Kliente on vaja, et sina saaksid teha seda, milles sina hea oled ja et firma saaks esmalt üleval püsida ja teisalt kasvada ja areneda. Et saaksid iseendale ja oma töötajatele maksta, luua keskkonna, kus oma teenust pakkuda ja olla ka nähtav. Nii võttes on kliendid sinu jaoks energia-allikas, veri, mis aitab kogu süsteemi ülal hoida ja ka end arendada ja järjest paremaks muutuda, et ikka ja jälle klientide ootusi ületada ja nende soove täita.

Millist klienti otsid?

Selleks, et kliente saada, peab sul olema hea toode, mis on kellelegi väärtuslik ja vajalik. Eeldades, et sa ise tunned oma klienti, mõistad, kellele ja miks sinu toode eriline ja vajalik on, on klientide saamine ainult tegutsemise ja veidi ka loovuse küsimus. Persoonibrändi mudel ja sellele vastav (enese)turundus keskendub autentsusele – sina lood midagi, mis on sulle omane ja eriline, mida oskad. Sinu kliendid soovivad sinult osta, kuna see, mida teed, läheb neile korda ning nad usaldavad just sind.
Eeldades, et toode või teenus, mida pakud on hea ja sellel on olemas klientuur, tuleb hakata kliente leidma. Eeldame, et oled oma ettevõttet alustamas või soovid laieneda. Kus kliendid on? Mil viisil aga jõuda klientideni? Mis aitaks oma teenust erilisemaks teha? Mis tagab, et sinu sõnum jõuab kohale ja paneb reaalselt ka ostu sooritama? Need on vaid mõned küsimused, mida ettevõtjad küsivad. Järgnevalt kasulikud soovitused, mida olen ise järele proovinud ja mida kasutavad ka minu kliendid.

Kõige tähtsam: Olemasoleva (hea) kliendi hoidmine on kõige olulisem

Kui sul juba on lojaalseid kliente, kliente, kes sinult ostavad ja sinu toodet proovivad, siis just nende klientide lojaalsuse tagamine on sinu jaoks kõige olulisem. Ühelt poolt vaata, et pakutav teenus oleks vastav sinu brändilubadusele, et klient mõistaks, mida tal on oodata. Garanteeri hea kogemus kogu suhtluse vältel ja võimalusel ka selle järel. Olemasolevale kliendile on mõistlik pakkuda ka uusi teenuseid – kui see on sinu ettevõtte võimalus. Kui usaldussuhe loodud ja sul on pakkuda midagi, mida klient vajab, anna sellest otse märku. Kindlasti vaata ka seda, kas te omavahel klapite. Kui omavaheline klapp puudub, võib kliendiga suhe lõpuks olla sulle endale laastavam. Seega vali oma kliente ja kui hea klient leitud, hoia teda.

 

Veel soovitusi klientide leidmiseks:

  • Huvid. Mõtle läbi, mis valdkonnad peale sinu ekspertvaldkonna, milles teenust pakud, on sulle hingelähedased ja kus oled aktiivne. Seejärel vaata, kas selles huvialas on sinule potentsiaalseid kliente. Kui teil on ühine huvi või sinu teenust saab selle huviga seostada, siis on lihtne selgelt ja hingestatult end tutvustada, teie taustteadmised on sarnased ning sind võetakse kergemini omaks. Lisaks saad laiendada oma ampluaad ja teha enda teenuse unikaalseks läbi oma huvide ja oskuste kombineerimise.
  • Tunne oma väärtusi. Väärtuste järgi võid eristada, milliseid kliente võtta ja milliseid mitte. Kellele on kergem oma teenust pakkuda ja kellega klapp puudub. Klapp on oluline, et koostöö sujuks. Mida rohkem sinu teenus sõltub kliendi tegudest ja otsustest, seda olulisem klapp on. Nii sea ise tingimused, millist tüüpi kliente soovid ja lõpeta teiste klientide tellimuste vastu võtmine. Tean, seda on keeruline teha, kuid vahepeal võib see päästa palju närve ja raha.
  • Ole ise aktiivne pool. Mida kallim, abstraktsem või nišis olev teenus sul on, seda rohkem on vaja olla ise aktiivne ja nähtav laiemate sõnumitega kui “Osta minu toode!”. See vajab sinupoolsed kliendiga suhtlust, nende võimalike soovide uurimist, mõtlemist, mis neid kõnetab.
  • Ole  selgesti mõistetav. Õpi ära, kuidas oma oskuseid või oma toote kasu kliendile selgitada nii, et see talle selge ja mõistetav on. Kui su klient ei näe, miks ta peaks valima raha paigutamise sinu teenuse all versus ostma midagi muud, siis ta ei tee seda ostu või ei väärtusta tehtud ostu. Mida paremni oskad end esitleda tõstad tõenäosust, et klient valib sinu teenuse (või vähemalt jätad hea mulje, et tulevikus koostööd teha).
  • Jälgi turgu ja potentsiaalsete klientide tegevust meedias, sotsiaalmeedias, gruppides. Kui näed, et nad annavad sõnumeid välja, mis viitavad, et just sina saaksid neid aidata, siis kirjuta otse kliendile ja paku lahendus välja. Näitad oma ekspertiisi, annad kätte idee lahenduseks ja oled otseselt nähtavam. Palju efektiivsem kui tundmatule publikule reklaamiraha saatmine.

Eneseturundusega õigete klientideni

Hea klient on kulda väärt. Austa oma kliente sellega, et keskendud oma tööle, oma oskuste arendamisele ja teenuse parendamisele. Nii saad lasta kliendil nautida sinu loodut. Selleks, et õige klient jõuaks sinuni, on turundust vaja. Eriti, kui konkurents suur ja infoküllus kõikehõlmav, nagu ta täna on. Sul on võimalik lihtsaid eneseturunduse põhimõtteid järgides olla võimalikult ressursisäästlikult, võimalikult selgelt ja efektiivselt nähtav just nendele klientidele, kes soovivad sinust kuulda. Nii saad eneseturundust kasutada oma elustiilile boosti andmiseks, lisaks, saad teha seda, mida tahad – rakendada oma potentsiaali. Teadlikult eneseturundusega tegeledes muutub aja kulu turundusele järjest väiksemaks ja sa mõistad ka, et see on oluline osa ettevõtja ja mõjuisiku igapäevaelust.

Loe veel:
Ettevõtja suvine töörütm.
Millal mitte eneseturundusega tegeleda.
Loo oma eneseturundusplaan.
– Tule persoonibrändi ja eneseturnduse konsultatsiooni.