• et

kuidas turundada kunsti

3 võimalust, kuidas kiirelt end tööturul taas-luua

Minu sõnum läbi persoonibrändi kujundamise ja endale nime loomisega on olnud alati üks: tunne iseennast ja valmistu tundmatuks. Oma karjääri joksul on need “tundmatud” hetked olnud pigem vabatahtlikud. Näiteks 40ndates ekspert otsustab, et nüüd tahaks endale elada, 10 aastat oma valdkonda juhtinud spetsialist otsustab, et tahab täiendada oma portfooliot ja arendada end uutes suundades. Ühe ameti peal olnud juht leiab, et ta võiks endale väljakutse esitada ja alustada mingi uue valdkonnaga, uue ametiga. Olgu põhjus iseenda sisemine soov, töökeskkonna või juhi mitte-sobivus või normaalne uus periood elus, enda taasloomine tööturul ei ole kerge. Oleme ju loonud kindla identiteedi endale, tunneme end oma senises, õpitud valdkonnas hästi. Targana. Ja nüüd peab end algaja kingadesse panema.

Kriis muudab selle veel keerulisemaks, kuna valik ei olnud sinu. Aeg ei olnud sinu teha ja aega, et enda brändi luua või uut ametit tasa ja targu õppida, ka ei ole. Mis brändist me siin üldse räägime?

Kui oled persoonibrändi blogi pikk jälgija, siis tead, et sinu bränd, sinu konkurentsivõime, sinu areng on pikaajaline tegevus ja ehk oled siin blogis pakutud eneseanalüüse, töölehti juba täitnud ja saanud nii valmis olla ka kriisisituatsioonile. Kui aga sina või sinu lähedased vajavad struktureeritud soovitust, kust liikuma hakata, et leida uus töö, uus (ajutine) väljakutse ja teha maksimum sellest, mis hetkel võimalik ja nii, et see sinu missiooniga ühtiks, siis all on kolm soovitust, kuidas alustada. Kui need tehtud, kirjuta mulle ja seame sisse kindlad tegevussammud, viimistleme motivatsioonikirja või teeme vajaliku strateegia töö ja ettevõtluse edukaks tegutsemiseks.

1) Detailne CV näitab, kus on sinu oskused

Ma olen tohutu suur fänn loodud detailse CV kontseptsioonile. Pea kõik minu kliendid teevad selle läbi ja võtavad selle endale harjumuseks. Nii on sul alati kiirelt ammutada enesekindlust tehtud ja tõestatud töödest, kombineerida erinevad kogemused uueks ametiks või valida ja arendada mõnda oskust, millega kunagi alustanud ja mis just nüüd konkurentsieeliseks saab. Praegu on kodustes tingimustes aega see dokument ja portfoolio ära teha, et tõsta oma enesekindlust ja näha: sul on võimalusi!

2) SWOT-i kaudu leiad oma võimalused ja tugevused

Teiseks sammuks on personaalse SWOT analüüsi tegemine. Seda võid teha nii üldsustatuna: Mis on minu tänased võimalused? Või kitsalt: Mis on minu tänased võimalused oma praeguse ettevõtte/ametiga? Julgustan sind eriti palju mõtlema võimaluste ja tugevuste peale, küsi sõbralt ka. Praegu on aeg end innustada, enda potentsiaali näha ja teha sellest parim.

3) Mõtle oma karjäärile kui mobiilirakendusele

Tänasel mobiilsel ajastul tundub karjäär mobiilirakenduste ajastul eriti kohane. Kui sinu klientuur on hetkega kadunud, võimalused võetud, võib see olla kui mobiili “tehase seadistuste” taastamine, restart. Ongi tühi mobiil. Aga sa saad seda uuesti täita, vanad rakendused ellu äratada. ppida juurde Courserast ja paljudest muudest õppeportaalidest. Kunst, ajalugu, keeled, kõik on netis saadaval. Mina näiteks õpin praegu nii tootedisaini, prantsuse keelt, abstraktset kunsti. Iga teadmine kulub marjaks ära.

Kui me kaotame oma visiooni, oma eesmärgi, siis on kerge meelt heita. Õnneks on suuna leidmine sinu kätes. Mõtle, mis on sulle tähtis? Milline inimene sa oled? Kas oled lahendusteleidja, tugeva karakteriga ja leiad alati väljapääsu? Siis hakkame tegutsema enda vaimse tervise eest hoolitsemise ja oma tuleviku loomisega täna. Süsteemi loomiseks saad kasutada seda strateegia töölehte. Inspiratsiooni saad ka persoonibrändi kujundamise mõtetest.

Kui saan aidata sinu karjääri taas-loomes osaline olla, anna märku! Sa ei ole üksi ja lahendus on analüüsi, plaani ja tegutsemise taga. Räägime!